• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tropictråden!

Aha ja men då är det inte mkt att orda om. Har bara snabbt och löst forskat i det och fick för mig att original Tropic gick på typ 1000-1500 spänn :)

Det är en Continental gulf stream de ska sitta på. Knep den som @jakob.dala hade till salu. Vad var det för bandbredd på den?
Aa ok 18mm lär vara billigast, sen 20 och sen 19 tror jag. Har du smala handleder så du kan ha ett short så blir det billigare oxå och säkerligen inom 400kr!

Aha ja men då är det inte mkt att orda om. Har bara snabbt och löst forskat i det och fick för mig att original Tropic gick på typ 1000-1500 spänn :)

Det är en Continental gulf stream de ska sitta på. Knep den som @jakob.dala hade till salu. Vad var det för bandbredd på den?
Tror inte du får ett Tropic "original" (våfflat) för 400 men har du tur Hittar du ett för knappt det dubbla. Dyker upp här på forumet med jämna mellanrum.

Ett original tropic sport (stora hål) borde dock rymmas i budgeten vilket jag tror var @Fadershan syftade på.

Oavsett, gå på ett riktigt tropic du kommer inte att ångra dig. :)

18-22mm Tropic Sport
1361A389-4F41-4ECF-B130-3FEFA99CB9F8.jpeg

Tror inte du får ett Tropic "original" (våfflat) för 400 men har du tur Hittar du ett för knappt det dubbla. Dyker upp här på forumet med jämna mellanrum.

Ett original tropic sport (stora hål) borde dock rymmas i budgeten vilket jag tror var @Fadershan syftade på.

Helt riktigt, sorry! Jag kan bara sportpriserna uppenbarligen! :)

Aa ok 18mm lär vara billigast, sen 20 och sen 19 tror jag. Har du smala handleder så du kan ha ett short så blir det billigare oxå och säkerligen inom 400kr!

Ni har säkert rätt, men jag är inte riktigt där än att det får kosta de summorna för ett gummi :rolleyes: våffla alltså. Kör nog gärna ett short, har bara 16cm handled

Jakob skulle vara bussigt och skicka med ett band som jag kan bära den på. Blir spännande att se vad de blir nästa vecka :) sen får jag suga lite på karamellen angående originaltropic.

Tack för input!

Har äntligen (efter några års sökande) hittat ett 22mm Tropic i mörkblått! Perfekt för min pepsidykare från Seiko.
Från Cheapestnatostraps. Var ganska hårt från början, men kokade det liggandes i en kaffekopp och nu sitter det hur skönt som helst!:)
Seiko 5H26-7A19.jpg

Senast ändrad:
Har äntligen (efter några års sökande) hittat ett 22mm Tropic i mörkblått! Perfekt för min pepsidykare från Seiko.
Från Cheapestnatostraps. Var ganska hårt från början, men kokade det liggandes i en kaffekopp och nu sitter det hur skönt som helst!:)
Seiko 5H26-7A19.jpg
Jag har sneglat på dem och är en smula sugen. Det blev riktigt bra efter en kokning alltså?

Tropic på min longines, tyvärr stör det mig att storleken inte passar helt (skulle kanske kört på 20mm och inte 18).

Tillbaka
Topp