• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

4F7C6ACE-CC74-462E-8356-745DE1E0442C.jpeg

slappar i soffan

F2211467-ED97-49C9-AE63-A6E0E9B1D968.jpeg
1D928086-36E1-4505-877C-5108F261B9D3.jpeg

14270 er jo en liten 36mm om du jämför med OP36 og DJ36 så den nye ser definitivt veldig liten ut, men kan jo väre bildene som ”ljuger” litt også.
Här har vi en bild som postats tidigare. Här ser den ju betydligt mindre ut men det beror självklart på handled men även hur man tar bilden.

Det ska bli roligt att testa den på och jämföra.

Här har vi en bild som postats tidigare. Här ser den ju betydligt mindre ut men det beror självklart på handled men även hur man tar bilden.

Det ska bli roligt att testa den på och jämföra.

Jättebra jämförelse på bilderna ovan. Som du säger så sitter den nya betydligt bättre och nätare. Ska bli kul att se fler bilder på den.

Jag har tunna och runda handleder.... :)
Sitter som en smäck på dig! Stort grattis!

Du kör ju vintageklockor, hur stora är dom? Tycker du också de är för små? Jag tycker de ser ut att sitta perfekt på dig, både Movadon och City
Båda dessa tror jag är ganska stora lug till lug men förstår vad du menar. Jag gillar båda och tycker att de sitter skönt och ser bra ut men tror att den nya Exp1an kommer upplevas mindre än dessa i diameter och lug till lug. Det återstår att se, jag kanske fastnar för den nya när jag testar den.

Båda dessa tror jag är ganska stora lug till lug men förstår vad du menar. Jag gillar båda och tycker att de sitter skönt och ser bra ut men tror att den nya Exp1an kommer upplevas mindre än dessa i diameter och lug till lug. Det återstår att se, jag kanske fastnar för den nya när jag testar den.
Kan också hända att man tycker vintage "får" vara lite mindre än en modern klocka för att de oftast var det förr. 🤔

Tillbaka
Topp