• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Fick hem min kära krigare idag och allt skulle ju fungera enligt säljaren men troligen saknas den en spacer till urverket då hela tavlan far runt där inne när man drar ut kronan :rage:

Har kontaktat säljaren men hade gärna velat öppna upp för att kolla vad som är fel, vågar man?
Spacer ( om det nu heter så ) måste väl gå att få tag på annars?

20200714_171851.jpg

20200714_171909.jpg

20200714_171918.jpg
20200714_171935.jpg
Aj då. Jag skulle ha öppnat, kan vara lättåtgärdat. Skulle tippa på att tavlan "lossnat" från själva urverket/spacern bara, tickar klockan på som den ska?
Inte kul såklart, verkade vara en krångelsäljare dessutom va?
Annars ser den grym ut, det ordnar sig ska du se. Positiva tankar:)

Aj då. Jag skulle ha öppnat, kan vara lättåtgärdat. Skulle tippa på att tavlan "lossnat" från själva urverket/spacern bara, tickar klockan på som den ska?
Inte kul såklart, verkade vara en krångelsäljare dessutom va?
Annars ser den grym ut, det ordnar sig ska du se. Positiva tankar:)
Okej då får det bli kvällens mission med nån öl :hilarious:
Håller tummarna för att allt finns där inne men lossnat på något vis som du säger.
Ja klockan verkar ticka på som den ska så det känns ju bra iaf :)
Ja eller väldigt seg på att svara var han efter jag köpt den och väldigt korta svar.

Återkommer med resultat senare då :D

Edit: Tack för att du har hopp om denna, det behövde jag höra :)

Okej då får det bli kvällens mission med nån öl :hilarious:
Håller tummarna för att allt finns där inne men lossnat på något vis som du säger.
Ja klockan verkar ticka på som den ska så det känns ju bra iaf :)
Ja eller väldigt seg på att svara var han efter jag köpt den och väldigt korta svar.

Återkommer med resultat senare då :D
Du får gärna bolla i PM, ibland är två huvuden bättre en ett ;) Tavlan brukar normalt sätt sitta fast med några små piggar, kan i värsta fall vara "fel" spacer som är för tunn för boetten om du fattar? En lokal uris har säkerligen en i rätt dimension om det skulle vara så.

Senast ändrad:
Du får gärna bolla i PM, ibland är två huvuden bättre en ett ;) Tavlan brukar normalt sett sitta fast med några små piggar, kan i värsta fall vara "fel" spacer som är för tunn för boetten om du fattar? En lokal uris har säkerligen en i rätt dimension om det skulle vara så.
Snällt! Kan hända att det kommer PM sen då :)
Okej, yes jag är med på vad du menar. Ja det bör ju inte vara några jätte ovanliga mått osv hoppas jag iaf så då kanske det kan finnas hos någon.
Annars såg jag att det fanns lite "blandpåsar" att köpa fråm tex CousinUK och då kanske man kan ha lite tur att någon går att få dit :)

Fick hem min kära krigare idag och allt skulle ju fungera enligt säljaren men troligen saknas den en spacer till urverket då hela tavlan far runt där inne när man drar ut kronan :rage:

Har kontaktat säljaren men hade gärna velat öppna upp för att kolla vad som är fel, vågar man?

20200714_171851.jpg

20200714_171909.jpg

20200714_171918.jpg
20200714_171935.jpg
Satan vad snygg den är! :hungry: Trist att urverket inte sitter fast men det löser sig nog. I värsta fall så kan en urmakare säkert fixa till det. Med tanke på priset du fick den för så kan jag säga att du har igen det när du fixat urverket och bytt glaset. :) Underbart skick!

20200714_171851.jpg

20200714_171909.jpg

20200714_171918.jpg
20200714_171935.jpg
Riktigt snygg. Förhoppningsvis lätt fixat :)
Det värsta som kan vara är att det inte är org.verk. Då borde dock inte visarna passa samt datumet linjera så är nog ok :)

Satan vad snygg den är! :hungry: Trist att urverket inte sitter fast men det löser sig nog. I värsta fall så kan en urmakare säkert fixa till det. Med tanke på priset du fick den för så kan jag säga att du har igen det när du fixat urverket och bytt glaset. :) Underbart skick!
Tack, ja den är riktigt läcker :D
Jag hoppas på det, tack för att ni tror på det här!
Det tror jag med, mailade Squale för en vecka sedan men inget svar än men kommer väl svar någon gång hoppas jag :)

Riktigt snygg. Förhoppningsvis lätt fixat :)
Det värsta som kan vara är att det inte är org.verk. Då borde dock inte visarna passa samt datumet linjera så är nog ok :)
Tackar, tycker den är grym! Ja precis, får se sen när jag öppnat :nailbiting:
Känns bättre nu efter era ryggdunkar! :D

20200714_171851.jpg

20200714_171909.jpg

20200714_171918.jpg
20200714_171935.jpg
Sjukt mannen! :woot: Den där ger mig gåshud :hungry: ALLT går att lösa på något vis :happyhappy: Kommer att bli så jäkla bra den där :)

20200714_171851.jpg

20200714_171909.jpg

20200714_171918.jpg
20200714_171935.jpg
Jättefin, problemet löses säkerligen. Klockan i sig är skitcool och när allt är ordnat är det en riktigt mysig dykare :)

De har haft full upp med att göra marknadsföringsvideor ;)
Haha ja och en ny hemsida :cool:

Sjukt mannen! :woot: Den där ger mig gåshud :hungry: ALLT går att lösa på något vis :happyhappy: Kommer att bli så jäkla bra den där :)
Tackar :D Ja den är riktigt ball! Det tror jag med, nytt glas osv sen så :cool:
Jättefin, problemet löses säkerligen. Klockan i sig är skitcool och när allt är ordnat är det en riktigt mysig dykare :)
Tack så mycket! Det tror jag med, kommer bli bra det här :) Hoppas bara på att Squale har något passade glas annars får man börja leta lite.

20200714_171851.jpg

20200714_171909.jpg

20200714_171918.jpg
20200714_171935.jpg
Holy crap! Söte Jesus osv.. man hade velat ha storyn bakom denna. Underbar!

Tack, ja den är riktigt läcker :D
Jag hoppas på det, tack för att ni tror på det här!
Det tror jag med, mailade Squale för en vecka sedan men inget svar än men kommer väl svar någon gång hoppas jag :)

Tackar, tycker den är grym! Ja precis, får se sen när jag öppnat :nailbiting:
Känns bättre nu efter era ryggdunkar! :D
Förresten, är det plastglas på den? Hade varit kul att veta historien bakom klockan och få veta hur den har blivit så sliten. Glaset har ju fått sjukt mycket stryk! Du får ta och behålla originalglaset även om du byter ut det, det hör ju till klockan liksom. :D

Holy crap! Söte Jesus osv.. man hade velat ha storyn bakom denna. Underbar!
Haha ja verkligen men det lär man aldrig få :(

Förresten, är det plastglas på den? Hade varit kul att veta historien bakom klockan och få veta hur den har blivit så sliten. Glaset har ju fått sjukt mycket stryk! Du får ta och behålla originalglaset även om du byter ut det, det hör ju till klockan liksom. :D
Ja verkligen men den pratglade i Tyskland lär ju inte säga mycket tyvärr. Nej det är inte plast så vetitusan vad personen har gjort, kan det ha varit plast som orginal? Absolut, glaset är och förblir en del till klockan.

Öppnade upp den förut och varför gör man såhär? :shifty: Uris nästa!
20200714_204935.jpg

Ja verkligen men den pratglade i Tyskland lär ju inte säga mycket tyvärr. Nej det är inte plast så vetitusan vad personen har gjort, kan det ha varit plast som orginal? Absolut, glaset är och förblir en del till klockan.

20200714_204935.jpg
Nej, det är sannolikt mineralglas som original så säkert det som suttit där från början. Förstår bara inte hur man lyckas paja ett så pass hårt glas på det sättet. :cool: Haha, men vad i hela världen har de gjort? Snygga plastbitar de har tryckt dit... Det ser i alla fall ut att vara ett fint verk som sitter i, inget skit det där! :) Kan du utläsa vad det är för något?

20200714_204935.jpg
Nej, det är sannolikt mineralglas som original så säkert det som suttit där från början. Förstår bara inte hur man lyckas paja ett så pass hårt glas på det sättet. :cool: Haha, men vad i hela världen har de gjort? Snygga plastbitar de har tryckt dit... Det ser i alla fall ut att vara ett fint verk som sitter i, inget skit det där! :) Kan du utläsa vad det är för något?
Ser korrekt ut. AS 536.121?

Okej, haha nej det förstår inte jag heller. Ska fråga om han har någon historik men hoppas inte på för mycket.
Varför gör man så? Inget fungerade ju utan att tavlan åkte omkring :meh:
Ni verkar redan ha listat ut vad det var för verk, jag lyckades inte :D Låter ju bra, ska be urmakaren kolla igenom hela paketet om nu någon är villig att ställa upp.

Ser korrekt ut. AS 536.121?
Ser ut att stämma, då är det ett schysst verk. :)
Ska vara servicebart så absolut bra catch @Norpanjr :)
Det var goda nyheter, tack hörrni! :D Hur lyckades ni utläsa det av min rätt dåliga bild? Gissar på kunskap :angel:

Edit: Hittade märkningen nu. Jäklar vilka ögon ni har :pompus:

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp