• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Diggar den som f*n men ni vet hur det är. Någon vecka efter man funnit sin #keeperforlife är det dags att flippa. Vill ha mer cash till börsen, annars hade den fått stanna och göra kommande DJ samt 16613 sällskap vilket är ovanligt för mig. Kommer garanterat sakna den.

Bilagor

• IMG_4798.jpg
    IMG_4798.jpg
    710.7 KB · Visningar: 2
Diggar den som f*n men ni vet hur det är. Någon vecka efter man funnit sin #keeperforlife är det dags att flippa. Vill ha mer cash till börsen, annars hade den fått stanna och göra kommande DJ samt 16613 sällskap vilket är ovanligt för mig. Kommer garanterat sakna den.
Pengar har för stort fokus i ditt liv... Du måste se och förstå konsten... :rolleyes:
20180817_161821-01-01.jpeg

Tjena allihopa,

Jag skulle behöva hjälp med en sak...
36mm eller 39mm?

Jag är extremt kär i Explorer 1 och är på gång att skaffa mig en. Frågan är bara vilken size. Ibland när jag kollar så tycker jag att 39mm är för stort, och 36 generellt är för litet. Nu har ju Explorer 1 en större urtavla än andra.

Vad tycker ni? Hur bestämmer en sig?

Tjena allihopa,

36mm eller 39mm?

Jag är extremt kär i Explorer 1 och är på gång att skaffa mig en. Frågan är bara vilken size. Ibland när jag kollar så tycker jag att 39mm är för stort, och 36 generellt är för litet. Nu har ju Explorer 1 en större urtavla än andra.

Jag skulle personligen säga 36mm, när det gäller Rolex så bärs 36 betydligt större då de har relativt långa lugs. Sen så är det den klassiska storleken och jag anser att tavlan ser bättre ut när den inte är så stor. 36mm skulle jag även säga passar bättre i mer formella situationer än vad en större 39a skulle göra. Men det är ju endast min åsikt! :)

Tjena allihopa,

36mm eller 39mm?

Jag tycker oxå 36 utan tvekan. Däremot håller jag inte riktigt med @A.Edfalk om att den bärs ganska stort. Det tycker jag inte att den gör, utan att för den skull bäras liten, för det gör den inte heller. Men vi är helt sams när det gäller tavlan. 36an har betydligt bättre proportioner och 36mm är verkligen en sweetspot om man frågar mig.
Men jag vet oxå att många är väldigt nöjda med 39mm. Du måste prova. Lycka till.

Tjena allihopa,

36mm eller 39mm?

Jag var i exakt samma situation som du när jag var i valet och kvalet mellan 36 alt 39mm. Efter många om och men gick jag på 36mm precis av de anledningarna som nämns ovan. Tavlan är även i min mening mer balanserad, detta tillsammans med det mindre caset som helt klart gör att klockan är mer mångsidig (om detta nu är möjligt för klockan som är världsmästare på just mångsidighet). Valde som sagt att gå på 36mm och detta har jag inte ångrat en sekund.

Jag var i exakt samma situation som du när jag var i valet och kvalet mellan 36 alt 39mm. Efter många om och men gick jag på 36mm precis av de anledningarna som nämns ovan. Tavlan är även i min mening mer balanserad, detta tillsammans med det mindre caset som helt klart gör att klockan är mer mångsidig (om detta nu är möjligt för klockan som är världsmästare på just mångsidighet). Valde som sagt att gå på 36mm och detta har jag inte ångrat en sekund.
Snyggt, tack för tipset!

vill du dela med dig av någon bild på din underbara 36mm? :D

Tjena allihopa,

36mm eller 39mm?

39mm såklart.
16.5cm-handled

F5BC8439-BC9C-4D99-AF22-1AD6C20D387B.jpeg

4E12CB21-265A-42D4-8836-F6EB67A33AAC.jpeg

Tillbaka
Topp