• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tropictråden!

BCKSTRM

Rolex
Det är säkert ok utseende mässigt men med tanke på pris och att jag inte ser några av märkningarna är det inte äkta (sitter dock med mobilen bara)
Nej det är inte äkta. Det vet jag. Vill bara ha ett nice vintage "Tropic style" som ör mjukt och snyggt. Om jag ramlar över ett äkta under 1k så köper jag nytt men har inte lust att vänta evigheter eller betala 2k :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Vill ha ett vintagetropic. Måste inte vara äkta, men ska vara vintage och mjukt...

Kan man lita på att detta är vintage? Hur vet man så de inte är nya?
http://m.ebay.co.uk/itm/Tropic-Style-Divers-Watch-Rubber-Strap-Vintage-NOS-20mm-Perforated-/142236623012?hash=item211df6a0a4:g:DhQAAOSwPcVVx-KB&_trkparms=pageci%3Af6d1224d-da18-11e6-831c-005056b64a8d%7Cparentrq%3A9b6a2bc51590a60659499246ffc0e40b%7Ciid%3A5
IMG_3954.PNG
Ser ut att vara rätt hårt det där, och alumiumspänne känns väl sådär. Svårt att hitta mjuka NOS som inte är Tropic. Det jag har haft som inte var riktiga Tropics, men liknande sköna gummiblandning, hade 11 "centerhål" på den långa flärpen, samt lite spetsigare slut, och 2 smala plastkeepers utan mönster, samt stålspänne.
 

BCKSTRM

Rolex
Ser ut att vara rätt hårt det där, och alumiumspänne känns väl sådär. Svårt att hitta mjuka NOS som inte är Tropic. Det jag har haft som inte var riktiga Tropics, men liknande sköna gummiblandning, hade 11 "centerhål" på den långa flärpen, samt lite spetsigare slut, och 2 smala plastkeepers utan mönster, samt stålspänne.
Aj då. Har redan köpt... :( Hoppasdet blir bra iaf!
 

BCKSTRM

Rolex
Kör på, det kanske har lite gjutmärken och drar åt sig smuts men annars blir du nog nöjd :)
Ok. Vi får hålla tummarna för det då! Annars får du höra av dig, så kan jag kanske skaka fram ett äkta :)
...och kan då mycket väl vara gamla.
För er info.
Bandet har kommit och är enligt min bedömning gammalt. Framför allt är det grymt skönt och mjukt. Verkligen riktigt nice! Spännet är inte så snyggt men det ser jag ju typ aldrig iaf ;)
IMG_4002.JPG
IMG_4001.JPG
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Verkar typ vara samma band som @BCKSTRM köpte, förutom spännet.

Det övre ser ut som mitt. Kan inte lova att det är likadant men ser så ut. Mitt är grymt so far. Mjukt och skönt.

Tack för svaren. Verkar utseendemässigt inte vara några större skillnader på alla de olika 'tropic type'sen' från vad jag läst
Är sugen på alternativet med single keepern. Hur pass bra håller sig ditt band @BCKSTRM på plats med bara en keeper? Det viker sig inte uppåt vid låset om du förstår vad jag menar?

/e
såhär blir mitt om jag tar bort en keeper
image.jpeg
image.jpeg
 
Senast ändrad:

BCKSTRM

Rolex
Tack för svaren. Verkar utseendemässigt inte vara några större skillnader på alla de olika 'tropic type'sen' från vad jag läst
Är sugen på alternativet med single keepern. Hur pass bra håller sig ditt band @BCKSTRM på plats med bara en keeper? Det viker sig inte uppåt vid låset om du förstår vad jag menar?

/e
såhär blir mitt om jag tar bort en keeper
image.jpeg
image.jpeg
Det där ser nytt och mkt tjockare ut. Helt annan grej isf. Vintage är mkt tunnare och mjukare, och böjer sig mao inte på samma vis. Framför allt mkt skönare!
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Det där ser nytt och mkt tjockare ut. Helt annan grej isf. Vintage är mkt tunnare och mjukare, och böjer sig mao inte på samma vis. Framför allt mkt skönare!

Mjo, det är ett klassiskt du-får-vad-du-betalar, 23€ band dvs hehe.. Men behövde något snabbt i den stunden. Tack för svaret!
 
Topp