• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Blackbay 36

Virrevet

Omega
Testade den blå i veckan
IMG_1183.jpeg
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Denna lilla rackare har greppat tag om min hjärna och vägrar släppa! Provade en blå i lördags på Bergströms ur i Göteborg, kändes såklart liten till en början men vet att allt handlar om en vana. När jag först fick min seiko sarb035 som är 38mm så kändes den väldigt liten, men sen kändes den och satt perfekt! Såldes dock för längesedan då man är sugen på nytt hela tiden:).
Finns det fortfarande några bb36 kvar på forumet och isåfall vad tycker ni om klockan efter att ha ägt den ett tag?
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Denna lilla rackare har greppat tag om min hjärna och vägrar släppa! Provade en blå i lördags på Bergströms ur i Göteborg, kändes såklart liten till en början men vet att allt handlar om en vana. När jag först fick min seiko sarb035 som är 38mm så kändes den väldigt liten, men sen kändes den och satt perfekt! Såldes dock för längesedan då man är sugen på nytt hela tiden:).
Finns det fortfarande några bb36 kvar på forumet och isåfall vad tycker ni om klockan efter att ha ägt den ett tag?
Jag älskar min har haft den ungefär ett och ett halvt år nu!:) Storleken är helt perfekt och den funkar till det mesta.
D69B0D15-6AA2-4EE4-859E-DD3FDAA2C8EC.jpeg
 
Denna lilla rackare har greppat tag om min hjärna och vägrar släppa! Provade en blå i lördags på Bergströms ur i Göteborg, kändes såklart liten till en början men vet att allt handlar om en vana. När jag först fick min seiko sarb035 som är 38mm så kändes den väldigt liten, men sen kändes den och satt perfekt! Såldes dock för längesedan då man är sugen på nytt hela tiden:).
Finns det fortfarande några bb36 kvar på forumet och isåfall vad tycker ni om klockan efter att ha ägt den ett tag?


Köpte min för nån månad sedan. Använder den dagligen. Väldigt bra storlek, skön på handleden. Länk och boett känns riktigt gedigen.
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Jag provade en i butik och märkte att länken inte var jättelång. Har sett kommentarer på nätet om att man bör vara beredd köpa extralänkar om man inte har tunna armar. Nån här som har behövt göra det?
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Jag provade en i butik och märkte att länken inte var jättelång. Har sett kommentarer på nätet om att man bör vara beredd köpa extralänkar om man inte har tunna armar. Nån här som har behövt göra det?
Jag har 16cm handled och körde utan en länkbit och mikrojusteringen på innersta. Så borde få plats ca 18cm handled med alla länkbitar.
 

frest73

Cartier
2-Faktor
Jag har runt 18,5-19 och fick beställa extra länkbit. Nymans bjöd på biten när jag köpte klockan, så någon veckas väntan på att den biten skulle komma. Nu sitter den bra.
Överhuvudtaget den klocka jag har använt mest på sistone, fortfarande mycket nöjd!
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Alltså ta inte detta personligt (jag skulle säkert kunna göra det också) men vad är det med just klockor? Inte sjutton köper o säljer man samma bil eller skidor eller armband eller skjorta... Undrar ibland vad det är med den här sjukdomen....
 
Alltså ta inte detta personligt (jag skulle säkert kunna göra det också) men vad är det med just klockor? Inte sjutton köper o säljer man samma bil eller skidor eller armband eller skjorta... Undrar ibland vad det är med den här sjukdomen....

Jag kan inte ha alla på en gång helt enkelt, då är det väl lättare att köpa tillbaka något ett år senare. Jag är inte så intresserad av bilar så kan vara det:) Finns säkert en del gör likadant där och inte fattar att man kan lägga massa pengar på klockor:)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jag kan inte ha alla på en gång helt enkelt, då är det väl lättare att köpa tillbaka något ett år senare. Jag är inte så intresserad av bilar så kan vara det:) Finns säkert en del gör likadant där och inte fattar att man kan lägga massa pengar på klockor:)
Näe det är sant. Vill man prova runt lite så kan man ju förstås bli tvungen att sälja. Själv är jag väl kvar i det lindrigare sjukdomsstadiet så jag inbillar mig att jag skall kunna bygga upp liten liten kollektion som jag faktiskt behåller. Just nu går det bra....men fråga gärna om ett år :)
 

Wilhelmh

Breitling
Tjena,

Köpte precis en BB 36mm på länk är mycket nöjd. Jag fick den i går (ny) och den fungerade utan problem. Över natten så satte jag den i min klockbox, inga konstigheter, men nu på morgonen så va plötsligt viklåset otroligt trögt. Det krävs en del kraft för att "öppna" låset max för att kunna få in handen respektive stänga till den. Vad jag kan se så är det inget som är snett eller liknande och har inte heller tappat den eller så. Det är alltså leden mitt på låset som är trög.

Har någon varit med om liknande och vet hur man löser det bäst?

Tack!
 
Topp