Ok! Mer än jag visste. Vad har du för lume? Luminova?Min 14270 är från -94 och har lugholes
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ok! Mer än jag visste. Vad har du för lume? Luminova?Min 14270 är från -94 och har lugholes
TritiumOk! Mer än jag visste. Vad har du för lume? Luminova?
Precis. Är det någon här som vet när Rolex slutade med just lugghål?
Saxad info från tidigare i tråden. 14270 fram till mitten av S-serien (1994) har genomgående bandstiftshål och de äldre 558 ändlänkarna.Ok! Mer än jag visste. Vad har du för lume? Luminova?
Jag kunde inte ha sagt det bättre själv!Det är någonting med explorern och gröna kläder som bara görs sig så jäkla bra
GRYM bild!
Jag kunde inte ha sagt det bättre själv!
Explorern trivs väldigt bra här ute.
Explorern hänger med på allt. Jag kan inte se något tillfälle i min vardag som klockan inte kan hänga med på. Möjligen övningar i subarktisk miljö där metall mot bar hud innebär ökade risker för köldskador. Annars får den glatt följa med!Haha så jäkla snyggt! Kör du den helhjärtat under tjänstgöringen med?
Det är 214270 mk1 du tänker på. Den med siffror i vitguld och något kortare visare. 2016 kom en som brukar kallas för mk2 med lume i siffrorna och längre visare. Samma referens och båda 39mm.Fråga. Går lite smått i tankarna på en 114270 som min första rolex. Av anledningen att den verkar fungera till precis allt (fint demonstrerat av er alla här i tråden). Nu till saken. Jag har förstått att det fanns en version av explorern som hade "för korta" visare. Gäller det en senare referens i stl 39mm och berodde det på att rolex plockade visarna från en 36a utan att tänka hela vägen?
Köpsuget blir ju för övrigt inte stillat av alla era bilder...
Tack!
Okej! Ja, jag lär ju inte direkt vistas subarktiskt den närmsta tiden så där är jag nog safe. Men kul att höra som sagt. Många verkar vara extremt rädda om andra modeller från rolex. Men av någon anledning verkar just explorern sällan bli "bebisad". Kul tycker jag som gillar lite patina på klockorExplorern hänger med på allt. Jag kan inte se något tillfälle i min vardag som klockan inte kan hänga med på. Möjligen övningar i subarktisk miljö där metall mot bar hud innebär ökade risker för köldskador. Annars får den glatt följa med!
Okej! Tack för infonDet är 214270 mk1 du tänker på. Den med siffror i vitguld och något kortare visare. 2016 kom en som brukar kallas för mk2 med lume i siffrorna och längre visare. Samma referens och båda 39mm.
Wow... Får man fråga var bilden är tagen? Norge?Min 114270 hälsar.
Det är för att Exp1 ännu inte blivit mer av en investering än en konsumentprodukt. Folk tycker om att tala om hur tåliga deras Rolex-klockor är, vilka toolur de alltid har varit, därefter är det handskar på och oro för att tvätta händerna med klockan på armen (tänk på andrahandsvärdet!). Folk är tråkiga.Okej! Ja, jag lär ju inte direkt vistas subarktiskt den närmsta tiden så där är jag nog safe. Men kul att höra som sagt. Många verkar vara extremt rädda om andra modeller från rolex. Men av någon anledning verkar just explorern sällan bli "bebisad". Kul tycker jag som gillar lite patina på klockor
Beredd att hålla med. Nog för att de är dyra. Men i slutändan är de klockor, verktyg som fyller en funktion och som är byggda för att tåla lite smällar.Det är för att Exp1 ännu inte blivit mer av en investering än en konsumentprodukt. Folk tycker om att tala om hur tåliga deras Rolex-klockor är, vilka toolur de alltid har varit, därefter är det handskar på och oro för att tvätta händerna med klockan på armen (tänk på andrahandsvärdet!). Folk är tråkiga.
Verkligen.Det är någonting med explorern och gröna kläder som bara görs sig så jäkla bra
Blev du av med den?Vilken bjässe!
Referensbild 36mm explorer
Hmmmm... vi kom till en överenskommelse, jag håller mig på min kant och min håriga motståndare med massa ögon håller sig på sin.Blev du av med den?
Riktigt snyggt! Man blir ju galet sugen på en exp...Verkligen.
Haha, läskigt med close-up på ögonen.Hmmmm... vi kom till en överenskommelse, jag håller mig på min kant och min håriga motståndare med massa ögon håller sig på sin.