• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Sch0nning

Cartier
Topptur upp på Kebnekaise idag. Självklart var Explorern med!
Bilden blev väl sådär, men det är väl tanken som räknas osv. :rolleyes:
IMG_20190824_120903.jpg
 

ersse

Omega
Hej! Är på jakt efter en 214270 mk2 men det är inte superlätt att hitta. Är det nån som har någon uppfattning på AD eller annan plats där det tittar in några Explorers? Både nytt och begagnat. Vad kan man vänta sig för väntetid hos AD på en ny?
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej! Är på jakt efter en 214270 mk2 men det är inte superlätt att hitta. Är det nån som har någon uppfattning på AD eller annan plats där det tittar in några Explorers? Både nytt och begagnat. Vad kan man vänta sig för väntetid hos AD på en ny?
Tror inte folk här har exakt koll på ADs status och väntetid. Bästa är att ta nån timme och ringa runt.
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Är det någon här i tråden som sitter på en 114270 alternativt en 14270 och är sugen på att sälja? :)
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Man brukar få skäll om man skriver såna förfrågningar direkt i trådarna. Det är bara att fortsätta kämpa med köpesannonser ;)
Ja, men i det här fallet har jag inga problem med det. Söker man något så går man ju ut dom vägar som finns. Brukar bara bli irriterad på det om postaren har <20 inlägg eller enbart värdelösa inlägg och saknar köp/sälj-historik.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Ja, men i det här fallet har jag inga problem med det. Söker man något så går man ju ut dom vägar som finns. Brukar bara bli irriterad på det om postaren har <20 inlägg eller enbart värdelösa inlägg och saknar köp/sälj-historik.
Håller med. Så länge det inte är rena köp/sälj annonser eller hype inför försäljning i trådarna så är det befogat tycker jag. Fingertoppskänsla liksom.
Jag har själv fått napp på ett inlägg i en annan tråd, alla läser inte köpesannonserna.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Håller med. Så länge det inte är rena köp/sälj annonser eller hype inför försäljning i trådarna så är det befogat tycker jag. Fingertoppskänsla liksom.
Jag har själv fått napp på ett inlägg i en annan tråd, alla läser inte köpesannonserna.
Vill tillägga att jag blir mer irriterad över smygreklam för sin säljes-annons. Man postar ju i sån här tråd om man verkligen gillar modellen, man har eller vill ha den och då säljer man den liksom inte. Så ser jag på det.
'Edit: ja, det skrev ju du också.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Vill tillägga att jag blir mer irriterad över smygreklam för sin säljes-annons. Man postar ju i sån här tråd om man verkligen gillar modellen, man har eller vill ha den och då säljer man den liksom inte. Så ser jag på det.
'Edit: ja, det skrev ju du också.
Eller, som både du och jag, så har man haft en och kan inte riktigt släppa tanken på att ha en igen. Inte riktigt kärnan i vad du skrev, men också en anledning att hänga i tråden.
:)
 
Topp