Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dem säljer väl inte rubber b längre?
Har för mig att dem sa att Rolex inte var så sugna på att dem sålde rubber b så dem slutade. Kommer inte riktigt ihåg när jag frågade men var typ ett år sedan. Dem hade några kvar då men man kunde inte beställa en modell dem inte hade inne.Åh nej, är det så?
Tidlös och klassisk elegans.
Ingen sitter så säkert i samlingen som denna...
Stämmer. Köp direkt från deras hemsida istället. Jag mailade rubber b och frågade gällande moms och importavgifter och fick till svar att det ingick i priset och inget man som köpare är tvungen att ombesörja vid leverans.Dem säljer väl inte rubber b längre?
Nej verkligen inte. Du utforskar ju från luften så det är mitt i prick!Explorer på helikoptertur idag. Behöver man en Sky-dweller då?
Men kan de kontrollera det? Skriver inte de ett värde på fraktsedeln och sedan är det tullverket och skattemyndigheten som tar ut avgifterna. Oftast via fraktbolaget.Stämmer. Köp direkt från deras hemsida istället. Jag mailade rubber b och frågade gällande moms och importavgifter och fick till svar att det ingick i priset och inget man som köpare är tvungen att ombesörja vid leverans.
Ingen aning men det var det jag fick till svar.Men kan de kontrollera det? Skriver inte de ett värde på fraktsedeln och sedan är det tullverket och skattemyndigheten som tar ut avgifterna. Oftast via fraktbolaget.
Men kan de kontrollera det? Skriver inte de ett värde på fraktsedeln och sedan är det tullverket och skattemyndigheten som tar ut avgifterna. Oftast via fraktbolaget.
De skeppar från Europa för europeiska beställningar därav ingen moms etcIngen aning men det var det jag fick till svar.
Har läst i en annan tråd här att ingen behövt betala moms och importavgifter när de beställt från Rubber B hemsida och det var därför jag mailade direkt till Rubber B och ställde frågan...
Då är jag med, trodde de skeppade från USDe skeppar från Europa för europeiska beställningar därav ingen moms etc
Verkligen. Precis därför den sitter så säkertTidlös och klassisk elegans.
Detta var det exakta svaret jag fick:De skeppar från Europa för europeiska beställningar därav ingen moms etc
Om de skeppar från EU (vilket verkar vara fallet) är det ju bara att köra . Hyfsat pricy frakt dock kan ju inte väga så mycket.Detta var det exakta svaret jag fick:
All orders placed on the official website before 4:00PM EST ship out the same business day (M-F) , and are delivered directly to your door in Sweden within usually 2 to 3 business days with live tracking via UPS. This is for a flat fee of $30.00. RB covers the actual cost above that, and our forwarder ensures tax-free delivery to your door.
Ja det där är ju upp till var och en om man tycker det är värt det men personligen har jag inga problem med den fraktkostnaden i sammanhanget.Om de skeppar från EU (vilket verkar vara fallet) är det ju bara att köra . Hyfsat pricy frakt dock kan ju inte väga så mycket.
Näääää.... jäklar va fin. På jubile också.
Ref 1016 - 1974 modell
Grymt fin och med det domade plexit kvar
Ref 1016 - 1974 modell
Ja det gör ju inte saken sämre. Grattis till en fantastiskt fin klocka.Takk så mye @Berns - jeg er meget fornøyd med denne! Vært i min familie siden ny.
Amazing....
Ref 1016 - 1974 modell
Bra på jubilee!
Ref 1016 - 1974 modell
Jo, jag är förvånad. Ringer man runt till alla AD så är väl ändå chansen hyfsad att någon har en hemma? Eller beställa så får dom in någon på 2-3 månader? Listpris är 60.950:-Sett flera gråhandlare som begär i närheten av 70k för nya ex...iof så förvånar inget kring Rolex o prissättning längre...
Håller med dig! Sist jag kollade var det inte helt omöjligt att hitta en ny 214270 hos AD...Jo, jag är förvånad. Ringer man runt till alla AD så är väl ändå chansen hyfsad att någon har en hemma? Eller beställa så får dom in någon på 2-3 månader? Listpris är 60.950:-
Jag tror väl att gråhandlarna rider på vågen och utnyttjar det faktum att alla tror att det är väntelista på alla Rolex sportstål, eller alla Rolex för den delen.Håller med dig! Sist jag kollade var det inte helt omöjligt att hitta en ny 214270 hos AD...
Jag väntar med spänning på resultatet.Dags att byta till Nato!
Länken har suttit på ett par månader nu så idag åkte den av. I samma veva fick länken en lätt spabehandling i ultraljudstvätten.
Edit: Läste mitt inlägg och insåg vilken inbiten klocknörd man är. Ger länken ”spabehandling” i ultraljudsbild...
Skönt att man åtminstone inte är ensam galning utan kan hänga bland likvärdiga här på forumet
Jag väntar med spänning på resultatet.