• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Efter lite vedhuggning. Nu kan vintern komma.

B1B0698D-8F89-425C-96FC-EFBC69F3E9B3.jpeg

Går i tankarna att överge min Speedy till förmån för en Explorer, men kan inte riktigt ta klivet.
Finns det någon explorerägare i Örebro som kan tänkas ses på en bira? Skulle behövt prova en innan jag kan ta ett slutgiltigt beslut :D
Ölen står undertecknad för! Och en ev speedy bytesaffär =)
Ja bor i Nora och har en 114270 😊 ska dock dra till Finland i en vecka snart. Och speedy har jag redan ägt 4 olika referenser av så byte blir det nog inget, men bärs är ju alltid gott 😂

Jag tror fan att kommer behöva köpa en Explorer snart.. spanat Väääldigt länge.
@Lauda du gör fan inte begäret bättre genom alla dina poster.

För någon som inte har klämt på någon av modellerna, men äger 116234, hur uppfattas strl i jämnförelse?
124270, uppfattas den som mindre än 114270?
Jag äger både 124270 och en 116200. Explorern känns betydligt nättare, Datejusten är både större och mer chunky, jubbet gör dock att den ändå är skönare att bära IMO. Låset på Explorern är så klart tjockare än det dolda låset på Datejusten, vilket gör att det kan fastna/krångla om man har en lite tightare manschett. Av den anledningen blir det oftast Datejust till skjorta och Explorer till kortärmat. Det sagt så är båda två riktigt trevliga klockor som kompletterar varandra väl.

IMG_6098.jpeg

Jag äger både 124270 och en 116200. Explorern känns betydligt nättare, Datejusten är både större och mer chunky, jubbet gör dock att den ändå är skönare att bära IMO. Låset på Explorern är så klart tjockare än det dolda låset på Datejusten, vilket gör att det kan fastna/krångla om man har en lite tightare manschett. Av den anledningen blir det oftast Datejust till skjorta och Explorer till kortärmat. Det sagt så är båda två riktigt trevliga klockor som kompletterar varandra väl.

IMG_6098.jpeg

Precis en sådan här jämförelse jag var ute efter, tack!
Får nog blir så att jag kollar hos närmsta AD och ser vad de kan göra..
Annars ligger de väl inte långt över list begagnat?

• Like
Reactions: S.N
Går i tankarna på en Expy 36a igen, någon som ställt sig i kö på senaste hos någon AD i Stockholm och har ett hum om leveranstid? :)

Tillbaka
Topp