ScubaKing
Guld
Att efter den rullen räcker det.
Är för läskigt![]()
Sinister var för jävla ruskig faktiskt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Att efter den rullen räcker det.
Är för läskigt![]()
S
Jag kan gå loss och name droppa i en evighet
Den absolut hemskaste filmen jag någonsin sett är utan tvekan Martyrs från 2008. Det är väldigt sällan jag blir direkt illa berörd av en skräckfilm men denna var bara för mycket.
gå loss gå loss!![]()
Mmmkay, vi kan börja med en lista på några "must sees" om man vill ge sig in i skräckfilmsvärlden
Längesedan jag såg dessa så plot osv finns att läsa på imdb.
Blood Feast
Av "The Godfather Of Gore" Herschell Gordon Lewis och brukar benämnas som "den första splatterfilmen".
House By The Cemetary/Quella villa accanto al cimitero
Av Lucio Fulci, en del av hans "Gates Of Hell"-trilogi (tillsammans med The Beyond och City Of The Living Dead)
Phenomena
Av Dario Argento, den Suspiria och Tenebrae är nog hans bästa. En ung Jennifer Connelly är med i denna också.
Night Beast
Bara för att man måste sett minst en "Troma"-film...
Night Of The Living Dead
Av George A Romero (Zombiefilmernas konung) Filmen som satte fart på Zombie-eran som lever vidare idag med bla. "Walking Dead", släpptes i svart/vitt 1968, färglades 1969 (tror jag) och sedan spelade specialeffektsmästaren Tom Savini in en "ny" version 1990 som faktiskt är helt ok.
The Evil Dead
Sam Raimi! Började med ett "kompisgäng" i skolan som bestämde sig för att spela in tillsammans, slutade med många kalla nätter ute i skogen med en ganska pissig budget. Slutade med en av de största klassikerna som någonsin spelats in. Vill man grotta ned sig ännu mer i produktionen så beskriver Bruce Campbell det väldigt bra i sin bok "If Chins Could Kill - Confessions of a B Movie Actor". Även uppföljarna samt serien (!) är riktigt bra.
Cannibal Holocaust
Av Ruggero Deodato, blev ett himla ståhej över denna filmen för att den var så våldsam och Deodato själv blev arresterad och åtalad (?) för att ha mördat folk på riktigt i filmen. Personligen tycker jag det är en jävla skräpfilm som jag inte ens sett färdigt men den brukar nämnas ganska fort i "skräckfilmvärlden" om man pratar klassiker.
Re-Animator
Jag har alltid varit ett stort fan av H.P Lovecrafts berättelser (boken som finns med i Evil Dead är lite löst baserad på hans berättelser om "Necronomicon" också) och regissören Stuart Gordon fick verkligen en fullträff med denna filmen. Får Frankenstein att framstå som en barnfilm
Finns ju så sjukt mycket att titta på, följande regissörer har gjort mycket skoj
George A Romero
Lucio Fulci
Dario Argento
Clive Barker
John Carpenter
David Cronenberg
Wes Craven
Tobe Hooper
Mario Bava
Umberto Lenzi
Joe D´Amato (Innan han började filma porr)
Så klockren smak, önskar jag kunde tacka tio ggr!
Blir för övrigt denna ikväll
![]()
Den absolut hemskaste filmen jag någonsin sett är utan tvekan Martyrs från 2008. Det är väldigt sällan jag blir direkt illa berörd av en skräckfilm men denna var bara för mycket.
![]()
![]()
Den där såg man när man var i yngsta lagetNew York Ripper. Rå 80-talare.
![]()
Japp. Var väl 13 när jag såg en välkopierad VHS. Tjackade den på skiva för några år sen. Obehaglig. Jag har blivit känslig sen jag fick barn. Pallar inte sånt där längre.Den där såg man när man var i yngsta laget. Så om den nyligen och den håller helt ok. Brutal, även med dagens mått mätt.
Sinister är en av dom bättre skräckfilmer utav idag! Riktigt läbbig med bra story för att vara en skräck. Underbart med skräckfilmer för övrigt. Sitta hemma i mörkret med adrenalinpåslag så hjärtat håller på hoppa ur led. Love itÄlskade genren från unga år tom för två år sedan typ ?
Vette fan om det är åldern eller något annat men numera så klarar jag inte av att se dem längre, blir råånojig
Den här knäckte mig !
![]()
Hoppla!Vad har vi här? En remake på Suspiria, med Jessica Harper i biroll.
http://www.imdb.com/title/tt1034415/?ref_=nm_flmg_act_1
Martyrs har 4.0 på imdb och 19 metascore...
Kan den verkligen vara så bra?
Martyrs har 4.0 på imdb och 19 metascore...
Kan den verkligen vara så bra?
Ah! Tack