• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Håller med. Så länge det inte är rena köp/sälj annonser eller hype inför försäljning i trådarna så är det befogat tycker jag. Fingertoppskänsla liksom.
Jag har själv fått napp på ett inlägg i en annan tråd, alla läser inte köpesannonserna.

Precis! Har försökt fått napp på köpesannons men ingen respons och vill verkligen åt en Explorer 1:a för att det kan vara en av de snyggaste klockorna ever! <3 Hoppas alla är ok med att jag kollade om någon i tråden vill sälja av sin. Känns som att det finns ingen annan stans på KS med så mycket kärlek för denna modell som här! :D

Yes, det har jag men inte hittat till "rätt" pris. Kanske blir om jag bestämmer mig för en viss årsgång! :) Men ville kolla forumet först då jag uppskattar denna gemenskap mer än säljare på CH24!
Då merparten av säljarna här på KS refererar sin prissättning till C24 så skulle jag säga att även de satta på C24 är marknadsmässiga.

Sen att det råder ockerpriser är en annan femma.

Då merparten av säljarna här på KS refererar sin prissättning till C24 så skulle jag säga att även de satta på C24 är marknadsmässiga.

Sen att det råder ockerpriser är en annan femma.

Sant! Ska kolla, oftast skönt om det finns i Sverige med tanke på frakttiderna, speciellt eftersom man bor i norrland xD

Yes, det har jag men inte hittat till "rätt" pris. Kanske blir om jag bestämmer mig för en viss årsgång! :) Men ville kolla forumet först då jag uppskattar denna gemenskap mer än säljare på CH24!
Med den prisutveckling som Rolex har är det mer en fråga om du har råd (inom rimliga gränser) än att hitta ett billigt ex. Att betala några tusenlappar för ett bra ex skulle jag säga alltid är värt det snarare än att snåla. Det är ju inte så att du måste ha en Explorer och därför är det bättre att satsa så att upplevelsen blir bra. Det är mitt råd som kag själv ämnar följa.

Passar på att posta det självklara valet av klocka på semestern. Använt den uteslutande på varje semester senaste 3 åren. Den må vara lite små trist kanske men ”Keep it stupid simple”.

Skulle jag vara OWG är den en stark kandidat.
16B97D04-88F2-4F03-B26E-6A274BEC883D.jpeg
A7082DCF-06BF-42D6-A2A9-63EC66B730D9.jpeg

Med den prisutveckling som Rolex har är det mer en fråga om du har råd (inom rimliga gränser) än att hitta ett billigt ex. Att betala några tusenlappar för ett bra ex skulle jag säga alltid är värt det snarare än att snåla. Det är ju inte så att du måste ha en Explorer och därför är det bättre att satsa så att upplevelsen blir bra. Det är mitt råd som kag själv ämnar följa.
Väldigt sant! Ska gräva ner mig på CH24 och se om jag kan hitta något som passar! Tack för rådet! <3

Ja, men i det här fallet har jag inga problem med det. Söker man något så går man ju ut dom vägar som finns. Brukar bara bli irriterad på det om postaren har <20 inlägg eller enbart värdelösa inlägg och saknar köp/sälj-historik.
För mig spelar det ingen roll att ragga lite i trådarna om man gör det smakfullt, jag har dock fått ett par inlägg raderade på grund av det. Tror det är olika stämning i alla trådar. I Explorertråden är det mycket högre tak än många andra :)

För mig spelar det ingen roll att ragga lite i trådarna om man gör det smakfullt, jag har dock fått ett par inlägg raderade på grund av det. Tror det är olika stämning i alla trådar. I Explorertråden är det mycket högre tak än många andra :)
Admin raderar, inte vi som hänger i tråden. Det blir väl lite nyckfullt eller så har någon tryckt anmäl.

Hur raggar man smakfullt i trådarna?

Hur raggar man smakfullt i trådarna?
Man kanske skriver, "Jag har en 214270 men jag tycker den är lite för stor för mig, är det någon som sitter på en 114270 och tycker den är för liten kan du ju slänga iväg ett PM". Det känns väl subtilt.

Regler är väl ganska svåra att försvara om man får bryta mot dom ibland. Vad tycker du själv?

Man kanske skriver, "Jag har en 214270 men jag tycker den är lite för stor för mig, är det någon som sitter på en 114270 och tycker den är för liten kan du ju slänga iväg ett PM". Det känns väl subtilt.

Regler är väl ganska svåra att försvara om man får bryta mot dom ibland. Vad tycker du själv?
Var mer nyfiken på hur en ’smakfull’ raggning skulle kunna se ut och den där var faktiskt bra kamouflerad.

Hej alla sköna Explorer-fans!
Jag hittade just den här sidan och tänker att den troligtvis intresserar fler än bara mig. En gedigen och väldigt detaljrik genomgång av 1016. Kort och gott en jäkla guldgruva om man är i färd med att köpa en, eller som jag - bara är väldigt intresserad!

https://explorer1016.com/

Trevlig helg!

Den där sidan var jäkligt imponerande!

Tillbaka
Topp