• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Min mest använda klocka:)
9C5488F4-5147-47E3-B40F-D6C75D97220B.jpeg

Vad är grejen med att 214270 gick för knappt 50 för några månader sen, och nu går för närmare 60? Blir galen. Det är ju inte en svår klocka att köpa från AD vad jag förstår, varför då betala listpris?

Det vet jag inte, men den senaste annonserades för 60 och gick relativt snabbt, och i min erfarenhet så brukar inte säljare vilja gå ned från 60 till 50-55 om de har ställt in sig på 60.
Jag är inte alls säker att den gick för 60... Att annonsen ligger på det säger ju ingenting om vad slutpriset blev. Å andra sidan är det ju som du säger att om objektet säljs snabbt skulle det kunna tyda på att priset inte behövde sänkas jättemycket. Jag tror nog ändå att den gick för närmare 55...
Håller helt med dig... Varför inte hellre köpa en helt ny då... :banghead:

Jag är inte alls säker att den gick för 60... Att annonsen ligger på det säger ju ingenting om vad slutpriset blev. Å andra sidan är det ju som du säger att om objektet säljs snabbt skulle det kunna tyda på att priset inte behövde sänkas jättemycket. Jag tror nog ändå att den gick för närmare 55...
Håller helt med dig... Varför inte hellre köpa en helt ny då... :banghead:
Om LW tror sig kunna ta över 70 för en finns det nog någon torsk som är villig att betala 60.

Det går snabbt i Rolex-världen, verkar ha hänt saker sista månaden ungefär. Frågan är om någon verkligen betalade 60 för den från jan -17 ?

Det går snabbt i Rolex-världen, verkar ha hänt saker sista månaden ungefär. Frågan är om någon verkligen betalade 60 för den från jan -17 ?
Utifrån dagens marknad är det få moderna Rolex som jag anser faller inom ramarna för vad jag är rimligt, däremot ligger Explorer I där i bakvattnet. Sett till devalveringen av kronan, åtstramad åtgång och att 214270 faktiskt är en av deras mest lyckade modeller på länge, är 60 000: - helt uppåt väggarna tider som dessa? Jag tycker att det är helt sjukt, men sätt det i perspektiv till övrigt skit som säljs svindyrt.

Det sympatiska med 214270 är att den liksom stått utanför hajpen och tjafset med kölistor. Vi som har den är WIS och ingenting annat. Som att ha en Speedy. Slut med det?

Tillbaka
Topp