• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Abrakadabra

Cartier
Tack för svar! Vill ha en något större klocka med svart tavla (har 34 mm OP), blir en bra combo tycker jag. Lutar åt Sub även om den blivit svår att få tag på från AD. Tycker Explorer är snyggare men känns lite stor/platt (mycket tavla) för sin design. Är väl en vanesak.

Det var så lite så! Jag själv upplever inte att tavlan är för stor på Explorern men det handlar nog till stor del om vana :) men skaffa det som ditt hjärta klappar lite extra för så blir det nog kanon :)
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Tack för svar! Vill ha en något större klocka med svart tavla (har 34 mm OP), blir en bra combo tycker jag. Lutar åt Sub även om den blivit svår att få tag på från AD. Tycker Explorer är snyggare men känns lite stor/platt (mycket tavla) för sin design. Är väl en vanesak.
Jag tyckte tavlan på 214270 var lite stor, så tycker du det redan nu kanske du skall titta närmare på 14270/114270 först. 6-siffrig sub bärs ju ganska mycket större än en 214270 pga annan boett etc.
Samtidigt har jag svårt att tänka mig en bättre allround-klocka med svart tavla i storleken 39-41mm än 214270
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Dagens 114270 - snart tillsalu ;)
5544CF51-EA62-4B38-8E59-C9D3F76DBE73.jpeg

Mvh
Micke
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Jag brukar alltid köra Speedy på tisdagar...men jag kunde inte låta bli att byta till Explorern...den åker med typ nonstop under senaste 3 veckorna...brukar rotera friskt under veckorna med övriga klockor men denna bärs mestadels ändå.
BDC47CBC-DF46-4968-801E-F6EAAF929CA7.jpeg
 
Senast ändrad:

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tack för svar! Vill ha en något större klocka med svart tavla (har 34 mm OP), blir en bra combo tycker jag. Lutar åt Sub även om den blivit svår att få tag på från AD. Tycker Explorer är snyggare men känns lite stor/platt (mycket tavla) för sin design. Är väl en vanesak.
Och det måste givetvis vara Rolex?
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Har inte hittat något som lockar från någon annan tillverkare (runt 50k, bra länk, minst 100m WR, pålitligt urverk, OK servicekostnad). Gillar inte Omegas länk (annars hade SMP 300 från 2018 varit ett alternativ) tex
Är medveten om att detta är OT men
omega har ju några olika länkar. Aqua Terra har en, planet ocean en annan, SMP en tredje och sen finns det flera olika för olika speedmasters.
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Är det någon som kör sin explorer på annat än länk? Bjud på några snygga kombinationer i så fall :) (eller är det som datejust-boetten att den skaver sönder banden?)
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Är det någon som kör sin explorer på annat än länk? Bjud på några snygga kombinationer i så fall :) (eller är det som datejust-boetten att den skaver sönder banden?)
38794432-134E-446A-B0C3-FCE2892F6BC9.jpeg

Detta satt på i drygt 6 veckor utan slitage. Det är kul att variera band men Explorern gör dig solklart bäst på länk. Är dock i nuläget mycket sugen att byta från länk och köra på Nato ett tag :)
 
Topp