• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tropictråden!

Slarvbild på Gummigrabbarna!
45A7FAA1-25E0-4C8F-870D-50E731E433C5.jpeg
snyggt, värdigt!

Är det någon som har provat Cheapestnatostraps nya Tropicband? Enligt beskrivningen gjutna i en form från 60-talet. Jag tycker att de ser bra ut formässigt, men är lite tveksam till materialet. Ser lite sådär modernt silikoniga ut. Ser framför mig att de dammar igen omgående. I beskrivningen hävdas dock att de är gjorda av ”a modern and better type of rubber that doesn’t attract dust”. Skulle gärna vilja höra ett omdöme från nån som testat.
B24FB551-49D6-4113-9A91-D6D3D597F671.jpeg

https://www.cheapestnatostraps.com/...s/products/vintage-tropic?variant=20331054725

Är det någon som har provat Cheapestnatostraps nya Tropicband? Enligt beskrivningen gjutna i en form från 60-talet. Jag tycker att de ser bra ut formässigt, men är lite tveksam till materialet. Ser lite sådär modernt silikoniga ut. Ser framför mig att de dammar igen omgående. I beskrivningen hävdas dock att de är gjorda av ”a modern and better type of rubber that doesn’t attract dust”. Skulle gärna vilja höra ett omdöme från nån som testat.
B24FB551-49D6-4113-9A91-D6D3D597F671.jpeg

https://www.cheapestnatostraps.com/...s/products/vintage-tropic?variant=20331054725
Har testat nyare - skit i det! Om du vill spara pengar köp då vintage "Tropic style" :)

Väcker liv i den här tråden. Har någon köpt ett vintage-tropic från cheapestnatostraps? Har någon ett omdöme att ge?

Har testat nyare - skit i det! Om du vill spara pengar köp då vintage "Tropic style" :)
Testade Squinkys sådana, dvs inte de galet dyra original han har utan det som ska vara NOS tropic style. Måste säga att det inte levde upp till förväntning nånstans. Jämfört med mitt original tropic sport så var detta som ett stelt halvtråkigt plastband. Tror jag testar ett cheapest.... bara för att.

Tycker det är trist att alla nya Tropicversioner jag sett misslyckats med att linjera hålen med flätmönstret i bandet. Och att 20mm oftast smalnar av för lite ner mot spännet. Eller finns det månne nån tillverkare jag missat som lyckats pricka rätt på båda punkterna?

Hoppar in i denna tråden också. Det enda "tropic" jag testat är de som medföljer Oris 65 dykarn. Det bandet var riktigt mjukt och skönt. Något än mer som testat det och kan jämföra med billigare alternativ? Helst inom EU.

Har en vintage skin diver på G hemåt som säkerligen skulle passa fint med tropic style :)

Hoppar in i denna tråden också. Det enda "tropic" jag testat är de som medföljer Oris 65 dykarn. Det bandet var riktigt mjukt och skönt. Något än mer som testat det och kan jämföra med billigare alternativ? Helst inom EU.

Har en vintage skin diver på G hemåt som säkerligen skulle passa fint med tropic style :)
Kul, tycker att du kan leta upp ett tropic sport original till den för de är inget som är lika bra imho :)

Kul, tycker att du kan leta upp ett tropic sport original till den för de är inget som är lika bra imho :)
Har förstått att fråga om ett billigt men ändå hyfsat alternativ till original tropic är lite som att fråga vilken Fiat man ska köpa i ett forum för Ferrari :p

Håller mig gärna runt några hundringar för band (3-400). Om sport innebär de där större hålen så föredrar jag nog ett vanligt likt de till Oris 65

Har förstått att fråga om ett billigt men ändå hyfsat alternativ till original tropic är lite som att fråga vilken Fiat man ska köpa i ett forum för Ferrari :p

Håller mig gärna runt några hundringar för band (3-400). Om sport innebär de där större hålen så föredrar jag nog ett vanligt likt de till Oris 65
Fattar! Tror du får ett original för 400 iofs.

Tillbaka
Topp