Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sicken grejj med bund va. Tycker faktiskt det är riktigt snyggt till många klockor. Personligen tycker jag att det dessutom klär mig bra då jag ej är en kostymnisse, och har jag någon skjorta blir det ofta någon stilren lumberjack variantDubbelpostar lite från Sinntråden.
Tycker Certinan passar!Nu har jag skärt av en bit på den felaktiga biten, nya kommer på tisdag. Nu saknas bara klockan som är tänkt att användas på bundet - en 41mm som ska komma tillbaka från service Nu i April. Certinan som är på nu är 44mm och känns nästan för stor för plattan (40-44).
Du måste visa upp den där i rysstråden också.Då platsar jag äntligen i den här tråden Bund i gummi
Tyckte det var snyggt och snyggare blir det med tiden när det blir inkört. Men det är känslan som räknas. Helt rätt att ge det en riktig chans.Jaha, sådär då. Då har jag hämtat ut pannan från service och samtidigt OEM bundet jag beställde från panerai. Ska erkänna att jag trodde det skulle göra sig bättre på min arm än vad det faktiskt gör. Men jag ska köra det någon vecka ändå och se om känslan utvecklas positivt.
Helrätt ju!Jaha, sådär då. Då har jag hämtat ut pannan från service och samtidigt OEM bundet jag beställde från panerai. Ska erkänna att jag trodde det skulle göra sig bättre på min arm än vad det faktiskt gör. Men jag ska köra det någon vecka ändå och se om känslan utvecklas positivt.
Och nästan en vecka efter rapsoljan har bundet börja dra lite åt burgundy. 4 veckor på det här.Jag har oljat in mitt bund med rapsolja för att få till en något mörkare ton och för att göra det lite mer smutståligt. Här kommer före och efter dryga 12 timmmar efter inoljning. Nu inväntar en sommars inkörning för att få till det ordentligt.
Testade också svart på 856B, mja... funkar nog bättre med läderfärgat.Det här blev inte riktigt bra. Ett hopplock från annat så det gör inget. En test bara.
En av de äldre och med skyddsbur!
Undrar om det blir poppis igen sådär 100 år senare?
WALTHAM Trench watch
Har min Guinand på mig nu, känns tryggt!Känslan om att min 390 är gjord för bund växer fram mer och mer.
Det blir inte lätt för mkt olja så att det fläckar kläder mm? Resultatet ser i alla fall jättefint ut på bild.Och nästan en vecka efter rapsoljan har bundet börja dra lite åt burgundy. 4 veckor på det här.
Kör också raps och resultatet blev bra.Det blir inte lätt för mkt olja så att det fläckar kläder mm? Resultatet ser i alla fall jättefint ut på bild.
Du kör butterflylåset på bund?Och nästan en vecka efter rapsoljan har bundet börja dra lite åt burgundy. 4 veckor på det här.
Tack. Mina erfarenheter: Om man torkar av det efter ca halvtimma så torkar resten in ganska snabbt. Man kan behöva göra det två gånger. Använde mitt dagen efter utan problem.Det blir inte lätt för mkt olja så att det fläckar kläder mm? Resultatet ser i alla fall jättefint ut på bild.
Visst är det så att det är extremt coolt när bund passar perfekt, men det är också lika lätt hänt att det är något som inte stämmer riktigt. Ett vanligt band är mer förlåtande på något vis.Det här blev inte riktigt bra. Ett hopplock från annat så det gör inget. En test bara.
På tal om perfekt, se bara på @Dr. D s och @Burnman s bund här ovan. Ser redan hur bra ut som helst. Jag vågar inte gissa hur bra de ser ut till hösten om de får vara med om massa sol väder och vind i sommar .Visst är det så att det är extremt coolt när bund passar perfekt, men det är också lika lätt hänt att det är något som inte stämmer riktigt. Ett vanligt band är mer förlåtande på något vis.
Håller med. Ser omåttligt bra ut.
Jag tycker inte det där ser så illa ut?! Har du inget ws att posta?Håller med. Ser omåttligt bra ut.
För egen del kom planerna om bund till ryssen Amphibian på skam lite. Passade varken med boettformen eller känslan. Däremot blev jag mycket nöjd med klockan och bandet utan bund.
Så bund-plattan är alltjämt tillgänglig för den som vill ha den.
Jag har en annan bund-kombo på gång och så har jag ju min Citizen på bund så helt lottlös är jag ju inte.
Bra att någon fler frågar .Jag tycker inte det där ser så illa ut?! Har du inget ws att posta?
Det där första påminner om originalbundet till 856B.Håller med. Ser omåttligt bra ut.
För egen del kom planerna om bund till ryssen Amphibian på skam lite. Passade varken med boettformen eller känslan. Däremot blev jag mycket nöjd med klockan och bandet utan bund.
Så bund-plattan är alltjämt tillgänglig för den som vill ha den.
Jag har en annan bund-kombo på gång och så har jag ju min Citizen på bund så helt lottlös är jag ju inte.