• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Nu när vi ändå är inne på pris, vad kan jag begära för min 214270? Köpt av mig från Nymans i början av året. Använd så det finns hairlines på låset men inga djupare repor eller dings. Självklart finns allt som följde med från Nymans kvar, följer även med ett värdeintyg från Nymans.

Nu när vi ändå är inne på pris, vad kan jag begära för min 214270? Köpt av mig från Nymans i början av året. Använd så det finns hairlines på låset men inga djupare repor eller dings. Självklart finns allt som följde med från Nymans kvar, följer även med ett värdeintyg från Nymans.
Jag skulle vilja säga 50, men jag tror snarare att du får 55 för den. Det var vad den senaste gick för här på forumet för en vecka sen :)

Bryter jag mot all vett&etikett nu?
E327481C-DBC5-48BA-ABC3-507CC0FCAE38.jpeg
Snyggt! Får man fråga vart bandet är köpt någonstans?

Var inne hos en handlare Diamond District i NYC i förrgår. Den enda jag hittade som hade en 214270 i fönstret. En 2013 fullset med ganska mycket hairlines. Han skulle först ha 6000$ för den. Efter en kort diskussion gick han ner till 5800$. Jag gick inte in i någon djupare förhandling. Dollarn är inte till svenskens fördel just nu!

Var inne hos en handlare Diamond District i NYC i förrgår. Den enda jag hittade som hade en 214270 i fönstret. En 2013 fullset med ganska mycket hairlines. Han skulle först ha 6000$ för den. Efter en kort diskussion gick han ner till 5800$. Jag gick inte in i någon djupare förhandling. Dollarn är inte till svenskens fördel just nu!
Intressant. Även om det gynnar mig som redan har en Explorer 1 vet jag inte om jag gillar den här utvecklingen. Inte ens datejust är billigt länge. För två år sen kunde man köpa en 1603 hos gripenbro för 17k...

Intressant. Även om det gynnar mig som redan har en Explorer 1 vet jag inte om jag gillar den här utvecklingen. Inte ens datejust är billigt länge. För två år sen kunde man köpa en 1603 hos gripenbro för 17k...

I den här takten går snart beg Exp 1 för över list också. Dåligt för mig som vill ha, bra(iaf ekonomiskt) för många i den här tråden ;)

2DE1F823-99DF-4456-8AE5-515EE91D7567.jpeg
I den här takten går snart beg Exp 1 för över list också. Dåligt för mig som vill ha, bra(iaf ekonomiskt) för många i den här tråden ;)
Ligger någon på KS nu om du kan tänka dig begagnad.
Här min egen, köpt begagnad, som begåvats med kronan upp. Sitter bekvämt och platt och verket plussar 1-2 spd. Finns ett litet skav på glasringen som inte syns på armen och som kostar 2000 att få bytt om man skulle störa sig vilket jag inte gör. Grym klocka detta...

Med risk för att spä på prishetsen så undrar jag vad som händer? Chrono24-priserna verkar ha hickat till ordentligt på 14270.
9CE46154-88D2-4FF8-8074-DB1706575604.jpeg

Vad hittar du den grafen? Ser den likadan ut varje år, det vill säga en ökning närmare sommaren?

0A5C9671-1F3B-404A-9B0E-429EE720F82C.jpeg

Under Watch Collection kan man lägga till sina klockor eller bevaka klockor man är intresserad av. Då kommer en graf över historiska priser upp. Gissar att det baseras på försäljningspriserna på C24.

Från att varit väldigt aktiv i den här gruppen och på KS överlag har jag efter en lång period av bl.a skola, student och jobb legat lågt ett tag. Men tanken är att jag ska göra comeback och jag börjar lite enkelt med en bild från frukosten på balkongen :pompus: Önskar Alla expyvänner en trevlig dag!
BEAD625B-04C7-483C-B1C4-3437CA90C411.jpeg

Tillbaka
Topp