• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Travsnack - Tråden om trav och V75

Tärnan

Cartier
har inte bestämt var spiken ska vara än. Tror jag väljer nån värmniningsvinnare men tyvärr får hinner man väl bara med lopp 1 el 2.
 

Tärnan

Cartier
1: 1,2,4,10
2: 7,9,12,15
3: 4,8
4: 1,5,6,7,8,9,10,11,12,15
5: 4,8,9,10,12
6: 9
7: 2,4,5,6,10

Krav; Spårsumma 36-47, minst 2 vinnare av nr 9 el 10, minst 2 lopp ska vinnas av Takter/Kihlström/U Ohlsson/Adielsson. Reducerat från 8000 till 1147 rader.
Spikar mig ur ett jämnt lopp med Benji Dana trots att denne gått upp en klass. Spelar även med Ed You för spelvärdet men tror inte riktigt på det själv.
 

Johan S

Omega
1: 1,2,4,10
2: 7,9,12,15
3: 4,8
4: 1,5,6,7,8,9,10,11,12,15
5: 4,8,9,10,12
6: 9
7: 2,4,5,6,10

Krav; Spårsumma 36-47, minst 2 vinnare av nr 9 el 10, minst 2 lopp ska vinnas av Takter/Kihlström/U Ohlsson/Adielsson. Reducerat från 8000 till 1147 rader.
Spikar mig ur ett jämnt lopp med Benji Dana trots att denne gått upp en klass. Spelar även med Ed You för spelvärdet men tror inte riktigt på det själv.

Tror på Takter i sista! Det får jag väl äta upp då jag satt och funderade på Lindegren med Bolt Boko... Äntligen börjar lördagsnöjet:cigar:
 

Tärnan

Cartier
sket sig, va kul. Spelat Janne sisu de 2-3 senaste gångerna men tog bort den eftersom den inte levererat och jag gillar inte Ove A Lindqvist. Härligt med trav!
 
Screenshot_2016-03-05-16-17-45.png

Chanslirade rejält idag men sprack såklart också i första avdelningen
 

Tärnan

Cartier
Gå in på atgplay o kolla värmning på scellino Luis. Man får gåshud vad fint den rör sig. Men jag spelar emot på dubbeln. Benji Dana i första. Mr Vox i andra. Varning för premier kronos.
 
Gå in på atgplay o kolla värmning på scellino Luis. Man får gåshud vad fint den rör sig. Men jag spelar emot på dubbeln. Benji Dana i första. Mr Vox i andra. Varning för premier kronos.

Såg en bit av värmningen på tv och sa till sambon "jävlar va fin han är" hehe och Piraten går inte av för hackor heller. Jösses vilken mäktig häst
 

Tärnan

Cartier
Grabbar, vad har ni emot Ove A?
Skön gammal stöt som hängt med ett tag nu.
Precis som det finns ett antal kuskar man spelar bara för att man vet att de kan vara positivt avgörande så spelar jag inte på följande eftersom de ofta innebär ett negativt utfall; Ove A Lindqvist, Leif Witasp, Jörgen Westholm, Kajsa Frick, Michael Von Krusenstierna m.fl.

Ingen av dessa kuskar besitter en god taktisk känsla för travets alla möjliga scenarion som uppstår under ett lopp. De må vara sköna gamla rävar och trevliga prickar men som regel väljer jag bort dem på förhand. Kanske därför jag inte vinner de stora pengarna heller. Som i går så valde jag bort Krusse enbart p.g.a. kusken.

Edit: ska tilläggas att så här resonerar jag när de kör "stora" lopp som ex. V75 eller liknande där de har de mer duktiga kuskar runt om sig. På mindre banor eller enkla vardags lopp kan jag mycket väl spela på dem.
 
Senast ändrad:
Precis som det finns ett antal kuskar man spelar bara för att man vet att de kan vara positivt avgörande så spelar jag inte på följande eftersom de ofta innebär ett negativt utfall; Ove A Lindqvist, Leif Witasp, Jörgen Westholm, Kajsa Frick, Michael Von Krusenstierna m.fl.

Ingen av dessa kuskar besitter en god taktisk känsla för travets alla möjliga scenarion som uppstår under ett lopp. De må vara sköna gamla rävar och trevliga prickar men som regel väljer jag bort dem på förhand. Kanske därför jag inte vinner de stora pengarna heller. Som i går så valde jag bort Krusse enbart p.g.a. kusken.

Edit: ska tilläggas att så här resonerar jag när de kör "stora" lopp som ex. V75 eller liknande där de har de mer duktiga kuskar runt om sig. På mindre banor eller enkla vardags lopp kan jag mycket väl spela på dem.
Ajdå, fick lära mig på 80-talet att man inte ska ha fiender bland kuskarna, just på samma sätt som du i går. Har kostat en och annan skön dinka genom åren.
Som en gammal Valla-polare sa - "det enda som behövs för att vara kusk är lite mod och ett par stora stövlar. "
 

Tärnan

Cartier
Ajdå, fick lära mig på 80-talet att man inte ska ha fiender bland kuskarna, just på samma sätt som du i går. Har kostat en och annan skön dinka genom åren.
Som en gammal Valla-polare sa - "det enda som behövs för att vara kusk är lite mod och ett par stora stövlar. "
haha, nä inte undra på att man aldrig får in 7 rätt..
 
Struken, vad hände?
Nej, jag som hade tänkt spela på den för skojs skull


Han har åkt på någon infektion :(. Högre puls i sista träningsjobbet men halsen hade sett bra ut. Blodprov togs för säkerhets skull och det visade på infektion i kroppen så vi får hålla ut lite till. Så är det med djur men det är klart det känns trist när man sett framemot detta väldigt länge. Väldigt bra dock att man upptäcker det innan loppet så han slipper starta med sjukdom.

Jag återkommer självklart när det blir dags igen och roligt att ni haft lite koll på honom :D
 
Hur ser funderingarns ut för ikväll kära trav/klockvänner?

Är väldigt sugen på att spika Lord Rocket till 4% då favven blue martini år lär sitta fast och trust launcher går bäst i ledningen. Långskott kanske men kul chansspik eller vad tror ni andra?

Flemmings Hanna Banker spikas nog också.
 

Tärnan

Cartier
Lord Rocket är en rolig spik! Den hästen har man haft glädje av förr. Har inte följt den på sistone dock så fråga inte mig. Själv har jag jagat Telegram Sam i stoloppet ett tag utan att få in den. Kommer inte att spela ikväll, ska fokusera på Chelsea-PSG :)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Lord Rocket är en rolig spik! Den hästen har man haft glädje av förr. Har inte följt den på sistone dock så fråga inte mig. Själv har jag jagat Telegram Sam i stoloppet ett tag utan att få in den. Kommer inte att spela ikväll, ska fokusera på Chelsea-PSG :)
Samma här, har inte hunnit kolla på denna omgången överhuvudtaget.
Satte 250 på PSG, sitter dock på tåget och missar hela matchen :p
 
Topp