Men den vill man inte ha. 36 it is.Har kollat på modellen i flera månader och skulle säga att 60 vore ett överpris, särskilt utan cert och box. Man får en ny 214270 för 60 i butik med ett par månaders väntetid.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men den vill man inte ha. 36 it is.Har kollat på modellen i flera månader och skulle säga att 60 vore ett överpris, särskilt utan cert och box. Man får en ny 214270 för 60 i butik med ett par månaders väntetid.
Sålde min 114270 (fullset, nyservad etc) för 45’ i mars. Nog att priserna har rört sig norrut sedan dess, men 60’ låter mycket. Tycker också den är rimligt prissatt.Kanske jag som är bakom flötet men är inte den här jävligt billig https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-i-114270-36-mm.114613/ ??
Har inte varit lika aktiv på sisitone men vad jag kommer ihåg så tradade 114270 för ~60'
64k nu efter höjningenHar kollat på modellen i flera månader och skulle säga att 60 vore ett överpris, särskilt utan cert och box. Man får en ny 214270 för 60 i butik med ett par månaders väntetid.
Börjar bli kostsamt nu...64k nu efter höjningen
Jag skulle vilja säga 50, men jag tror snarare att du får 55 för den. Det var vad den senaste gick för här på forumet för en vecka senNu när vi ändå är inne på pris, vad kan jag begära för min 214270? Köpt av mig från Nymans i början av året. Använd så det finns hairlines på låset men inga djupare repor eller dings. Självklart finns allt som följde med från Nymans kvar, följer även med ett värdeintyg från Nymans.
Snyggt! Får man fråga vart bandet är köpt någonstans?Bryter jag mot all vett&etikett nu?
50 är lågt idag, skulle säga 54-56 merJag skulle vilja säga 50, men jag tror snarare att du får 55 för den. Det var vad den senaste gick för här på forumet för en vecka sen
Jag skrev ju det50 är lågt idag, skulle säga 54-56 mer
Absolut ville bara fylla i då du skrev att du trodde runt 55Jag skrev ju det
Hämtade hem det från Italien för några veckor sedan. Tyvärr inte riktigt 20mm som kanske syns på klockbilden.Snyggt! Får man fråga vart bandet är köpt någonstans?
Intressant. Även om det gynnar mig som redan har en Explorer 1 vet jag inte om jag gillar den här utvecklingen. Inte ens datejust är billigt länge. För två år sen kunde man köpa en 1603 hos gripenbro för 17k...Var inne hos en handlare Diamond District i NYC i förrgår. Den enda jag hittade som hade en 214270 i fönstret. En 2013 fullset med ganska mycket hairlines. Han skulle först ha 6000$ för den. Efter en kort diskussion gick han ner till 5800$. Jag gick inte in i någon djupare förhandling. Dollarn är inte till svenskens fördel just nu!
Intressant. Även om det gynnar mig som redan har en Explorer 1 vet jag inte om jag gillar den här utvecklingen. Inte ens datejust är billigt länge. För två år sen kunde man köpa en 1603 hos gripenbro för 17k...
Ligger någon på KS nu om du kan tänka dig begagnad.I den här takten går snart beg Exp 1 för över list också. Dåligt för mig som vill ha, bra(iaf ekonomiskt) för många i den här tråden
Det var min såldes för 60 på mindre än ett dygn här på KS.Det vet jag inte, men den senaste annonserades för 60 och gick relativt snabbt, och i min erfarenhet så brukar inte säljare vilja gå ned från 60 till 50-55 om de har ställt in sig på 60.
Vad hittar du den grafen? Ser den likadan ut varje år, det vill säga en ökning närmare sommaren?Med risk för att spä på prishetsen så undrar jag vad som händer? Chrono24-priserna verkar ha hickat till ordentligt på 14270.
Vad hittar du den grafen? Ser den likadan ut varje år, det vill säga en ökning närmare sommaren?
Jag köpte en annan för 60 igår, med tanke på tillgången och prishöjningen så får det betraktas som mycket rimligt för en nästan splitter ny Mk 2Det var min såldes för 60 på mindre än ett dygn här på KS.
Vilken klocka åsyftas?? 1016? 14270? 114270? 214270? Dessutom håller väl inte OP och rolex submariner samma storlek?Hur är storleken kontra en oyster perpertual eller en sub(utan maxicase)
Samma case som OP39mm(om 214270), rätta mig om jag har fel. Om du vill testa min så säg tillHur är storleken kontra en oyster perpertual eller en sub(utan maxicase)
Samma case som OP39mm(om 214270), rätta mig om jag har fel. Om du vill testa min så säg till