• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Omega21jul1969

Rolex
2-Faktor
Jag kan komma och locka med en framöver, har tre Squale och överväger att släppa ”bund”...börja spara pengar grabbar...
D2175DBA-53C1-43B9-A538-B801A8CCE73C.jpeg
 

Nioq

Omega
2-Faktor
Ny version av 60th anniversary med mörkblå tavla. Svårt att se färgen på bilderna men syns ganska tydligt i filmen. :)
squale_sub39-intenso_blu_01.jpg

squale_sub39-intenso_blu_03.jpg

Älskar verkligen blå tavlor, men är inte såld på denna. Bilderna suger ju verkligen (där har SWP en hel del att lära från Gnomon - jäklar vilket habegär de lyckas skapa!), men klockan ser bättre ut i videon.

Kombon blått och svart känns dock inte alls bra. Hade gärna sett ett ljusblått insert á la Giramondo Robin Blue.
 

Nioq

Omega
2-Faktor
Någon som lagt märke till P&Cs versioner av Giramondo, förresten? Gillar verkligen den med svartgrå tavla, men priset känns lite väl saftigt...

Edit: Drog upp ljusstyrkan i mobilen och såg helt plötsligt ett blått insert. Tavlan ska enligt beskrivningen också vara blå. Nej, en mörkgrå tavla med svart insert hade varit mumma :)

B22A4C89-60A1-4336-AC40-3D233867DA3E.png
738BAF0E-510E-4AEE-814D-011DEBCD11FD.png
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Älskar verkligen blå tavlor, men är inte såld på denna. Bilderna suger ju verkligen (där har SWP en hel del att lära från Gnomon - jäklar vilket habegär de lyckas skapa!), men klockan ser bättre ut i videon.

Kombon blått och svart känns dock inte alls bra. Hade gärna sett ett ljusblått insert á la Giramondo Robin Blue.
Jag gillar färgkombinationen. Ljusblått till den mörka tavlan tror jag däremot hade blivit lite för mycket. :)
 
Topp