• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

#Söndagsexpy med Klocksnack Explorers Club
679AF30D-A338-43B2-968E-C4F075EBF23B.jpeg
Hur och när kan man bli med i klubben?! :)

Jag har inte hängt med alls i vad som sker, ut med språket @NiklasF - Vad sker? Vad är det som är på gång?

Inga nato på Explorer får jag hoppas, då säljer jag på stört.
Tålamod @P-vakten ;) Du vet inte mindre än någon annan. All offentlig info finns här i tråden. Resten kommer runt midsommar. Men jag kan väl säga som så - nato-band har inget med det här att göra. Det handlar mer om att använda våra klockar till vad dom är skapta för.

Fick äntligen möjligheten att köpa en Explorer! Men historien fick ett olyckligt slut. Snälla läs sista posten i den här tråden:

https://klocksnack.se/threads/kramer.99553/

För vissa kanske det inte spelar någon roll, men jag är ledsen. Ärligt nu, tycker ni att jag är dum i huvudet och att jag har helt fel här?
Ha en fin helg!
Helt rätt säger jag. Det där är ju precis varför GG/BG finns! Skittråkigt att det nu är som det är och jag kan tycka @Kramer borde skämmas som räven över att inte kunna ta en retur på den. Inget normalt slitage och definitivt något som bör nämnts!

Tack för varningen.

Fick äntligen möjligheten att köpa en Explorer! Men historien fick ett olyckligt slut. Snälla läs sista posten i den här tråden:

https://klocksnack.se/threads/kramer.99553/

För vissa kanske det inte spelar någon roll, men jag är ledsen. Ärligt nu, tycker ni att jag är dum i huvudet och att jag har helt fel här?
Ha en fin helg!
Skadan på urtavlan syns ju ej på bilderna du fick. Jag skulle som säljare upplyst en eventuell köpare om en sån skada, speciellt då den ej syntes på bilderna. Det finns ju en anledning att många ringar in defekter på klockor de säljer för att vara så ärliga som möjligt.
Jag tycker inte du är ”dum i huvudet” men nu fick jag mig en tankeställare själv att som köpare undersöka begagnade objekt noggrannare än man kanske brukar för att undvika sånt här.

Skadan på urtavlan syns ju ej på bilderna du fick. Jag skulle som säljare upplyst en eventuell köpare om en sån skada, speciellt då den ej syntes på bilderna. Det finns ju en anledning att många ringar in defekter på klockor de säljer för att vara så ärliga som möjligt.
Jag tycker inte du är ”dum i huvudet” men nu fick jag mig en tankeställare själv att som köpare undersöka begagnade objekt noggrannare än man kanske brukar för att undvika sånt här.

Jag tycker också att man borde säga något sådant. Jag hade i alla fall skrivit det om jag gjort en annons, väntade på att köpa en från klocksnack just för att undvika sånt här, för att jag inte vågade köpa från chrono24. Tack för att du bekräftar mina tankar.

Tillbaka
Topp