• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Helt rätt säger jag. Det där är ju precis varför GG/BG finns! Skittråkigt att det nu är som det är och jag kan tycka @Kramer borde skämmas som räven över att inte kunna ta en retur på den. Inget normalt slitage och definitivt något som bör nämnts!

Tack för varningen.
Tack själv för att du bekräftar att jag inte är galen. Betyder mycket för mig.

Fick äntligen möjligheten att köpa en Explorer! Men historien fick ett olyckligt slut. Snälla läs sista posten i den här tråden:

https://klocksnack.se/threads/kramer.99553/

För vissa kanske det inte spelar någon roll, men jag är ledsen. Ärligt nu, tycker ni att jag är dum i huvudet och att jag har helt fel här?
Ha en fin helg!
Dum i huvudet tycker jag verkligen inte du är, skulle själv vara jätte besviken, ledsen om jag fick hem en klocka som såg ut sådär om det inte var jätte tydligt på bilderna eller skrivet i annonsen. :( Sen om säljaren inte skulle vara tillmötesgående skulle jag även bli arg/förbannad och känna mig väldigt lurad.
Nu har jag bara hört en sida av denna historia men utifrån den så känner jag att detta är en BG och det är bra att du skriver ut ordentligt i hans tråd vad som hänt, skulle aldrig köpa av honom om jag såg det där i någons tråd.

Hoppas du får en bra helg ändå och kan lägga det här bakom dig så fort som möjligt även fast det alltid kommer svida.

Fick äntligen möjligheten att köpa en Explorer! Men historien fick ett olyckligt slut. Snälla läs sista posten i den här tråden:

För vissa kanske det inte spelar någon roll, men jag är ledsen. Ärligt nu, tycker ni att jag är dum i huvudet och att jag har helt fel här?
Ha en fin helg!
Alltså, så tydliga defekter måste man ju nämna. Det är oerhört nonchalant att räkna med att köparen ska se det på bilder. Inte minst de bilder som du fick.
Nu har jag bara hört en av två versioner av den här affären, men magkänslan är att det där var fult gjort. Jag hoppas att du kan komma till ro med din Explorer så småningom. Det är en fantastiskt modell trots allt!

Dum i huvudet tycker jag verkligen inte du är, skulle själv vara jätte besviken, ledsen om jag fick hem en klocka som såg ut sådär om det inte var jätte tydligt på bilderna eller skrivet i annonsen. :( Sen om säljaren inte skulle vara tillmötesgående skulle jag även bli arg/förbannad och känna mig väldigt lurad.
Nu har jag bara hört en sida av denna historia men utifrån den så känner jag att detta är en BG och det är bra att du skriver ut ordentligt i hans tråd vad som hänt, skulle aldrig köpa av honom om jag såg det där i någons tråd.

Hoppas du får en bra helg ändå och kan lägga det här bakom dig så fort som möjligt även fast det alltid kommer svida.
Tack för dina ord! Jag försökte skriva så utförligt och neutralt som möjligt och hoppas att Kramer ger sin sida för det är bara bra om han gör det.

Alltså, så tydliga defekter måste man ju nämna. Det är oerhört nonchalant att räkna med att köparen ska se det på bilder. Inte minst de bilder som du fick.
Nu har jag bara hört en av två versioner av den här affären, men magkänslan är att det där var fult gjort. Jag hoppas att du kan komma till ro med din Explorer så småningom. Det är en fantastiskt modell trots allt!
Tycker också det! Jag hade i alla fall gjort det. Den som vill kan få skärmdumpar på alla meddelande och sms, det gör mig inget att vara transparent.

Håller med om att modellen är fantastisk, sitter som en handske.

Måste bara citera det sms jag fick efter jag skickade och skrev att jag ville returnera.

Tjena! Kul att klockan kom fram som den skulle. Tråkigt att du inte är nöjd med skicket. Det menar jag verkligen. Jag tycker dock att det är orättvist att du klagar över skicket. Jag beskriver skicket som fint men att det såklart finns spår av användning. Det är klart att det gör på en 18 år gammal klocka och jag anser absolut att skicket är fint, jag blir lite förbryllad att du inte uppfattar det så. Du frågar tom det första du gör om den är polerad och det säger jag att den inte är vad jag tror men lovar inte. Skulle du inte påstå att skicket är bra för en 18 år använd klocka som inte är polerad? Jag skickade en massa bilder och dessutom en video i starkt och tydligt ljus som tydligt visar skicket. Jag har aldrig påstått att den är i nyckick vilket du tycks ha förväntat dig. Vill man ha det så får man polera alternativt köpa en NOS eller helt ny klocka. Är du medveten om att du är extremt kräsen eller har extrema förväntningar som inte matchar med beskrivning så är det kanske bäst att hålla sig till f2f. Jag har tittat på videon igen och på bilderna och det du beskriver som enorma spår av användning syns även om jag fortfarande tycker att det är små saker som kommer med användning av ett redskap så som en klocka. Det blir ju helt omöjligt att ha en klocka som är 20 år gammal som inte ska vara polerad att ha noll av det minsta spår av användning. Känns det verkligen nödvändigt att bråka eller går det inte bara att vara nöjd över en kanonfin klocka?
Hoppas att detta sjunker in och att du kan se detta.
Mvh,
David”

Jag har svårt att förstå hur dessa skador/spår uppkommit men min bestämda åsikt (pratar generellt här) är att man som som seriös säljare på KS vid distansköp ALLTID måste vara öppen för en retur. Nästan nytt under garanti eller vintage, spelar ingen roll. Är köparen inte nöjd så får man försöka lösa saken eller acceptera en retur även om man kanske inte är helt överens om anledningen.

Hör kanske inte hit men jag är lite störd av texter som "Den tickar på bra och jag har inte märkt av några avvikelser". Tyder på en säljare med dålig koll som inte känner sina klockor alt. mörkar. ALLA mekaniska klockor har avvikelser. Jag har rätt bra koll på hur min klockor går, kan ange om dom sackar eller fortar sig och ungefär hur mycket, detta utan att jag behöver fota dom med någon app.

Senast ändrad:
Nu har jag inte inspekterat bilderna/filmen under lupp men det verkar väldigt tydligt vara ett skick på tavlan på bilderna säljaren tagit och ett annat på tavlan när du själv tagit dem. Hmm.
Har du fler bilder?

Jag har svårt förstå hur dessa skador/spår uppkommit men min bestämda åsikt (pratar generellt här) är att man som som seriös säljare på KS vid distansköp ALLTID måste vara öppen för en retur. Nästan nytt under garanti eller vintage, spelar ingen roll. Är köparen inte nöjd så får man försöka lösa saken eller acceptera en retur även om man kanske inte är helt överens om anledningen.

Hör kanske inte hit men jag är lite störd av en texter som "Den tickar på bra och jag har inte märkt av några avvikelser". Tyder på en säljare med dålig koll som inte känner sina klockor alt. mörkar. ALLA mekaniska klockor har avvikelser. Jag har rätt bra koll på hur min klockor går, kan ange om dom sackar eller fortar sig och ungefär hur mycket, detta utan att jag behöver fota dom med någon app.
Jag håller helt med. Jag kommer alltid erbjuda retur när det gäller distans.

Du har nog rätt angående det, jag har lärt mig av det misstaget och kommer inte köpa någon klocka igen där någon beskriver gången på det sättet. Har inte haft klockan mer än några timmar men den kommer säkerligen inte ligga inom cosc.

Nu har jag inte inspekterat bilderna/filmen under lupp men det verkar väldigt tydligt vara ett skick på tavlan på bilderna säljaren tagit och ett annat på tavlan när du själv tagit dem. Hmm.
Har du fler bilder?
Vilka bilder vill du ha? Kan ta vilken vinkel som helst.

F2BD37E4-2170-4561-B7E1-ECD65923BF78.jpeg

Där är bilden som jag zoomade in från för att se bättre.

Ja, visst kan man se att skadan fanns när säljaren tagit bilden. Att mörka detta i objektsbeskrivningen är verkligen inte okej.
1B8F7493-950F-4090-8960-BCFC91044670.jpeg
Jag såg det inte, men om man är erfaren och känner igen den typen av skada så. Tänker att det lika gärna skulle kunna vara smuts på glaset.

Håller med om att man säger till om en skada som är så uppenbar.

Ha en fin helg!

Absolut inte fel. Det är forcerad retur på den där medelst hembesök.

Ha en fin helg!
Skulle vara intressant att höra @Kramer s sida också för som det ser utt just nu har han ju sumpat sin framtid på ks totalt. Eller jag personligen skulle aldrig köpa av honom nu!

Jag såg det inte, men om man är erfaren och känner igen den typen av skada så. Tänker att det lika gärna skulle kunna vara smuts på glaset.

Håller med om att man säger till om en skada som är så uppenbar.
Inte syns det tydligt inte, @Kramer kom igen nu för fan ta retur eller hjälp till med tavelbytet den där skadan har du inte missat då hade du inte tagit så mörka bilder!

Ha en fin helg!
Vad fick du betala för pjäsen? kom den i fullset eller bara klocka osv? Låter som riktigt dåligt bemötande av honom för övrigt..

Nej inte farligt alls. 6 månader hade inte heller varit något problem.
Jag är så sjukt imponerad av 214270. Från att ha varit meningen att vara lite av en ”rotations stand-in” så har den gått och blivit huvudperson som extremt sällan lämnar min handled.
Jag visste att den var bra men inte såhär bra...
Helt enig med din uppfattning! Alltid vart skeptisk till expy innan jag väl kom över egen. Nu är det istället den bästa Rolex jag ägt! :)

Tillbaka
Topp