• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudor Blackbay 36

Om man kollar på spännet borde det få plats med en microjustering till så det borde vara görbart, dock hjälper inte det mig då längden är ok men klockan 6 sidan är för lång, flyttar jag sista biten till klockan 12 sidan så kommer spännet helt ok men pga av att länken närmast spännet inte kan vinklas mer än på min bild så blir det helt skevt
Förstår ditt dilemma med den biten. Aldrig något jag funderat över på någon av mina klockor men finner liknande situation på några Seikolänkar. Jag kanske har tur att min handled funkar bra mot dom ändå.

Får absolut plats med ett hål till inåt på spännet och ändlänken mot spännet har gott om plats. Man kan ju undra varför det inte fanns 4 från början när plats till de finns och en länkbit är större hopp än totalen av mikrojustering.

Detta kommer nog ske inom sin tid. Hoppas kunna uppvisa en snyggt resultat då och få en BB36 som sitter som en smäck :)

image.png
image.png
image.png
image.png

Vad tycker folket om denna? Själv tycker jag den är sjukt fin och kommer nog köpa:)
Har aldrig sätt denna förut. Jag gillar den skarpt. Har dock en förkärlek till 36 mm. Känns spontant som ett prisvärt och lite roligare alternativ till explorern

Någon som testat en 20 mm länk till denna udda 19 mm storlek? Skulle vilja testa en aftermarket jubilee på min bb36 och de finns bara som 20 mm... Har sett att man ibland kan få in en bredare storlek än vad som sägs av tillverkaren.

Någon som testat en 20 mm länk till denna udda 19 mm storlek? Skulle vilja testa en aftermarket jubilee på min bb36 och de finns bara som 20 mm... Har sett att man ibland kan få in en bredare storlek än vad som sägs av tillverkaren.
Försök inte klämma dit en större länk, det kommer lämna otrevliga märken. Slipa istället ned till 19mm om du köper en 20mm :)

Jag är väldigt sugen på att köpa en BB 36 till frugan när hon fyller 40 nästa år. Hon (och jag också för den delen) provade den när vi var i Singapore nyss. Hon tyckte den var fin, och den passar bra så den ligger bra till just nu.
Problemet är ju bara ett, men ett stort jävla problem är det tyvärr: Jag vill ju ha en själv också. Den är ju helt magisk! Tavlan med de tjocka runda indexen tillsammans med de feta visarna (snowflake timvisaren är så jäääävla cool på denna!) är otroligt cool!
Vad ska jag göra? Stackars mig.
Gå till närmsta AD och förhandla fram ett bra pris på två och kasta fram kortet direkt.

Jag har funderat på att köpa en BB36 nu i veckor men har inte haft chansen att se eller testa den IRL. frågan är om man ska köpa den ändå. blir sjukt sugen när man ser alla härliga bilder här. vad tycker ni som äger en?o_O

Jag har funderat på att köpa en BB36 nu i veckor men har inte haft chansen att se eller testa den IRL. frågan är om man ska köpa den ändå. blir sjukt sugen när man ser alla härliga bilder här. vad tycker ni som äger en?o_O
Köp! Jag äger fortfarande ingen, men jag har provat och den är precis lika bra i verkligheten som den ser ut på bild.

Köp! Jag äger fortfarande ingen, men jag har provat och den är precis lika bra i verkligheten som den ser ut på bild.
Jag tyckte att den var sämre irl än på bild. Och den bärs ganska litet på sina 36mm.

Jag hade hellre tittat på en Tudor Prince bla bla som fanns på köp och sälj nyligen. Men det är mycket klocka för pengarna. Låg en ute på köp och sälj igår eller om det var idag.

Om man är van vid 40mm klockor kommer den kännas väldigt liten till en början, men man vänjer sig fort :)

Jag kollade på den tidigare och avfärdade den pga 19mm mellan luggarna och krontuben.

Sen slutade det med att jag köpte en beggad här från forumet efter ett år iaf. Att det är 19mm spelar ingen roll alls då länken är grym! Och enda värdiga natot är det som följer med.

Krontuben är ingenting som stör mig nämnvärt men visst. Kunde jag fått välja helt själv skulle jag skippat den men det är inte alls den dealbreaker jag trodde från början.

Min enda 36mm men jäklar va skönt den ligger på handleden. Jag har endast 16cm runt så den är helt perfekt i både storlek och tyngd.

Fler frågor?

Ett handledsskott på det
IMG_20180211_101131-01.jpeg

Bonusbild
IMG_20180223_224135-01.jpeg

Min erfarenhet är att storlekspreferensen nästan uteslutande är en fråga om vana.

Jag har 18,5cm runt handleden och varvar 34 till 47mm. För att vara en 36mm bärs BB36 dessutom ganska stort pga. den stora kronan och den kraftiga boetten, tycker jag! :)

Tror inte krontuben är något som hade varit jobbigt för mig heller. ska dock köpa helt ny. nu ska jag bara försöka beställa hem en för ett bra pris. Ni kanske vet vart?

Jag kollade på den tidigare och avfärdade den pga 19mm mellan luggarna och krontuben.

Sen slutade det med att jag köpte en beggad här från forumet efter ett år iaf. Att det är 19mm spelar ingen roll alls då länken är grym! Och enda värdiga natot är det som följer med.

Krontuben är ingenting som stör mig nämnvärt men visst. Kunde jag fått välja helt själv skulle jag skippat den men det är inte alls den dealbreaker jag trodde från början.

Min enda 36mm men jäklar va skönt den ligger på handleden. Jag har endast 16cm runt så den är helt perfekt i både storlek och tyngd.

Fler frågor?

Ett handledsskott på det
IMG_20180211_101131-01.jpeg

Bonusbild
IMG_20180223_224135-01.jpeg
Den är sjukt fin på bilderna. Hoppas verkligen den är så i IRL också när man får hem en !

Min erfarenhet är att storlekspreferensen nästan uteslutande är en fråga om vana.

Jag har 18,5cm runt handleden och varvar 34 till 47mm. För att vara en 36mm bärs BB36 dessutom ganska stort pga. den stora kronan och den kraftiga boetten, tycker jag! :)
Jag har ungefär samma storlek på handleden.. Passar superbra! Dock så behövde jag plocka ut en extra länkbit. Den stora kronan tycker jag är en detalj som jag börjat gilla med tiden. Svårt att gå tillbaka till mina "stora" klockor på 41 mm, känns gigantiska!

Jag har ungefär samma storlek på handleden.. Passar superbra! Dock så behövde jag plocka ut en extra länkbit. Den stora kronan tycker jag är en detalj som jag börjat gilla med tiden. Svårt att gå tillbaka till mina "stora" klockor på 41 mm, känns gigantiska!
Jag tog ut en extra länkbit till varma sommardagar :)

Tillbaka
Topp