• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

anton_nygi

Breitling
Har ett minne av 71k hos LW tidigare och det kan nog vara samma. Men mer kan jag inte säga om det.
Jag har för mig att den låg ute för 68k i mellandagarna. Tyckte då för en sekund att den var intressant. Jag kollade snabbt på Chrono24 och av alla 2019-ex som ligger ute till salu inom EU så är det bara en som har ett pris under 70k. Hade inte stenkoll på marginalerna innan nyår, men min känsla är att andrahandsmarknaden svarat ganska fort på Rolexs prishöjning. Trist för oss som inte hunnit köpa än! :)
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har för mig att den låg ute för 68k i mellandagarna. Tyckte då för en sekund att den var intressant. Jag kollade snabbt på Chrono24 och av alla 2019-ex som ligger ute till salu inom EU så är det bara en som har ett pris under 70k. Hade inte stenkoll på marginalerna innan nyår, men min känsla är att andrahandsmarknaden svarat ganska fort på Rolexs prishöjning. Trist för oss som inte hunnit köpa än! :)
Ja eller så kan man se det som ett gyllene läge att köpa nu innan nästa prishöjning... ;)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Rolex Explorer 14270. Tritium, lugghål, non-sel och 36 mm.:heart:

Rolex-Explorer-14270-1.jpg
Rolex-Explorer-14270.jpg
 

Lello

Omega
Har nu varit owg (som alltid) med min 214270 sedan oktober.

Fler än jag som tycker att klockan nästan är tråkigt bra? Känner absolut inget sug eller behov av att rotera, byta ut, flippa osv...

Vore det inte för storleken hade jag nog gjort en exit vid detta laget. Blir farligt när jag hittar en 114270 i krispigt skick.

Tråkig bild från kontoret men bättre än inget bidrag alls :)
 

Bilagor

  • rlx.jpg
    rlx.jpg
    580.6 KB · Visningar: 2

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Har nu varit owg (som alltid) med min 214270 sedan oktober.

Fler än jag som tycker att klockan nästan är tråkigt bra? Känner absolut inget sug eller behov av att rotera, byta ut, flippa osv...

Vore det inte för storleken hade jag nog gjort en exit vid detta laget. Blir farligt när jag hittar en 114270 i krispigt skick.

Tråkig bild från kontoret men bättre än inget bidrag alls :)

Jodå, Rolex kan lätt bli tråkigt bra faktiskt :)

114270 som tappat 2 sekunder på 5 dagar :cool:

5258E035-F553-458A-8E43-300D1E046CC4.jpeg
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Har nu varit owg (som alltid) med min 214270 sedan oktober.

Fler än jag som tycker att klockan nästan är tråkigt bra? Känner absolut inget sug eller behov av att rotera, byta ut, flippa osv...

Vore det inte för storleken hade jag nog gjort en exit vid detta laget. Blir farligt när jag hittar en 114270 i krispigt skick.

Tråkig bild från kontoret men bättre än inget bidrag alls :)
Tråkig och bra, absolut. Men suget att byta mot andra roliga klockor finns alltid där, min Exp1 har legat i lådan i några månader utan att suget ännu infunnit sig (vädret är tråkigt nog).
 
Topp