Ja visst är den grymBlev med silver idag, jäklar vad bra den är! Bästa BB jag testat
![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja visst är den grymBlev med silver idag, jäklar vad bra den är! Bästa BB jag testat
![]()
Eftersom att det är en klocka som generellt sett verkar ha ganska lång väntetid i Sverige så gissar jag på att det inte lämnas rabatt på BB58 i stål, men kanske guld?Någon här som vet om det går att förhandla ner priset något på typ en BB 58 på någon butik i Stockholm? Någon med egen erfarenhet kanske? Det brukar ju inte vara omöjligt att få en bra deal om man lägger ner lite tid och energi.![]()
Det in bli tufft så länge som folk står i kö för dem. Möjligt att du kan få ner priset på deras NATO eller läder band modeller.Någon här som vet om det går att förhandla ner priset något på typ en BB 58 på någon butik i Stockholm? Någon med egen erfarenhet kanske? Det brukar ju inte vara omöjligt att få en bra deal om man lägger ner lite tid och energi.![]()
Med risk för att låta otrevlig, men är endast nyfiken. Varför använder du klockan samtidigt som du har annons ute på klockan till försäljning? Finns det inte risk för nya hairlines/repor som då inte framgår på bilderna i annonsen?
Såklart men som de flesta här så tror jag ändå folk använder sina klockor från tillfälle till tillfälle trots annons ute. Dock roterar jag med andra så det är inte så att den används varje dag.Med risk för att låta otrevlig, men är endast nyfiken. Varför använder du klockan samtidigt som du har annons ute på klockan till försäljning? Finns det inte risk för nya hairlines/repor som då inte framgår på bilderna i annonsen?
Okej jag förstår, det kanske bara mig det är fel på som inte använder klockor som jag har ute till försäljning.Såklart men som de flesta här så tror jag ändå folk använder sina klockor från tillfälle till tillfälle trots annons ute. Dock roterar jag med andra så det är inte så att den används varje dag.
Notera att inför varje försäljning så kommer det tre till fyra poster i aktuella märkeqtråden någon dag innan för att få upp hype, sen kommer annonsen. Annars helt dött i trådarnaMed risk för att låta otrevlig, men är endast nyfiken. Varför använder du klockan samtidigt som du har annons ute på klockan till försäljning? Finns det inte risk för nya hairlines/repor som då inte framgår på bilderna i annonsen?
Nädå bara en duktig försäljare men om du ser på alla dagliga posts och forum ute så ser du att nästan all postar sina klockor då och då med sina klockor som är på annonsOkej jag förstår, det kanske bara mig det är fel på som inte använder klockor som jag har ute till försäljning.![]()
Vad är det för för trevlig racinghistoria som 79280P besitter? Jag är intresserad av att lära mig mer om det.
Ingen alls tyvärr.Vad är det för för trevlig racinghistoria som 79280P besitter? Jag är intresserad av att lära mig mer om det.
Till salu trots att det är osäkert vad det faktiskt är…
![]()
Ingen alls tyvärr.
Homeplate och Monte Carlo har mer anknytning till racing.
Homeplate hade en racerförare som ”ambassadör” när den lanserades på 70-talet
![]()
Chrono Heritage (aka Monte Carlo) har varit priset för en 1a plats
![]()
Det är inte lika tydlig som Monte Carlos anknytning som var en väldigt marknadsriktad racingklocka som senare utvecklades till de första BB kronograf modellerna. Monte Carlo var betydligt tidigare, faktiskt hela 30 år före 79280P då originalet är främst förknippat med 70 talets större kronografmodeller.Vad är det för för trevlig racinghistoria som 79280P besitter? Jag är intresserad av att lära mig mer om det.
Har köpt från Hongkong två gånger. Funkat superbra utöver att UPS är inkompetenta när paketet väl är på plats i Sverige. Endast tull och moms som har tillkommit för min del.Jag har noterat här i tråden att en del har köpt både nytt och begagnat från handlare i Hongkong. Generellt, har det fungerat bra? Finns det fler pålagor i köpet än moms och frakt?
Good to knowHar köpt från Hongkong två gånger. Funkat superbra utöver att UPS är inkompetenta när paketet väl är på plats i Sverige. Endast tull och moms som har tillkommit för min del.![]()
Osäker men blir inte många kronor i tullavgift.Good to know
Har du någon aning om tullen, är fast avgift eller är det i procent på värdet?
Tullen brukar vara försumbar några enstaka tiorGood to know
Har du någon aning om tullen, är fast avgift eller är det i procent på värdet?
Extremt nöjd att jag slog till på en BB58 igen förra veckan. Dessutom kul att den köptes i en av mina favoristäder (Prag)Finns risk att det blir en
Jag har strax under 17cm och tycker den är helt perfekt i storlekNi som äger BB58, hur stora handleder har ni? Jag har ca 17.5 cm och tyckte att den kändes för liten men tror att det kan bero på att jag är mer van vid klockor på 41-42 mm. BB41 å andra sidan tycker jag är lite för stor för min smak.Skulle tro att man vänjer sig vid storleken på BB58. Klockan i sig är ju så fin.
![]()