• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Stefan S

Patek
2-Faktor
Då var det söndag då
020431D9-237E-481F-8F6F-38E4C94196CE.jpeg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Söndag och snart gig.
By the way... Är väntetider på 6 månader för en fantastisk klocka så mycket egentligen..
Jag väntade 18 månader på min handbyggda gitarr... Ha en trevlig söndag alla. :)
DSC_0310-01.jpeg
Nej, egentligen inte men tänka långsiktigt är väl inte direkt ledordet på KS ;) Men din gitarr är ju till skillnad från Rolex byggd på beställning. Säkert jättefin och bra. Handbyggda gitarrer brukar väl vara i prisklass som en Explorer också... minst.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Det var den känslan jag hade också, och det känns väl inte så blodigt.
Nej inte farligt alls. 6 månader hade inte heller varit något problem.
Jag är så sjukt imponerad av 214270. Från att ha varit meningen att vara lite av en ”rotations stand-in” så har den gått och blivit huvudperson som extremt sällan lämnar min handled.
Jag visste att den var bra men inte såhär bra...
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Nej, egentligen inte men tänka långsiktigt är väl inte direkt ledordet på KS ;) Men din gitarr är ju till skillnad från Rolex byggd på beställning. Säkert jättefin och bra. Handbyggda gitarrer brukar väl vara i prisklass som en Explorer också... minst.
Jo så är det ju. Gitarren är ju beställd av mig... Så lite skillnad är det. Men som du säger så är långsiktig planering och tålamod inte KS-folkets bästa.. :)
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Jo så är det ju. Gitarren är ju beställd av mig... Så lite skillnad är det. Men som du säger så är långsiktig planering och tålamod inte KS-folkets bästa.. :)
Handbyggt är en sak men en ny bil kan ju ta 6-7 mån eller tom mer från beställning till leverans. Iofs made to order då men ändå.
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Hm, har själv inget jättebehov av det men inser att vissa har det.
Bäst hade kanske varit någon slags diskret datumfunktion med svart bakgrund så du bara märker datumet när du väl vill se det?

Jag har bara haft klockor med datum, kanske därför jag är skadad. Men ja, denna klocka är duktigt fin utan datum! :)

Ja ibland gör jag också det men den blir ju å andra sidan mycket stilrenare utan datum. (Sen hade den nog sett förj****g ut med datum)
Ja, det hade nog inte passat så bra på denna modellen, men när man skriver tenta och måste skriva datumet så saknar man det, är man student vet man nämligen inte vilket datum det är, om ens år..
Ett plus i min bok numera. Så smidigt att ställa dom och alla klockor är snyggare utan, speciellt kronografer. Tänk er en Daytona med datum halv fem :stop:
Haha, hade varit knas!
För priset du fick skulle jag inte klaga... ;):p:D
Hahah! Det är i och för sig sant! ;):rolleyes:
 
Topp