• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

57F7F928-A821-4A39-82DA-9F11CC1DCABB.jpeg

Det här tyckte jag var intressant. Adrian med youtube-kanalen Bark & Jack var inbjuden till ett event med Rolex och berättar om det i det här klippet. Ca 07:50 in i klippet pratar han om hur det fanns ett helt rum dedikerat till Explorer och spekulerar lite kring vad tanken med det kan ha varit.
Vad tror ni? Betyder det något, eller ska vi inte lägga någon större vikt vid detta?

Det här tyckte jag var intressant. Adrian med youtube-kanalen Bark & Jack var inbjuden till ett event med Rolex och berättar om det i det här klippet. Ca 07:50 in i klippet pratar han om hur det fanns ett helt rum dedikerat till Explorer och spekulerar lite kring vad tanken med det kan ha varit.
Vad tror ni? Betyder det något, eller ska vi inte lägga någon större vikt vid detta?
Efter alla dessa år som inbiten klocknörd har jag lärt mig en sak: Det är slöseri med tid att spekulera kring Rolex.
Att det är kul å andra sidan det köpet jag :D

Rolex pushar olika modeller titt som tätt och har personligen aldrig hört talas om nåt mönster så det är mkt oklart :)

77A06A81-DF62-4BE0-B88B-D3FDCA9E501A.jpeg
Hur hårt badar ni med era Explorers? Själv plaskar jag lite men vågar inte riktigt leva ut känner jag..
Inte än men skulle inte ha bekymmer med det. En äldre skulle jag trycktesta först. Förra året hade jag med en Omega på semestern. En italienare kom fram och sa nåt på italienska och pekade på klockan när jag var i poolen. Jag svarade Seamaster. Tog ett tag innan jag fattade att han bara ville vet vad tiden var:) Han såg ut som ett frågetecken...

Tillbaka
Topp