• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

ollkli

Rolex
2-Faktor
Har haft både 14270 och 114270, men tyckte att de var lite för små för mina handleder. Börjar närma mig ett beslut kring 214270 men tycker att den ser lite stor ut på de flesta bilderna. Inte i absoluta mått då den snarare är perfekt, men i förhållande till tavlans layout etc. Någon input här från någon med 18,5 i handledsmått och 214270?

Här har du den på mina 17cm. Bärs definitivt mindre än SubC men jämförbart med min 16600. Jag tycker att den blir så härligt sportig i sina 39mm. En diskret och oerhört skön sportrolle!
20190506_201625.jpg
 
Senast ändrad:

Bjarven82

Cartier
Har haft både 14270 och 114270, men tyckte att de var lite för små för mina handleder. Börjar närma mig ett beslut kring 214270 men tycker att den ser lite stor ut på de flesta bilderna. Inte i absoluta mått då den snarare är perfekt, men i förhållande till tavlans layout etc. Någon input här från någon med 18,5 i handledsmått och 214270?
Min handled mäter lite mer än 17,5 och jag tycker att 36 är perfekt.
12AEF5D4-C786-4F3E-BA34-37E1EC7E903D.jpeg
 

Neck of Steel

Omega
2-Faktor
Har haft både 14270 och 114270, men tyckte att de var lite för små för mina handleder. Börjar närma mig ett beslut kring 214270 men tycker att den ser lite stor ut på de flesta bilderna. Inte i absoluta mått då den snarare är perfekt, men i förhållande till tavlans layout etc. Någon input här från någon med 18,5 i handledsmått och 214270?

Min handled är 18,5cm och så här ser den ut på min. Tycker den sitter perfekt. Kan hålla med en del andra om att proportionerna på tavlan inte är lika eleganta som på 36mm men för mig känns den perfekt. Diskret men ändå tillräckligt ”bulkig” för att ta sin plats på armen med en t-shirt (andra får så klart tycka annorlunda).

AF3E51E3-68EF-4F2D-AC05-6F10A05909FD.jpeg
 
Senast ändrad:

koze

Panerai
2-Faktor
Min handled är 18,5cm och så här ser den ut på min. Tycker den sitter perfekt. Kan hålla med en del andra om att proportionerna på tavlan inte är lika eleganta som på 36mm men för mig känns den perfekt. Diskret men ändå tillräckligt ”bulkig” för att ta sin plats på armen med en t-shirt (andra får så klart tycka annorlunda).
AF3E51E3-68EF-4F2D-AC05-6F10A05909FD.jpeg
Ser toppen ut!
 

koze

Panerai
2-Faktor
Hur menar du förresten med att den kan se stor ut i förhållande till tavlans layout, etc? Att det ser ut som att det är "för mycket tavla"? Att siffror och index är för utspridda?
På vissa klockor så ser tavlan större ut bara, det blir som en optisk illusion. Men jag vill inte så osunda tankar i er heller. Eller så vill jag det så att jag får köpa en ;)
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
På vissa klockor så ser tavlan större ut bara, det blir som en optisk illusion. Men jag vill inte så osunda tankar i er heller. Eller så vill jag det så att jag får köpa en ;)
Kan hålla med om detta fenomenet ibland på vissa bilder, dock upplever jag inte detta i verkligheten där tycker jag att tavlan känns balanserad.:) Men alla klockor upplevs ju som större på bild så man måste nog bara testa:)
 

koze

Panerai
2-Faktor
Kan hålla med om detta fenomenet ibland på vissa bilder, dock upplever jag inte detta i verkligheten där tycker jag att tavlan känns balanserad.:) Men alla klockor upplevs ju som större på bild så man måste nog bara testa:)
Jag är ju ett stort fan av Panerai, och de ser ju groteska ut på bild vilket bidrar till att många aldrig ens vågar prova dem live. Så skriver helt under på det. Ser fram emot att testa!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Känns det inte onödigt med två, sälja en kanske? Bara ett tips ;)
Dessa är utlånade/överlåtna till frun och sonen. Hade en själv som såldes för att köpa nåt annat.
Det var skoj men rätt onödigt att ha tre st. i familjen ;)
Försökte övertala sonen att sälja den övre i bilden och köpa en black bay 58, men han ångrade sig så fort han kastade en blick på handleden.
Både den och fruns är riktiga beaters som används på riktigt. De blir slitna men slitna snyggt!
Vete f*n hur det kunde bli så här? :eek:
1DB4D962-9173-4CFD-8AE7-5F2078FB460A.jpeg
 

lladron

Cartier
2-Faktor
Dessa är utlånade/överlåtna till frun och sonen. Hade en själv som såldes för att köpa nåt annat.
Det var skoj men rätt onödigt att ha tre st. i familjen ;)
Försökte övertala sonen att sälja den övre i bilden och köpa en black bay 58, men han ångrade sig så fort han kastade en blick på handleden.
Både den och fruns är riktiga beaters som används på riktigt. De blir slitna men slitna snyggt!
Vete f*n hur det kunde bli så här? :eek:
1DB4D962-9173-4CFD-8AE7-5F2078FB460A.jpeg
Kul att dom används! Det där är kärlek :)
 
Topp