• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tropic band på Omega forums

Mina damer och herrar!
Har mailväxlat lite med säljaren. Han har numera en ebaybutik och priserna är inte vad de en gång var.
Nu kostar 20mm tropic 500:- exkl. frakt (han har startat ett företag och betalar numera skatt osv..)
Däremot kunde han ge en rabatt om jag beställde många, utanför ebay. Hur mycket ville han inte säga, utan vi skulle ta den diskussionen efter hur många jag vill ha.

18mm - Har frågat om han har storleken på lager, men inte fått något svar ännu. Återkommer.
20mm - Black, Electric blue, Petrol blue, Green - "as much as you want."
22mm - Black, White - Finns i butiken, men med en annan prisbild. Vit kostar ca. 600:- och svarta runt 1200:-

Så, hur många vill ni ha och vilken färg & size önskas? Förstår att det är svårt att säga på rak arm, beror ju såklart på vilken rabatt han kan ge.. Men lek med tanken att prissättningen var pre-ebaybutiken!

OBS! Jag kommer naturligtvis inte beställa något innan jag konfererat och checkat av med er.

Jag börjar och "beställer":
1 st 18mm svart
2 st 20mm svart
1 st 20mm electric blue

Ös på!
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Frågan är ifall banden har de riktiga spännet......
Antingen ska de va acier eller inox då är dom original. Är dom omärkta eller något annat namn är de inte originalspännen och priset bör va ganska lågt i såfall
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Jag är intresserad av ett svart i 20mm och möjligen även ett blått i samma storlek. Det beror dock helt på priset. Är det mycket över 300kr så väntar jag hellre till jag får ett på köpet med en klocka eller trillar över ett på annat vis.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vi diskuterade just detta i denna tråden och kom väl fram till att inox & acier är original
https://klocksnack.se/threads/traderafynd-tropic.19354/

IMG_3516.JPG
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Vi diskuterade just detta i denna tråden och kom väl fram till att inox & acier är original
https://klocksnack.se/threads/traderafynd-tropic.19354/

IMG_3516.JPG
Har dock haft ett gäng äkta Tropics sedan den tråden, och de har haft olika typer av "bra" spännen, i flera olika utföranden, och även med olika typer av ACIER-mäkningar och olika typer INOX-märkningar, samt helt identiska av den större sortens "bra" spännen, som är helt omärkta.
 
Senast ändrad:

DrDre

Patek
Jag var med i gruppbeställningen för ett tag sedan och mina två spännen har ingen text, men är i övrigt precis likadana som det på bilden. Dvs exakt samma form och det där vecket under den delen där texten står.
 
Vad hände med alla er som ville beställa tidigare? Tycker inte att det finns anledning att rygga för priset eftersom det ännu inte har förhandlats!
Finns heller ingenting som säger att det inte går att få ner till ursprungligt pris eller typ 300 pix om vi är många som beställer? Han lär ju göra en bra affär på samma sätt som tidigare om man beställer utanför ebay?

..och om priset blir för högt så säger vi nej, kostar ju ingenting att försöka!
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Vad hände med alla er som ville beställa tidigare? Tycker inte att det finns anledning att rygga för priset eftersom det ännu inte har förhandlats!
Finns heller ingenting som säger att det inte går att få ner till ursprungligt pris eller typ 300 pix om vi är många som beställer? Han lär ju göra en bra affär på samma sätt som tidigare om man beställer utanför ebay?

..och om priset blir för högt så säger vi nej, kostar ju ingenting att försöka!
Sommaren är snart här, så jag är med på en beställning om priset inte går norr om 300 pix.
 

Calle med C

Panerai
Jag kan nog tänka mig att vara med, men jag skulle gärna få lite prisuppgifter först dock. I alla fall, jag skulle kunna tänka mig:

1 st 20 mm svart.
1 st 20 mm grönt.
 
Jag kan nog tänka mig att vara med, men jag skulle gärna få lite prisuppgifter först dock. I alla fall, jag skulle kunna tänka mig:

1 st 20 mm svart.
1 st 20 mm grönt.

Snyggt! Återkommer med prisuppgifter efter jag diskuterat med herrn, och för att kunna göra det så krävs det att alla preciserar vad de eventuellt vill beställa :)

Jag är på om priset håller sig runt 300kr!
Jag är också på, om det finns band kvar.
Jag är sugen om det skulle bli aktuellt
Är på om det blir av :)

Vad önskas? Size & färg?
 
Topp