• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Dessa är utlånade/överlåtna till frun och sonen. Hade en själv som såldes för att köpa nåt annat.
Det var skoj men rätt onödigt att ha tre st. i familjen ;)
Försökte övertala sonen att sälja den övre i bilden och köpa en black bay 58, men han ångrade sig så fort han kastade en blick på handleden.
Både den och fruns är riktiga beaters som används på riktigt. De blir slitna men slitna snyggt!
Vete f*n hur det kunde bli så här? :eek:
1DB4D962-9173-4CFD-8AE7-5F2078FB460A.jpeg
Ser ut som min matlåda jag hittade i ryggsäcken efter en vecka. Är det algblommning kanske?
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Har alltid tyckt Explorer 1 verkat tråkig, men har ändrat mig helt och faktiskt börjat bli sugen på en nu..
Känns som en väldigt användbar klocka som passar i alla lägen :)

Sålde nyligen min ExpII då jag tyckte den kändes för stor, däremot tycker jag 6-siffrig sub sitter perfekt!
Hur är ExpI på sina 39mm jämfört med 216570 och en 6siffrig sub?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Har alltid tyckt Explorer 1 verkat tråkig, men har ändrat mig helt och faktiskt börjat bli sugen på en nu..
Känns som en väldigt användbar klocka som passar i alla lägen :)

Sålde nyligen min ExpII då jag tyckte den kändes för stor, däremot tycker jag 6-siffrig sub sitter perfekt!
Hur är ExpI på sina 39mm jämfört med 216570 och en 6siffrig sub?
Är o bärs mkt mindre än subc o Exp 216570. Imho. Nättare liksom... Sen spelar ju ens strl på handled etc in såklart.
 

Olaola

Panerai
Har alltid tyckt Explorer 1 verkat tråkig, men har ändrat mig helt och faktiskt börjat bli sugen på en nu..
Känns som en väldigt användbar klocka som passar i alla lägen :)

Sålde nyligen min ExpII då jag tyckte den kändes för stor, däremot tycker jag 6-siffrig sub sitter perfekt!
Hur är ExpI på sina 39mm jämfört med 216570 och en 6siffrig sub?
Hade precis samma åsikt som dig ang Expy, körde 116613 i nästan två år. Fick genom ett byte tag på en 39mm Explorer och kan ärligt säga att det är den bästa Rolex jag haft. Less is more! :)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Är o bärs mkt mindre än subc o Exp 216570. Imho. Nättare liksom... Sen spelar ju ens strl på handled etc in såklart.
Jag har ganska klena handleder, skulle tippa på 16.5-17.5 beroende på var man mäter..
Så låter som om en Exp1 kan passa mig bra!
Är den även tunnare än en sub?

Hade precis samma åsikt som dig ang Expy, körde 116613 i nästan två år. Fick genom ett byte tag på en 39mm Explorer och kan ärligt säga att det är den bästa Rolex jag haft. Less is more! :)
Kör också 116613 och gillar den väldigt mycket, men skulle vilja ha något mer tooligt att variera med :)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Jag har ganska klena handleder, skulle tippa på 16.5-17.5 beroende på var man mäter..
Så låter som om en Exp1 kan passa mig bra!
Är den även tunnare än en sub?


Kör också 116613 och gillar den väldigt mycket, men skulle vilja ha något mer tooligt att variera med :)
Go for it! Blir en fin duo :)
 

Olaola

Panerai
Jag har ganska klena handleder, skulle tippa på 16.5-17.5 beroende på var man mäter..
Så låter som om en Exp1 kan passa mig bra!
Är den även tunnare än en sub?


Kör också 116613 och gillar den väldigt mycket, men skulle vilja ha något mer tooligt att variera med :)
Det klart att du ska ha en Expy i så fall! Jag kan inte höjden i huvudet en med upplevs tunnare :)
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor

lladron

Cartier
2-Faktor
78k för en Explorer? Förvisso i nyskick och fullset.
Det är i de här lägena man skulle ha en massa pengar och köpa den till min fru.
Efter ett halvår skulle den se ut som de ska se ut ;)
Skittråkigt med trailerqueens.
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-14270-91-93.112869/
Tänkte precis skriva om den annonsen, även att den är i fint skick så ser man att den är använd och det är ju inte direkt en ovanlig modell heller. 30k för dyr enligt mig särskilt om man jämför vad några 114270 gått för med fullset i fint skick ett par månader tillbaka.
 
Senast ändrad:

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Tänkte precis skriva om den annonsen, även att den är i fint skick så ser man att den är använd och det är ju inte direkt en ovanlig modell heller. 30k för dyr enligt mig särskilt om man jämför vad några 114270 gått för med fullset i fint skick ett par månader tillbaka.
Tycker faktiskt den kvalar in i minst prisvärda klockan på köp och sälj...
 
Topp