• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Wesslan18

Omega
80C81D40-EA9F-4E82-8068-FDA2CB33498C.jpeg

Ingen sitter så säkert i samlingen som denna...
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Dem säljer väl inte rubber b längre?
Stämmer. Köp direkt från deras hemsida istället. Jag mailade rubber b och frågade gällande moms och importavgifter och fick till svar att det ingick i priset och inget man som köpare är tvungen att ombesörja vid leverans.
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Stämmer. Köp direkt från deras hemsida istället. Jag mailade rubber b och frågade gällande moms och importavgifter och fick till svar att det ingick i priset och inget man som köpare är tvungen att ombesörja vid leverans.
Men kan de kontrollera det? Skriver inte de ett värde på fraktsedeln och sedan är det tullverket och skattemyndigheten som tar ut avgifterna. Oftast via fraktbolaget.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Men kan de kontrollera det? Skriver inte de ett värde på fraktsedeln och sedan är det tullverket och skattemyndigheten som tar ut avgifterna. Oftast via fraktbolaget.
Ingen aning men det var det jag fick till svar.
Har läst i en annan tråd här att ingen behövt betala moms och importavgifter när de beställt från Rubber B hemsida och det var därför jag mailade direkt till Rubber B och ställde frågan...
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Men kan de kontrollera det? Skriver inte de ett värde på fraktsedeln och sedan är det tullverket och skattemyndigheten som tar ut avgifterna. Oftast via fraktbolaget.

Ingen aning men det var det jag fick till svar.
Har läst i en annan tråd här att ingen behövt betala moms och importavgifter när de beställt från Rubber B hemsida och det var därför jag mailade direkt till Rubber B och ställde frågan...
De skeppar från Europa för europeiska beställningar därav ingen moms etc
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
De skeppar från Europa för europeiska beställningar därav ingen moms etc
Detta var det exakta svaret jag fick:
All orders placed on the official website before 4:00PM EST ship out the same business day (M-F) , and are delivered directly to your door in Sweden within usually 2 to 3 business days with live tracking via UPS. This is for a flat fee of $30.00. RB covers the actual cost above that, and our forwarder ensures tax-free delivery to your door.
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Detta var det exakta svaret jag fick:
All orders placed on the official website before 4:00PM EST ship out the same business day (M-F) , and are delivered directly to your door in Sweden within usually 2 to 3 business days with live tracking via UPS. This is for a flat fee of $30.00. RB covers the actual cost above that, and our forwarder ensures tax-free delivery to your door.
Om de skeppar från EU (vilket verkar vara fallet) är det ju bara att köra :). Hyfsat pricy frakt dock :) kan ju inte väga så mycket.
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Dags att byta till Nato! :D

Länken har suttit på ett par månader nu så idag åkte den av. I samma veva fick länken en lätt spabehandling i ultraljudstvätten.
1956BE41-208C-4937-9A48-291DEA284616.jpeg


Edit: Läste mitt inlägg och insåg vilken inbiten klocknörd man är. Ger länken ”spabehandling” i ultraljudsbild...

Skönt att man åtminstone inte är ensam galning utan kan hänga bland likvärdiga här på forumet :hilarious:
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Dags att byta till Nato! :D

Länken har suttit på ett par månader nu så idag åkte den av. I samma veva fick länken en lätt spabehandling i ultraljudstvätten.
1956BE41-208C-4937-9A48-291DEA284616.jpeg


Edit: Läste mitt inlägg och insåg vilken inbiten klocknörd man är. Ger länken ”spabehandling” i ultraljudsbild...

Skönt att man åtminstone inte är ensam galning utan kan hänga bland likvärdiga här på forumet :hilarious:
Jag väntar med spänning på resultatet. :)
 
Topp