Harry Palmer
Silver
Mk 2 är betydligt bättre än mk 1. Men 36orna slår alla 39or (förutom länken).Stämmer bra det, håller med om att föregångarna är trevligare än den moderna 39an.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mk 2 är betydligt bättre än mk 1. Men 36orna slår alla 39or (förutom länken).Stämmer bra det, håller med om att föregångarna är trevligare än den moderna 39an.
Hade varit all over en modern 36a eller varför inte 37.5.Mk 2 är betydligt bättre än mk 1. Men 36orna slår alla 39or (förutom länken).
Det bästa som finns!Då har jag och min explorer genomfört söndagens träningspass (rask promenad). 10 kilometer med 20 kilo på ryggen.
Härligt. Riktigt skön tavla på din Explorer!Fortfarande OWG med 14270 efter ett par månader nu. Så grymt nöjd fortfarande!
En riktigt härlig vinterbild du fick till där!Då jag köpte min 114270 begagnad upptäckte jag att den hade icke original glas. Märkte det genom att det var lite högre och hade ”gråare” kanter än andra exemplar jag jämförde med. Hittade heller ingen krona hur jag än försökte. Säljaren bytte glaset till original utan diskussion och nu finns kronan där, även om den är mycket svår att hitta.
Finns diskussion längre bak i tråden, typ ett par år sedan. Lägger in en bild också
Tack! Det är en Woolrich jacka. Tror dock inte att jag skulle klassificera muddarna som stickade...men vad vet jag, är ingen expert på textilterminologi precis.En riktigt härlig vinterbild du fick till där!
OT: Vad är det för jacka? Jag är gillar stickade muddar skarpt.
Tack för svaret.Tack! Det är en Woolrich jacka. Tror dock inte att jag skulle klassificera muddarna som stickade...men vad vet jag, är ingen expert på textilterminologi precis.
Mumsiga index, stort grattis!Heeej! Idag blev du min. Nu ska vi bara fixa lite nya kläder till dig min opolerade 91:a
Nej, men nu börjar jakten på en 78360 med 558 ändlänkar.Mumsiga index, stort grattis!
Ingen länk?
Lycka till, brukar vara lite knepigt att hitta originallänkar till äldre Rolex men med lite tålamod och alldeles för mycket pengar kommer du hitta en perfekt!Nej, men nu börjar jakten på en 78360 med 558 ändlänkar.
Låter något dyrt, dock + för att den är servad 2019 (finns papper på detta?) är fullset samt att den säljs av en handlare.Kollade på en 114270 från 2006 hos en AD idag. 47 000 vill de ha, box och cert finns. Servad 2019, oklart om servicehistorik dessförinnan. De vet inte om den är polerad, fanns en del hairlines på bezel och spänne men inga djupa repor/dings. Kändes mjuk i uppdraget. Vad tycker ni om bilderna? Tog med mobilen.. bra deal?
Vet att Moorflax har en nyare ute på K/S för 40 jämnt, dock inga papper på den.
Bilderna är alldeles för dåliga för att kunna ge en bra bedömning. Men om den är opolerad, Fullset och dessutom nyservad så tycker jag 47k från AD känns rätt rimligt. Inte billigt men rimligtKollade på en 114270 från 2006 hos en AD idag. 47 000 vill de ha, box och cert finns. Servad 2019, oklart om servicehistorik dessförinnan. De vet inte om den är polerad, fanns en del hairlines på bezel och spänne men inga djupa repor/dings. Kändes mjuk i uppdraget. Vad tycker ni om bilderna? Tog med mobilen.. bra deal?
Vet att Moorflax har en nyare ute på K/S för 40 jämnt, dock inga papper på den.
Om det handlar om sälj för att finansiera annan klocka - nej, behåll.Sälja eller inte sälja? Har fått ett osunt pp aquanaut sug över mig....trodde aldrig att jag ens skulle komma på tanken
Har tittat på 214270 (som första rolex) men kommer inte riktigt överens med hur stor den upplevs, framförallt upplever jag tavlan stor, trots att klockan egentligen inte är så stor. Nu har jag börjat snegla efter 114270 och 36mm istället. Har plöjt tråden, oändligt med fina wristshots, men det är svårt att avgöra med avseende på handledsgrovlek. Har själv ganska grova, 19cm och kanske några millimeter till. Klockan skulle för mig användas som en allrounder, till allt mellan kostym och jaktkläder. Vågar man osett/oprövat gå på 36mm, eller kommer den kännas för liten som allrounder?
En vanesak. Jag har kört 44 mm Panerai, Sinn, Magrette och Seiko men vande mig fort vid 36mm.Hade jag haft 19cm handled hade jag lätt gått på 39mm.
En vanesak. Jag har kört 44 mm Panerai, Sinn, Magrette och Seiko men vande mig fort vid 36mm.
Jag skulle våga påstå det. Kan inte påminna mig om någon som gått från 36mm Explorer till 39mm.Har tittat på 214270 (som första rolex) men kommer inte riktigt överens med hur stor den upplevs, framförallt upplever jag tavlan stor, trots att klockan egentligen inte är så stor. Nu har jag börjat snegla efter 114270 och 36mm istället. Har plöjt tråden, oändligt med fina wristshots, men det är svårt att avgöra med avseende på handledsgrovlek. Har själv ganska grova, 19cm och kanske några millimeter till. Klockan skulle för mig användas som en allrounder, till allt mellan kostym och jaktkläder. Vågar man osett/oprövat gå på 36mm, eller kommer den kännas för liten som allrounder?
Jag skulle våga påstå det. Kan inte påminna mig om någon som gått från 36mm Explorer till 39mm.
Tavlan på 39:an är stor och om du redan nu tvekar kanske du ändrar sig längre fram.
Se till att du får ett bra exemplar bara
Det är alltid bra att pröva på handleden såklart. Hade samma dilemma men fick möjlighet att pröva en annan medlems 36:a. Valde ändå en ny 214270 för att jag inte var redo för 36mm. Det kan vara knepigt när man går från en 43mm dykare.Tack för svar. Det ska tilläggas att jag aldrig provade 214270 på, utan bara i monter. Kollade Bergströms i Malmö idag, men dom hade ingen inne. Att hitta en 114270 blir ju att tråla säljes-delen här, köpa utomlands via chrono24 känns ju sådär som oerfaren/okunnig.
Vettig utgångspunkt och tack för stöd i denna svåra stund Tröttnar gör man aldrig på 1016 - perfekta toolwatchen imo. Men flippsjuka drabbar mig tyvärr ett par ggr om året och nu är det aquanaut som måste testas. Det svåra blir att prissätta rackarn, inte lätt direkt att hitta en 1.7 serial igen i detta skick.... Den som lever få seOm det handlar om sälj för att finansiera annan klocka - nej, behåll.
Om du ändå ledsnat lite på denna och vill ha något annat, ja kanske det.
Ge det lite tid innan du bestämmer dig, suget kanske minskar.
annars har du ju op36 om du nu vill ha en ny 36mm klocka utan för mycket glansiga ytor!Tack för svar. Det ska tilläggas att jag aldrig provade 214270 på, utan bara i monter. Kollade Bergströms i Malmö idag, men dom hade ingen inne. Att hitta en 114270 blir ju att tråla säljes-delen här, köpa utomlands via chrono24 känns ju sådär som oerfaren/okunnig.