• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Ett vanligt DJ jubilee 62510 med 555 ändbitar passar bra. Provade på min.
image.jpeg
Alltså, visst, folk säger att den ska bäras på originallänken men i mina ögon sved inte det där det minsta! :D :)
 
Vad tycker ni om Explorer på Nato?
Jag tycker klockan gör sig väldigt bra på det blå solblekta natot.
58B38A52-219B-41AC-8E29-882C52612D18.jpeg
D1596F55-6833-47B5-926D-AEC1DCD1C259.jpeg
8B3E9231-E3C7-4311-8FEC-C05A17A35B2A.jpeg
53F18A99-F00F-49CA-B889-5F3B79767727.jpeg
A063BBDE-953A-4EE1-9643-B03C4EE8FCA4.jpeg
03B8B892-CE98-42DB-B7B5-33C7F774A1B8.jpeg
Jovars, det solblekta såg rätt bra ut.
MEN, då jag inte direkt gillar NATO så ser jag nästan ingen anledning att köra det över länken. Speciellt den nya, har man dessutom en äldre länk som är så där skönt följsam så står sig alla alternativ slätt.
Men det är du som väljer, lyssna inte på oss om du gillar det :)
 
Studenter nu för tiden jobbar oftare. Diskkneg är inte glamorösa men det ger inkomst och håller en borta från onödiga utgifter (som @meo_swe och hans smuggelvodka).
Jag är ändå förvånad att man som gymnasieelev knatar runt med en Rolex för 60k på armen. Men det är ju bara att lyfta på hatten och gratulera. Hoppas bara inte respekten för pengar går ur när pengar i den storleken rullar in.
 
Yes precis. Diskare har jag dock inte varit sedan december. Nu jobbar jag på lager och är i processen att söka jobb som hallvärd på en lokal bilaffär. (OFF TOPIC)

Härligt! Kul med ambitiösa och målinriktade ungdomar! Själv började jag jobba heltid när jag var 16 år. Gick på gymnasiet lite senare och körde jobb på kvällen och helger då. Önskar dig all frangång och lycka till! :cigar:
 
Jag är ändå förvånad att man som gymnasieelev knatar runt med en Rolex för 60k på armen. Men det är ju bara att lyfta på hatten och gratulera. Hoppas bara inte respekten för pengar går ur när pengar i den storleken rullar in.
Jag tror 18-åringen som jobbat ihop sin dinka respekterar degen bra mycket mer än de som fått allt i livet som studentpresenter/motsvarande. Det är många timmars slit som sitter på armen i de fallet, betydligt fler än motsvarande på våra vuxna armar.
 
Jag tror 18-åringen som jobbat ihop sin dinka respekterar degen bra mycket mer än de som fått allt i livet som studentpresenter/motsvarande. Det är många timmars slit som sitter på armen i de fallet, betydligt fler än motsvarande på våra vuxna armar.
Exakt så. Varje gång man kollar ner på klockan påminns man av allt slit, och tanken av att hårt jobb lönar sig.
 
Exakt så. Varje gång man kollar ner på klockan påminns man av allt slit, och tanken av att hårt jobb lönar sig.

A-fucking-men. Jag även om jag bär andra klockor än min Explorer 1 (jag vet, det är som att svära i kyran att säga så i den här tråden) som är dyrare, men ingen får mig att le lika mycket som Explorer 1 eftersom det var den första klockan jag handlade hos en AD. Den har alltid en speciell plats i hjärtat för det, och kommer därmed aldrig att säljas. Mine 'til I die.
 
äntligen börjar det närma sig affär, som jag har väntat! Det börjar bli dags att köpa en 214270. Hur tror ni prutmånen ser ut hos AD i Stockholm?
det kanske vore bättre att vänta tills det kommer ut en på forumet som är mindre än ett år gammal i bra skick. Då kanske det går ner i pris me jag vill ha den snart :)
 
äntligen börjar det närma sig affär, som jag har väntat! Det börjar bli dags att köpa en 214270. Hur tror ni prutmånen ser ut hos AD i Stockholm?
det kanske vore bättre att vänta tills det kommer ut en på forumet som är mindre än ett år gammal i bra skick. Då kanske det går ner i pris me jag vill ha den snart :)
Pruta kommer inte att gå hos AD, nästan 100% säker. Det är lång kö på den nu. Köp en bättre beggad som sagt, folk verkar sälja ex som ser ut som nya för 50.
Du kommer inte att ångra dig :)
 
Tillbaka
Topp