• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

-RI-

Patek
2-Faktor
På min handled. (18,5cm)
36mm
IMG_20190127_185356_795.jpg

39mm
Screenshot_20190202-190030_Instagram.jpg
 

Sinn104

Breitling
Är en stor fan av explorer då den är väldigt estetisk, älskar klockor med någon variation av 3, 6, 9, 12. Skulle kunna tänka mig att explorer passar utmärkt med olika läderarmband för att "dress down". Eller är armbandet så bra att det känns dumt att byta till något annat? De passar så bra tillsammans. Ändrar ni armbandet annars?
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Är en stor fan av explorer då den är väldigt estetisk, älskar klockor med någon variation av 3, 6, 9, 12. Skulle kunna tänka mig att explorer passar utmärkt med olika läderarmband för att "dress down". Eller är armbandet så bra att det känns dumt att byta till något annat? De passar så bra tillsammans. Ändrar ni armbandet annars?
Dumt känns det inte, omväxling förnöjer som man brukar säga men i mitt tycke gör den sig helt klart bäst på länken.
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Är en stor fan av explorer då den är väldigt estetisk, älskar klockor med någon variation av 3, 6, 9, 12. Skulle kunna tänka mig att explorer passar utmärkt med olika läderarmband för att "dress down". Eller är armbandet så bra att det känns dumt att byta till något annat? De passar så bra tillsammans. Ändrar ni armbandet annars?
Explorern passar väldigt bra på sin länk - det är det inget snack om. Men jag tror att man är så pass ovan vid att de den på något annat än länk att många tycker det ser fel ut med en Explorer på något annat än just länk. Själv tycker jag att jag fick till en bra kombo när jag satte på ett sailcloth på min Explorer.

FB09BDD9-7946-4DBB-8F61-ECC9B094DE47.jpeg


4D37DBBB-048C-477E-8713-B46DAC367FCD.jpeg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Explorern passar väldigt bra på sin länk - det är det inget snack om. Men jag tror att man är så pass ovan vid att de den på något annat än länk att många tycker det ser fel ut med en Explorer på något annat än just länk. Själv tycker jag att jag fick till en bra kombo när jag satte på ett sailcloth på min Explorer.

FB09BDD9-7946-4DBB-8F61-ECC9B094DE47.jpeg


4D37DBBB-048C-477E-8713-B46DAC367FCD.jpeg
Tycker i stort sett allt är kass på en Explorer med safir&luminova. Ett sailcloth/canvas är dock bästa möjliga val, skulle jag tro.

Vart köpte du ditt?
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Bra pris för en full-set, men ser väldigt rund ut på luggarna?
Dock ser kronan på låset rätt skarpt ut, så kan det vara ljuset som luras bara eller kan det vara annan länk än den som satt original tro?
https://www.tradera.com/item/190120...il=MemoryListReminderAuction&utm_nooverride=1
Ett väldigt bra pris för en full set skulle jag säga. Men jag tycker både boett och kronan på låset ser väldigt polerade ut.

Första bilden är kronan i annonsen du länkade, och andra bilden är kronan på min egen 114270. Jag skulle tro att även min egen har polerats vid något tillfälle.

65F0F226-001B-48FB-BF5C-CC979428A749.jpeg

9F19D54A-E13F-4880-A12B-A7892E48D3E6.jpeg
 
Topp