DeepGreenExplorer
Basic
Tackar Roligt att vara med i KS bästa tråd!Snyggt! Stort grattis, min hälsar!
(Bild från tidigare)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar Roligt att vara med i KS bästa tråd!Snyggt! Stort grattis, min hälsar!
(Bild från tidigare)
Måste passa på att fråga var du köper dina band, fantastiskt snyggt och rolex spännet är ju grymt!Fick hem en rolig detalj till mina läderband idag!
Mina band är köpta här från KS och de är gjorda av @jankoxxx! Riktigt sköna, och även spännet är köpt här på KS men det går att köpa från AD om man vill det!Måste passa på att fråga var du köper dina band, fantastiskt snyggt och rolex spännet är ju grymt!
Nej verkligen inte! I'm all about it!Får man stryk om man dubbelpostar från vad gör du och din klocka just nu
Nej, aldrig och jag har min tredje. Men ingen var ju helt ny.Någon annan som märkt av ett gnisslande ljud från länken? Hörs ibland när jag rör på/skakar handleden.
Tänkte först att något var fel men googlade lite på det, och det verkar finnas andra som upplevt samma sak när klockan är helt ny. Ska tydligen avta med tiden!
Okej, hittade bland annat denna tråd om det: https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=119331Nej, aldrig och jag har min tredje. Men ingen var ju helt ny.
Tack för tipset! Den var i väldigt bra skick! Till och med en hel del som inte plastats av. Tror dock den kommer att gå för något mer än vad en ord 114270 går för. Lägg därtill kaplans 20 procent... Men har jag inte hittat något innan det vankas slag från klubban så kommer jag definitivt vara medKaplans Klockkvalite auktionerar ut en 114270. Den blir lite intressant att se vad den går för. Inte minst för mig som äger en precis lika dan klocka (ref. årgång, tillbehör osv)
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3703/vara/1630407
Jag hade liknande på en annan klocka.Någon annan som märkt av ett gnisslande ljud från länken? Hörs ibland när jag rör på/skakar handleden.
Tänkte först att något var fel men googlade lite på det, och det verkar finnas andra som upplevt samma sak när klockan är helt ny. Ska tydligen avta med tiden!
Den lär nog dra i väg som i princip NOS, över 60k inkl provision vore inte förvånande.Tack för tipset! Den var i väldigt bra skick! Till och med en hel del som inte plastats av. Tror dock den kommer att gå för något mer än vad en ord 114270 går för. Lägg därtill kaplans 20 procent... Men har jag inte hittat något innan det vankas slag från klubban så kommer jag definitivt vara med
Tror den landar där någonstans ocksåDen lär nog dra i väg som i princip NOS, över 60k inkl provision vore inte förvånande.
Efter att ha trånat länge var det äntligen dags! Denna klocka bara växer och växer!
Tack!Grattis till en grym klocka!!
Japp, stämmer.Någon annan som märkt av ett gnisslande ljud från länken? Hörs ibland när jag rör på/skakar handleden.
Riktigt fin alltså!
Oavsett vad som kommer näst så ska denna få stanna! Eller ja vi får väl se efter #owgmarch
Utan att ha kollat bilderna ordentligt (sitter i ett ridhus) och utan att ha hundra belägg för detta så upplever jag Rolex inte vara så extremt noga med dessa saker. Rehauten tex har väl aldrig varit perfekt centrerad.Hej på er alla!
Jag har några frågor till alla er Explorer experter, är i stort behov av hjälp.
Har handlat min första Rolex nu, det blev en Explorer 114270, 2007 års modell, från Rom. Jag var verkligen övertygad om att jag gjort allt rätt, jag köpte säljaren och hittade ganska mycket referenser på dom, både här på KS och på andra forum. De har dessutom bra referenser på C24. Brandizzi heter dom. Nördade mig ordentligt i modellen och var verkligen övertygad om att det här känns bra, det här känns rätt, och jag kan lita på transaktionen. Efter paketöppningen (bifogar bilder), så var jag i extas. Klockan var så himla fin och passade mig perfekt.
Efter några timmars stirrande, började jag notera saker som kändes konstiga. Det började med att den vita färgen på framförallt trean inte var ordentligt centrerad mitt i, utan för "högt upp". Inte lite, utan way off. Vad jag vet så är Rolex extremt noggranna med kvalitetskontroll, så jag blev lite orolig. Färgen på sexan ligger också lite högt uppe, medan nian är schmack rakt i mitten precis som det ska vara.
Kronan i rehaut graveringen som ska ligga vid tolvan ligger något till vänster. Kanske en halv millimeter. Lasergraverade kronan i kristallen ligger inte helt hundra på sexan heller, utan också en halv millimeter till vänster. Bifogar bilder så ni kan förhoppningsvis se vad jag menar.
Ja, det är i stort sett en fråga om jag har blivit såld en förfalskning? Behöver ej vara medvetet av säljaren.
Har ni möjlighet att ge ert intryck om vad ni ser på bilderna? Vill gärna veta era åsikter om det ni ser. Har bokstavligen ångest över det här.
Tänker att om jag skriver på fel ställe så ber jag om ursäkt, men det är väl här alla Explorer fans lurkar? Tack för mig! Obs är inte bra fotograf.