• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ni som äger BB58, hur stora handleder har ni? Jag har ca 17.5 cm och tyckte att den kändes för liten men tror att det kan bero på att jag är mer van vid klockor på 41-42 mm. BB41 å andra sidan tycker jag är lite för stor för min smak. 😆 Skulle tro att man vänjer sig vid storleken på BB58. Klockan i sig är ju så fin. 👌🏻
Har 19cm och tycker BB58 är perfekt, men gillar även större dykare typ Pelagos. Är mycket en vana/smaksak i mitt tycke.
A060129A-0BE1-4635-ADF0-46374E253687.jpeg

Jag har ca 17.5 cm och tyckte att den kändes för liten men tror att det kan bero på att jag är mer van vid klockor på 41-42 mm.
Jag har förvisso smala handleder men upplever att intrycket i början bygger mer på vad man är van vid. I min erfarenhet så tar det ett tag innan verkligen ”kännt in klockan”.
- Borde väl vara ett hemmabygge, svårt att tro att Tudor skulle släppa ifrån sig en prototyp?
Det kan ju vara ett ex. som är på ”villovägar” från Tudor eller något de släppt för att testa reaktionerna på.

Ni som äger BB58, hur stora handleder har ni? Jag har ca 17.5 cm och tyckte att den kändes för liten men tror att det kan bero på att jag är mer van vid klockor på 41-42 mm. BB41 å andra sidan tycker jag är lite för stor för min smak. 😆 Skulle tro att man vänjer sig vid storleken på BB58. Klockan i sig är ju så fin. 👌🏻
- Det här är ju bara en fråga om tycke, smak och trender. Jag som är lite äldre är van med att sportklockor var 38-40mm. Hade många vintage sportRolex och de var ju 39-40 mm, därför är jag väldigt förtjust i BB58 🙂.
Min handled är 20+ cm.
0D2987E9-F4B4-49DB-A5D1-5A8E0B9153AC.jpeg
B90AA85E-7EC1-49BC-8EE2-0977FE95B027.jpeg

Senast ändrad:
- Det här är ju bara en fråga om tycke, smak och trender. Jag som är lite äldre är van med att sportklockor var 38-40mm. Hade många vintage sportRolex och de var ju 39-40 mm, därför är jag väldigt förtjust i BB58 🙂.
Min handled är 20+ cm.
Min handled är 20+ cm.
Ja och den trenden är på väg tillbaka nu vilket är lite kul. Själv kan jag tycka att klockor i storleken 41-43 kan kännas som lite för otympliga efter en tids användning. Fina bilder!

Vad är osäkert? Det är en MN Pelagos. Vad är det för namn på kontot som säljer?
Migghe_company

Full set och skriver att den är äkta i kommentarsfältet. 38k följare och verkar vara en seriös handlare.

Vi kan nog anta att det är antingen en special för franska marinkåren, eller en prototyp för det som blir retail-versionen. Hemmasnickrande är det inte.

Migghe_company

Full set och skriver att den är äkta i kommentarsfältet. 38k följare och verkar vara en seriös handlare.

Vi kan nog anta att det är antingen en special för franska marinkåren, eller en prototyp för det som blir retail-versionen. Hemmasnickrande är det inte.
Hade hoppats på att kunna läs mer på hans site men den verkar ligga nere :rolleyes:

Migghe_company

Han har stängt av/begränsad vilka som får kommentera bilderna av klockan…

58:an är perfekt om man ligger på average wrist size eller under. Enda jag saknar är half links eller glide-lock men verkar som det kommer aftermarket.

Länk för de som vill se alla bilderna. Hoppas den lanseras som vanlig version, tycker den är för jäkla cool.

Tillbaka
Topp