• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Är sugen på en ny klocka och det känns som en datejust, Explorer eller hubbe...

Vad går en 36mm i bra skick för idag? Servicekostnad?

Tack på förhand :)
 
@Öbo
Do it :)

DSC03259.jpg
 
Nu @MasterChief och övriga ligger en recension av Explorer 14270 ute i recensionstråden. Om ni ser något konstigt, sakfel, lustigheter i text och bild mm så PMa mig så fixar jag det. Det strulade nämligen en hel del när jag skulle lägga ut den.
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-14270.97126/
Riktigt välskrivet! Och sen är jag lite sur på dig för nu måste jag ju nästan testa en 14270 också, trodde jag klarade mig med 214270:)
 
Hur sannolikt är det eller vad tror ni gällande att Rolex börjar tillverka Explorern i 36 mm igen?

Jag tror att det kommer hända förr eller senare. Men förmodligen inte de närmaste åren. Förändringar i explorer-serien sker som bekant ganska långsamt.
Ingen skulle vara gladare än mig om jag har fel, men jag tror inte det är värt att sätta sig och vänta om man är sugen på en 36:a (vilket jag är!)
 
För cirka 2 år sedan lämnade jag värmen i Datejusttråden för att bli frekvent medlem i Speedmastertråden. Men förra veckan avsade man sig medlemskapet där. Nu är man på jakt efter en Explorer 1 sen kommer man att hänga här. Oj vad man ser fram emot det när man ser alla era sköna bilder och läser om göttigt nörderi kring lugholes eller inte på 14270 och tritium och luminova. Ska bara hitta mitt ex sen är man inne i värmen.. (ps har uppe en köpesannons ifall någon ska släppa sin i framtiden)
 
Tillbaka
Topp