• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

Ny öl för mig (Omnipollo) även om jag hört mycket gott om den. Härlig färg och fin krona. Spritig smak vilket jag uppskattar (8%). Känns dock som att den relativt höga alkoholhalten bedövar många av de andra tonerna i ölen?
72D80844-9BF0-42A2-9CCF-F9518DB4DEF0.jpeg

Ny öl för mig (Omnipollo) även om jag hört mycket gott om den. Härlig färg och fin krona. Spritig smak vilket jag uppskattar (8%). Känns dock som att den relativt höga alkoholhalten bedövar många av de andra tonerna i ölen?
72D80844-9BF0-42A2-9CCF-F9518DB4DEF0.jpeg
Tycker du att den är spritig så är den kanske för kall? Jag drack precis en likadan och den var rund och fin. Har du förresten fått med dig allt det goda på botten för det gör stor skillnad? :)

Själv kör jag på en Trouble Sleep Imperial Stout från Stigbergets på nätta 12% nu, riktigt fin!
PSX_20190928_195053.jpg

Tycker du att den är spritig så är den kanske för kall? Jag drack precis en likadan och den var rund och fin. Har du förresten fått med dig allt det goda på botten för det gör stor skillnad? :)

Själv kör jag på en Trouble Sleep Imperial Stout från Stigbergets på nätta 12% nu, riktigt fin!
PSX_20190928_195053.jpg
Håller med om att den blev mycket mer lätthanterlig när den blev lite varmare. Fem grader var uppenbarligen för kallt. La märke till att det var mycket på botten så var noga med att få med allt. :)

trevligt med stout. Dricker själv mycket Guinness och även en del Murphys men har förstått att det finns mycket annat att utforska på den fronten också. Din Stout är dock tre gånger så stark som en Guinness så ingen lättöl i ditt glas. Haha! Ska testa din vid tillfälle (då jag verkligen gillar Stigbergets).

Håller med om att den blev mycket mer lätthanterlig när den blev lite varmare. Fem grader var uppenbarligen för kallt. La märke till att det var mycket på botten så var noga med att få med allt. :)

trevligt med stout. Dricker själv mycket Guinness och även en del Murphys men har förstått att det finns mycket annat att utforska på den fronten också. Din Stout är dock tre gånger så stark som en Guinness så ingen lättöl i ditt glas. Haha! Ska testa din vid tillfälle (då jag verkligen gillar Stigbergets).
Ja, fem grader är definitivt för kallt. :)

Ja, den är ganska stark men de flesta Stouts som är något att ha (enligt mig) ligger på 9% och uppåt. Inte många jag har druckit under det som har varit tillräckligt mustiga. Jag lagrar mycket Stout och det är en hobby jag kan rekommendera! :D Annars är det en kategori man kan gräva ner sig djupt i. Ur bolagets standardsortiment så tycker jag att du ska prova Noa Pecan Mudcake, den är sjukt bra!

Hmmm... jag klämde också en Punk AF ikväll och tyckte det var en riktigt bra alkoholfri. Vad var det du inte gillade? Humle kanske?
Ölen luktade lite unket till att börja med. Lite som felsmaken öl kan få av att så framme i solljus för länge. Men detta var ju en burk så solljus kan inte ha varit orsaken. Sen fanns det flera element i själva smaken som stod ut på ett dåligt sätt för mig. De främsta var en metallisk smak, samt en diskret men otrevlig syra. Det saknades ballans i kroppen också. Det är inte helt lätt att få till i en alkoholfri öl, men det finns många som lyckas mycket bättre enligt mig. Sigtunas NAPA är ett bra exempel på en alkoholfri öl där man har lyckats bra.

DSC_0204.JPG

Nya roterande fatet på kvarterskrogen. Gillar ändå Brutal Brewing (aka Spendrups). Känns som dom tar lite udda öl och tonar ner dom till "folkliga" varianter. Låter kanske illa men tycker det är en perfekt inkörsport till roligare öl och perfekt när man bara vill ha en öl. Men kanske något roligare än en... Spendrups. Just denna har jag dock ingen dom över ännu. En av smakerna tar över lite och jag har varken bestämt mig om det är bra eller om den är bra. Måste nog ta en till :D

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp