• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om MR-G - Värt det?

Jag har inte tänkt på detta tidigare förens idag men om jag inte använt min MR-G på någon dag står sekundvisaren helt stilla fast tiden och datumet är korrekt. Är det så de ska vara eller är det något fel på min klocka 🙂? Givetvis börjat sekundvisaren att ticka när jag sätter på mig klockan/börjar röra på mig.

Jag har inte tänkt på detta tidigare förens idag men om jag inte använt min MR-G på någon dag står sekundvisaren helt stilla fast tiden och datumet är korrekt. Är det så de ska vara eller är det något fel på min klocka 🙂? Givetvis börjat sekundvisaren att ticka när jag sätter på mig klockan/börjar röra på mig.
Inga konstigheter, den gör så för att spara batteri. Precis som digitala G-shocks brukar släcka skärmen på natten för att spara batteri.

Min gjorde likadant och blev också orolig i början, ha ha!

Ligger den mörkt tillräckligt länge så centrerar den alla visare kl. 12 och bara datumet fortsätter växla fram tills den får lite lux att lapa i sig igen.

Det finns något förförande med Mr G har svårt sätta finger på det, förklara med 3 ord för bekräfta mina känslor 😍

Det finns något förförande med Mr G har svårt sätta finger på det, förklara med 3 ord för bekräfta mina känslor 😍
Manlig 😎!
Sleeper. Inte många ”vanliga” människor som vet vad MR-G är utan tror det är en ”billig” G-Shock
Kärlek 😍. Blir lika glad varje gång min MR-G sitter på handleden.
67056585-CB3B-42E5-B512-3879E856CA50.jpeg
24B4B276-DB61-494E-81D8-2D12A7BA4F43.jpeg
B032B162-FE20-4543-AD76-98E770DA91C4.jpeg

Linjerna, den feta boetten, den innehållsrika tavlan (ett finare ord för plottrig ^^), den feta kronan, kron och knappskydden, de olikfärgade knapparna, det tjocka bandet som ser ut att komma från ett Michelindäck - kort och gott ett monstruöst kaos vid första anblick men tittar man på den en gång till ... då riskerar man att fastna*. Det är nämligen så att ju mer man tittar på den desto mer ersätts kaoset med harmoni och balans.

* jag talar dock för mig själv

Korspost från g-shockstråden

mrg.jpg

Vet att vi diskuterat möjligheten till G1000 länk på G2000 modeller, jag trodde inte att det skulle funka men det verkar det göra (förutsätter att länken på bilden är från en G1000 modell).
D04FBDBF-1276-4F40-AA1D-5C8226C347A7.jpeg
6E5362D2-0702-40C2-AA20-4FAA4ED2B481.jpeg

Det är f.ö min gamla RJ på bilden, den bor i Grekland numer, bild cred till Vasilis P på FB MRG grupp.

Vet att vi diskuterat möjligheten till G1000 länk på G2000 modeller, jag trodde inte att det skulle funka men det verkar det göra (förutsätter att länken på bilden är från en G1000 modell).

Det är f.ö min gamla RJ på bilden, den bor i Grekland numer, bild cred till Vasilis P på FB MRG grupp.
Det där ser riktigt bra ut. MRG-länken är trevlig med låsmekanismen.

Bra. Hur mycket kosing kostar länken?

Tillbaka
Topp