• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Blackbay 36

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Vad fotade du med där? Bland de bättre hobby-wristshotsen jag sett :)
Åh tack du :) Fotat med min huawei P10 och redigerat i snapseed.

Bjuder på en vanlig bild också
IMG_20180601_074654-01.jpeg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Grymma bilder!
Vad har du kört för inställningar i Snapseed?
Överöst med beröm här, riktigt kul :)

Nu ska vi se.
×Först beskära
×Detaljer och öka struktur och skärpa
×Inställningar och kör efter tycke och smak, ofta lite extra färg samt ljus och kontrast bla.
×selektiv och ökar fokus på klockan
×linsoskärpa som sist

Ibland använder jag korrigering om jag ser dammkorn osv :) den kan man även använda för att "korrigera" bort index som jag gjorde för 1 april :D
IMG_20180401_125221-01-01-01-01.jpeg
 

Magistern

Cartier
368DBD32-1D4C-40BB-83D2-61801FBB3AA7.png
Någon som har input på denna? Tycker den ser lite väl rund ut på bandhornen (sönderpolerad?) eller har de inte så skarpa kanter från början?
 

GossipGirl

Cartier
Fick ett ryck och slängde på natot idag. Är egentligen ingen natoälskare men man måste ju testa!
Fördelar: bekvämt, behöver inte vara orolig för deskdiving :)
Nackdelar: gör att klockan ser mindre ut, camo känns lite töntigt, natot ser ut att vara någon mm för smalt? o_O

Conclusion: Jag är en länkperson, även om natot är skönt så blir det nog byte tillbaka till länk inom några dagar :cool:

950E78F3-524A-4CDE-A25A-461EC6A00BE7.jpeg

0860C601-41BA-43AF-BA44-3028054DA7A7.jpeg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Fick ett ryck och slängde på natot idag. Är egentligen ingen natoälskare men man måste ju testa!
Fördelar: bekvämt, behöver inte vara orolig för deskdiving :)
Nackdelar: gör att klockan ser mindre ut, camo känns lite töntigt, natot ser ut att vara någon mm för smalt? o_O

Conclusion: Jag är en länkperson, även om natot är skönt så blir det nog byte tillbaka till länk inom några dagar :cool:

950E78F3-524A-4CDE-A25A-461EC6A00BE7.jpeg

0860C601-41BA-43AF-BA44-3028054DA7A7.jpeg
Måste testa jag med men just de där att de ser för smalt ut har jag sett tidigare också. Får återkoppla hur mitt ser ut senare
 

Kompassen

Panerai
2-Faktor
Hej!
Som ni sett ovanför beställde jag bb36 på läder. Vilket jag givetvis är nöjd med!
Jag är redan sugen på att beställa med länk och kan uppriktigt säga att originalet för 8300kr är lite för dyrt.
Har någon en länk liggandes, eller vet någon bra aftermarket som passar bb36?
Tack på förhand!
 

jelle

Omega
Hej!
Som ni sett ovanför beställde jag bb36 på läder. Vilket jag givetvis är nöjd med!
Jag är redan sugen på att beställa med länk och kan uppriktigt säga att originalet för 8300kr är lite för dyrt.
Har någon en länk liggandes, eller vet någon bra aftermarket som passar bb36?
Tack på förhand!
strapcode har en del 19mm oyster tror jag!
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Är det ändå inte läge för en BB36 att möjligen söka sig till ett nytt hem snart? Iom att BB58an tittar fram runt hörnet osv..... :rolleyes:
 
Topp