• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden med gamla Zeniths

Kan man för all del tycka, men tror inte du hade läst mitt inlägg alls? Därav uttrycket "Goddag Yxskaft".
Det kan vara så att jag slarvade med att läsa hela inlägget. När jag såg klockan och länken så var jag helt säker på uret är i 18 K. En annan forummedlem har en likadant ur i 18 K med en länk också i 18 K som har samma stil som detta och då tog jag för givet att det var den länken, men som visade sig efter påpekande och zoomning att det var guld på stål. Får vara lite mer uppmärksam i fortsättningen

Hej, ny på forumet och har i dagarna ärvt min farfars fina Zenith Captain de luxe från 1974. Nu vill jag vända mig till alla kunniga personer därute och veta allt om denna klocka. ;) T ex vad skillnaden mellan en "vanlig" captain och en de luxe är etc. Har redan noterat att guldlänken inte gör klockan rättvisa utan kommer att byta den mot ett läderarmband i lämplig färg. Denna klocka är mest förvarad i bankfack, sannolikt aldrig servad och aldrig polerad. I den övriga klocksamlingen finns en Omega Seamaster "James Bond"-edition (2007) och en Zenith Captain Power reserve (2017).
IMG_3428.JPG
:wideyed:

Härliga! Är det orginallänk på deffyn?
Dessvärre inte. Det är något rassligt Oyster-liknande.
Ska vara ladder på dessa. Får väl se om jag springer på nån sån till någorlunda humana pengar.
Lite lättare iom raka ends till Defyn.
Värre blir det till Sub-Sea:n. Den enda säljaren på eBay tycker bestämt att den är värd 16000kr + frakt och moms.
Inte säker på att jag helt håller med. :rolleyes:

Dessvärre inte. Det är något rassligt Oyster-liknande.
Ska vara ladder på dessa. Får väl se om jag springer på nån sån till någorlunda humana pengar.
Lite lättare iom raka ends till Defyn.
Värre blir det till Sub-Sea:n. Den enda säljaren på eBay tycker bestämt att den är värd 16000kr + frakt och moms.
Inte säker på att jag helt håller med. :rolleyes:
Jo det är klart. Hoppas fortfarande att stöta på någon gf längst nere i skrotlådan på någon lopps men ingen lycka so far. Önskar dig lycka till i sökandet :)

Sitter knappast på facit, men om handlare begär 50-ish så känns det väl som en någorlunda rimlig nivå för en normal "Smith" (jämför: Svensson) att sätta.
I retrospektiv så hade det säkert varit bättre att köpa den länkade klockan för +12k, men jag ville ha något med mig hem ifrån Kaplans och har inget emot att försöka jaga rätt på lite delar och fix.

Helt sjukt ju att vi inte tänkt på en egen tråd för Zenith. 5 av mina 20 drömklockor är ju för tusan från detta anrika märke. Jag har ett litet gäng Zenith. Äsch hittar inte bild på alla meen de jag inte hittade på gjorde inte så mkt ;)
Screenshot_20181004-075138__01.jpg
Screenshot_20181001-164117__01.jpg
Screenshot_20181001-163931__01.jpg
Screenshot_20181004-075431__01.jpg
Screenshot_20181004-075400__01.jpg
Vilken samling! En De Luca står högt upp på min önskelista. Var med ett tag på en som gick på Kaplans senaste klockkvalité, men den drog iväg ordentligt;-)

Vilken samling! En De Luca står högt upp på min önskelista. Var med ett tag på en som gick på Kaplans senaste klockkvalité, men den drog iväg ordentligt;-)
Tack! Den som var med på senaste kvalitén var en MK2 från en herre här på KS. Tycker nog inte den drog iväg så mycket? vad är det som gör att du tycker det? Ske erkänna att jag inte har koll på prisbilden på Mk2 men för en MK1 som min hade det känts som ett kap?

Tack! Den som var med på senaste kvalitén var en MK2 från en herre här på KS. Tycker nog inte den drog iväg så mycket? vad är det som gör att du tycker det? Ske erkänna att jag inte har koll på prisbilden på Mk2 men för en MK1 som min hade det känts som ett kap?
Den drog bara iväg lite mycket för min budget, men köparen kan absolut vara nöjd;-)

Jag funderar på att skaffa en Zenith vintage kronograf, verkar ju kunna få väldigt mkt klocka för pengarna :)

Min fundering är hur svårt och dyrt det är att serva dem i Sverige / Stockholm. Läste lite i en annan tråd och för verkade det inte vara så lätt.. :/

Någon som vet vara man servar dem och vad det kan gå på?

Tillbaka
Topp