Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Efter alla dessa år som inbiten klocknörd har jag lärt mig en sak: Det är slöseri med tid att spekulera kring Rolex.Det här tyckte jag var intressant. Adrian med youtube-kanalen Bark & Jack var inbjuden till ett event med Rolex och berättar om det i det här klippet. Ca 07:50 in i klippet pratar han om hur det fanns ett helt rum dedikerat till Explorer och spekulerar lite kring vad tanken med det kan ha varit.
Vad tror ni? Betyder det något, eller ska vi inte lägga någon större vikt vid detta?
Du gör dig sannerligen skäl för användarnamnetRen och fin
Fortfarande i bra skick efter 1,5 år på handleden
Jag badar inte med någon klocka, men det handlar ju mest om mig och inte om klockan.Hur hårt badar ni med era Explorers? Själv plaskar jag lite men vågar inte riktigt leva ut känner jag..
Inte än men skulle inte ha bekymmer med det. En äldre skulle jag trycktesta först. Förra året hade jag med en Omega på semestern. En italienare kom fram och sa nåt på italienska och pekade på klockan när jag var i poolen. Jag svarade Seamaster. Tog ett tag innan jag fattade att han bara ville vet vad tiden var Han såg ut som ett frågetecken...Hur hårt badar ni med era Explorers? Själv plaskar jag lite men vågar inte riktigt leva ut känner jag..
Badar riktigt hårt med min från 2008 har haft den på service under 2019.Hur hårt badar ni med era Explorers? Själv plaskar jag lite men vågar inte riktigt leva ut känner jag..
Jag ska segla en vecka på medelhavet i Augusti och jag har funderat på om jag ska ta med expy eller om jag ska köpa en dykar-beaterHur hårt badar ni med era Explorers? Själv plaskar jag lite men vågar inte riktigt leva ut känner jag..
Tål riktiga dyk också om vi pratar hobbydykning till 20-30 meterBadar riktigt hårt med min från 2008 har haft den på service under 2019.
Bekymra dig inte, 100m håller till allt bad förutom riktiga dyk.
När jag skriver ”riktiga dyk” syftar jag på 20m nedåt under en längre periodTål riktiga dyk också om vi pratar hobbydykning till 20-30 meter
Man måste alltid ha en sportrolex och en seikodykare, då klarar man allt!Jag ska segla en vecka på medelhavet i Augusti och jag har funderat på om jag ska ta med expy eller om jag ska köpa en dykar-beater
Är det din första eller din andra som jag har? Inte för att den är på väg här ifrån. Jag funderar istället på att gravera in mitt heraldiska vapen på baklocket. Då lär den stanna i familjen ett bra tagIngen som vill flippa sin 114270? Känner att det är dags för min tredje
Grattis!!Sådärja! Sitter ju som en smäck.
Okej, tänkte mer PADI dykning även om jag tror att den klarar mer än så. Har själv varit nere på 25 m med en klocka som hade 100m wr gick galantNär jag skriver ”riktiga dyk” syftar jag på 20m nedåt under en längre period