• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Rolexmaster

Omega
Friends Of KS
Känner någon till skillnande på rolex explorer 1 modellen med lume i siffrorna och den andra som har vitgulds index? De ser i stort sätt likadana ut, förutom att de har olika material på siffrorna... Skillnad i ref nr?
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Denna klocka är ju bra fantastisk!
20200221141602_AE185483.jpg
 

pelagos1

Cartier
2-Faktor
Hej! Befinner mig i Teneriffa just nu och till min förvåning har jag hittat en explorer 214270 hos rolex AD här nere. Här är den dessutom lite billigare, 65k ungefär! Har haft en som jag sedan sålde så jag själv är inte intresserad men finns det någon här inne som vill ha en så hjälper jag gärna till isåfall (om den är kvar det vill säga). Mvh pelagos1
 

Bonz9

Omega
Hej! Befinner mig i Teneriffa just nu och till min förvåning har jag hittat en explorer 214270 hos rolex AD här nere. Här är den dessutom lite billigare, 65k ungefär! Har haft en som jag sedan sålde så jag själv är inte intresserad men finns det någon här inne som vill ha en så hjälper jag gärna till isåfall (om den är kvar det vill säga). Mvh pelagos1

Hjälte!
 

David71

Rolex
2-Faktor
Hej! Befinner mig i Teneriffa just nu och till min förvåning har jag hittat en explorer 214270 hos rolex AD här nere. Här är den dessutom lite billigare, 65k ungefär! Har haft en som jag sedan sålde så jag själv är inte intresserad men finns det någon här inne som vill ha en så hjälper jag gärna till isåfall (om den är kvar det vill säga). Mvh pelagos1


Fint gjort, KS-andan lever :) Trevlig tråd förövrigt!
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hej! Befinner mig i Teneriffa just nu och till min förvåning har jag hittat en explorer 214270 hos rolex AD här nere. Här är den dessutom lite billigare, 65k ungefär! Har haft en som jag sedan sålde så jag själv är inte intresserad men finns det någon här inne som vill ha en så hjälper jag gärna till isåfall (om den är kvar det vill säga). Mvh pelagos1
Hedervärt men tvingas påpeka att Kanarieöarna ligger utanför EU's momsunion, förklaringen till det är den lägre momsen där. Man skall alltså tulla och betala svensk moms när man anländer till Sverige. Risken är förstås väldigt liten men förutom pålagd moms riskerar man också också åtal och böter.
https://klocksnack.se/threads/breitling-i-tullen.124048/
Man får köpa grejer och ta hem fritt men bara upp till ett visst belopp, 5000:- eller nåt. Dom kan säkert se mellan fingrarna om det är under 10K eller om man har en liter sprit för mycket (begränsat som utanför EU) men knappast 65K.
 

pelagos1

Cartier
2-Faktor
Hedervärt men tvingas påpeka att Kanarieöarna ligger utanför EU's momsunion, förklaringen till det är den lägre momsen där. Man skall alltså tulla och betala svensk moms när man anländer till Sverige. Risken är förstås väldigt liten men förutom pålagd moms riskerar man också också åtal och böter.
https://klocksnack.se/threads/breitling-i-tullen.124048/
Man får köpa grejer och ta hem fritt men bara upp till ett visst belopp, 5000:- eller nåt. Dom kan säkert se mellan fingrarna om det är under 10K eller om man har en liter sprit för mycket (begränsat som utanför EU) men knappast 65K.
Tack! Hade inte en tanke på det iom att dem är inom EU. Men skulle självklart kollat upp det innan. Då blir det nog inget klockköp för min del heller, attans! Tusen tack för värdefullt svar:)
 
Topp