• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Jag köpte denna idag på dagen för tre år sedan. Otroligt bra i all sin enkelhet och imorse slogs jag än en gång av hur jäkla bekvämt den sitter när jag knäppte på den. Vi har många minnen tillsammans från de senaste tre åren och fler ska det bli. Mot nya upptäcksfärder!
C3C63074-CE53-4E2A-A6F1-469772E86616.jpeg

Varit i tankarna att köpa en explorer 1a till farsan nu när han går i pension. Fick svaret att väntelistan var stängd (?!) när man ringde Rob Engström. Snark.
Blir o fråga Krons näst men misstänker ev samma svar. Hade gärna velat att han skulle vara första ägaren - även om jag inte tror farsan bryr sig så mycket.
Må gott alla!

Varit i tankarna att köpa en explorer 1a till farsan nu när han går i pension. Fick svaret att väntelistan var stängd (?!) när man ringde Rob Engström. Snark.
Blir o fråga Krons näst men misstänker ev samma svar. Hade gärna velat att han skulle vara första ägaren - även om jag inte tror farsan bryr sig så mycket.
Må gott alla!
Finns fler AD's i vårt avlånga land. Ring runt och hör dig för. Har väldigt svårt att tro att ingen skulle ta din beställning och blir inte heller förvånad om någon har den inne.

Gamla versionen och väldigt överprisad
Vet inte om jag håller med om att den är ”väldigt överprisad”.
Visst kanske inte billigast där ute, det är en äldre modell med kortare visare och inte lume på 3, 6, 9 men det är inte lätt att hitta en Explorer 1 för omgående utan att betala 73’ på LW för nyaste modellen och då 12’ över list. (Jag fick nyss min efter två månaders väntetid hos AD.)

Må gott alla!
Om det är akut med presenten så kolla runt lite hos olika ADs. Jämför gärna andrahandsmarknaden i Sverige med C24. Kronan är kass så det är rätt dyrt överlag där ute.

Fin gest. Hoppas du hittar något bra exemplar.

Senast ändrad:
Yes, har läst det tråden tidigare. OPn får till det snyggt, men jag känner mig inte bekväm med att börja modda ett RubberB eller Everest. Mycket pengar i sjön om det inte blir bra.

• Like
Reactions: JDQ
Tillbaka
Topp