Big_Freeze
Basic
Tröttnat? Stoppa in den djupt in i garderoben och börja spara till ny klocka istället =)Sälja eller inte sälja? Har fått ett osunt pp aquanaut sug över mig....trodde aldrig att jag ens skulle komma på tanken
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tröttnat? Stoppa in den djupt in i garderoben och börja spara till ny klocka istället =)Sälja eller inte sälja? Har fått ett osunt pp aquanaut sug över mig....trodde aldrig att jag ens skulle komma på tanken
Jag får väl korsposta här då.Det är väldans lugnt i tråden med tanke på vilken veckodag det är. Det kanske är något slags kollektiv psykos vi har hamnat i, för även jag har låtit min Explorer vida idag.
Ha en fortsatt trevlig söndagkväll!
/Niklas
Gött! Vad fick du dega? man får ju ofta höra att det kostar huggorm att komplettera med länkEn liten paketöppningspost.
Pling-plong på dörren
Öppna öppna
Fortare
Riv av plasten
Aha!
En 78360-länk med 558b enslinks inropad från EBay i Söndags.
Fram med 14270’n
Av med skinnvästen
Naken
På med nya länken
Sådärja
Öva på att se cool ut.
Vilket lyft!
Det verkar ligga runt 10' och uppåt. Jag prutade hårt och lyckades komma under 10'Gött! Vad fick du dega? man får ju ofta höra att det kostar huggorm att komplettera med länk
Får bryta av med lite plexi i tråden
Det är dyrt med länk. Jag kompletterade min 14270 med en NOS-länk 2016 och då gav jag 10 för den. Har dock inte ångrat mig en sekund, expyn ska bäras på länk!Det verkar ligga runt 10' och uppåt. Jag prutade hårt och lyckades komma under 10'
Det är så pass alltså, jag sålde en likadan länk i höstas för 7k. Dock med andra end-links, kanske är de som passar Explorer 1 som är svåra att få tag på?Det verkar ligga runt 10' och uppåt. Jag prutade hårt och lyckades komma under 10'
Så fint lyft i plexit alltså.Får bryta av med lite plexi i tråden
Snyggt! Stort grattis!Äntligen blev det min tur.
Det gjorde du rätt i! Stort grattis!Efter ha läst igenom hela denna tråd 2 ggr kände jag att det var dags att införskaffa en Explorer 1 så jag kan tillföra lite
Vilket lyft!En liten paketöppningspost.
Pling-plong på dörren
Öppna öppna
Fortare
Riv av plasten
Aha!
Fram med 14270’n
Av med skinnvästen
Naken
På med nya länken
Sådärja
Öva på att se cool ut.
Vilket lyft!
Visst ser jag cool ut! Övade längeVilket lyft!
Grattis!
Stylish! Och kul inlägg. Grattis!En liten paketöppningspost.
Pling-plong på dörren
Öppna öppna
Fortare
Riv av plasten
Aha!
Fram med 14270’n
Av med skinnvästen
Naken
På med nya länken
Sådärja
Öva på att se cool ut.
Vilket lyft!
För mig är det en speciell klocka med fint case och index som börjat gulna fint. Jag tror att den kommer bli väldigt efterfrågad framöver. Min tanke när jag köpte den har varit att behålla den och njuta av en tidig årgång av 14270.Bara jag som undrar om priset på denna?
Varför begära 50k för en 14270 från -91 utan tillbehör eller servicehistorik?
Har jag missat något?
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-i-14270-från-1991-med-tritiumtavla.105597/
Undrar också. 10k för dyr minst? Speciellt mtp missmatchande visare/tavla och en länk som är köpt i efterhand, som dessutom är i ganska uselt skick.Bara jag som undrar om priset på denna?
Varför begära 50k för en 14270 från -91 utan tillbehör eller servicehistorik?
Har jag missat något?
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-i-14270-från-1991-med-tritiumtavla.105597/
Tavlan ser typ blå ut snyggtDå har jag och min explorer genomfört söndagens träningspass (rask promenad). 10 kilometer med 20 kilo på ryggen.
Tycker också det är en trevlig modell och caset ser riktigt skarpt ut, dock har jag inte sett någon liknande säljas för mycket över 40k ändå (utan tillbehör och servicehistorik)För mig är det en speciell klocka med fint case och index som börjat gulna fint. Jag tror att den kommer bli väldigt efterfrågad framöver. Min tanke när jag köpte den har varit att behålla den och njuta av en tidig årgång av 14270. Jag kommer inte tjäna några större summor på den eftersom jag köpte den för strax under 40' och har köpt en länk för strax under 10' sen tillkommer frakt för länken och resekostnaden när jag åkte ner till Gbg för att köpa klockan.
Nu dök det upp en chans till en annan väldigt fin klocka och om jag skulle släppa någon av de få jag har så blev det tyvärr den här.
Tyckte också de var lite märkligt att index är gulnande medans visarna inte alls ser ut att vara det?Undrar också. 10k för dyr minst? Speciellt mtp missmatchande visare/tavla och en länk som är köpt i efterhand, som dessutom är i ganska uselt skick.