• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

😂😂😂

Den är tillbaka på läder.

2023_0323_11140000-01-01-01.jpeg
D6F8AE72-A12C-41CD-94FB-9AE1E216E559.gif

Explorer 1 ligger på min inköpslista som kommande inköp.

Ni som ägt både 36mm och 39mm, vilken har känts bäst?

Just nu lutar det åt 36mm och inköp från AD (om man någon gång får tillfälle att ställa sig på väntelista)

Explorer 1 ligger på min inköpslista som kommande inköp.

Ni som ägt både 36mm och 39mm, vilken har känts bäst?

Just nu lutar det åt 36mm och inköp från AD (om man någon gång får tillfälle att ställa sig på väntelista)
Du ser min åsikt några inlägg upp. Har ägt båda och föredrar/rekommenderar 36mm (givet att du inte har en abnormt stor handled).

Bättre proportioner och insida👍

Du ser min åsikt några inlägg upp. Har ägt båda och föredrar/rekommenderar 36mm (givet att du inte har en abnormt stor handled).

Bättre proportioner och insida👍

Ja det lutar åt 36mm. Håller med om proportionerna. Speciellt timvisaren tycker jag ser bättre ut på 36mm.

Hoppas marknade lugnar ner sig snart så man kan handla hos AD igen.

2014 stod jag hos AD och testade submariner och planet ocean båda fanns inne, det slutade med att jag tog en planet ocean för jag tyckte submarinern kändes så vanlig 😁

Ja det lutar åt 36mm. Håller med om proportionerna. Speciellt timvisaren tycker jag ser bättre ut på 36mm.

Hoppas marknade lugnar ner sig snart så man kan handla hos AD igen.

2014 stod jag hos AD och testade submariner och planet ocean båda fanns inne, det slutade med att jag tog en planet ocean för jag tyckte submarinern kändes så vanlig 😁
Har bara testat 39an en kort sväng några gånger men 36an är mycket bättre. Dock har jag små handleder.

Är väl inte supersvårt att få handla en Explorer 1 hos AD? Kollat med flera AD?

Har bara testat 39an en kort sväng några gånger men 36an är mycket bättre. Dock har jag små handleder.

Är väl inte supersvårt att få handla en Explorer 1 hos AD? Kollat med flera AD?

När jag började försöka köpa en explorer 1 2021 hörde jag av mig till flertalet AD och ingen var intresserad av att ställa mig på en väntelista överhuvudtaget förutom en AD söder över som iallfall har varit trevlig och bett mig återkomma.

Den ADn har jag hört av mig till x antal ggr per år men hittills utan framgång.

Nu kanske tiderna är annorlunda så att det är värt att höra av sig till andra AD också.

När jag började försöka köpa en explorer 1 2021 hörde jag av mig till flertalet AD och ingen var intresserad av att ställa mig på en väntelista överhuvudtaget förutom en AD söder över som iallfall har varit trevlig och bett mig återkomma.

Den ADn har jag hört av mig till x antal ggr per år men hittills utan framgång.

Nu kanske tiderna är annorlunda så att det är värt att höra av sig till andra AD också.
Fattar. Jag hade nog en jäkla tur men om man försöker lite kan det nog ordna sig. :) Oavsett så är det en mycket trevlig klocka! Supernöjd med min. Hade önskat 20mm mellan bandhornen och inte så kraftigt avsmalnande länk som den har nu, men man kan inte få allt 😊

Tillbaka
Topp