• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Hedervärt men tvingas påpeka att Kanarieöarna ligger utanför EU's momsunion, förklaringen till det är den lägre momsen där. Man skall alltså tulla och betala svensk moms när man anländer till Sverige. Risken är förstås väldigt liten men förutom pålagd moms riskerar man också också åtal och böter.
https://klocksnack.se/threads/breitling-i-tullen.124048/
Man får köpa grejer och ta hem fritt men bara upp till ett visst belopp, 5000:- eller nåt. Dom kan säkert se mellan fingrarna om det är under 10K eller om man har en liter sprit för mycket (begränsat som utanför EU) men knappast 65K.
Bra där Stefan. Viktiga grejer och man vill inte ha en överraskning när man väl är på väg hem med klockan. Tummen upp.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Tack! Hade inte en tanke på det iom att dem är inom EU. Men skulle självklart kollat upp det innan. Då blir det nog inget klockköp för min del heller, attans! Tusen tack för värdefullt svar:)
Ja, jag vet inte. Folk här köper klockor lite överallt runtom i världen och det går ju så gott som alltid bra. Personligen anser jag att det får skilja lite mer om man skall ta risken och beloppet vara lite lägre. Jag har syndat själv, köpte en Fender Telecaster i New York 2008 när dollarn var 6kr. Landade på 10K mot en 17K hemma.
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Så var det söndag igen och #söndagsexpyn är självfallet på.
Hoppas ni får en bra dag!
20200223112046_AE185509 (2).jpg
 

Shorl

Omega
Någon som nyligen köpt en 114270 watch only eller har bra koll på vad en sådan är värd? Skulle bara vilja ha en fingervisning på vad ens klocka kan vara värd när man går i säljtankar. Min är nyservad och med värderingsintyg men värde på fullset och oservat är också intressant. :)
 

hedbrg

Panerai
Någon som nyligen köpt en 114270 watch only eller har bra koll på vad en sådan är värd? Skulle bara vilja ha en fingervisning på vad ens klocka kan vara värd när man går i säljtankar. Min är nyservad och med värderingsintyg men värde på fullset och oservat är också intressant. :)
Jag betalade 50 med box och "rengjort urverk"
 
Topp