• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tropictråden!

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Varmt idag ;)
F7237BB4-B1C5-42B7-BE7C-26A8DF8B924E.jpeg
Indeed :)
IMG_20180525_164553.jpg
 
Härliga bilder! Vart också sugen på ett tropic nu till min dykare, vart brukar ni handla?
Ebay är oftast enklast men man får hålla ett öga på vad man köper, finns många olika versioner... gammalt, nytt, nos, korta, långa och priset kan variera kraftigt, det har också varit nåt gruppköp här på KS vilket kanske händer igen om rätt säljare dyker upp?
Så lägg lite tid på att läsa in dig på vad du vill ha och finkamma sedan ebay :)
 

Kafka

Breitling
Ebay är oftast enklast men man får hålla ett öga på vad man köper, finns många olika versioner... gammalt, nytt, nos, korta, långa och priset kan variera kraftigt, det har också varit nåt gruppköp här på KS vilket kanske händer igen om rätt säljare dyker upp?
Så lägg lite tid på att läsa in dig på vad du vill ha och finkamma sedan ebay :)

Tack för tipsen! Dags att nörda in sig lite mer då ;)
 
Jag får tacka den här tråden för mycket fin inspiration, hade inte en tanke på använda ett litet tunt gummiband till min fina klocka men efter att ha halkat in i den här tråden så blev jag väldigt sugen på att testa. Igår satte jag på ett svart fint tropic och jag blev väldigt nöjd. Mönstret gör att bandet känns mer "levande" på något vis, dessutom är det sjukt skönt. Jag bifogar en bild trots att själva klockan knappast kan sägas vara vintage.
DSC_0040.jpg
 
Topp