Då kan man verkligen ställa sig frågan om det är en prototyp eller hemmabygge…- ”Finns inte på marknaden” står det i texten. Förmodligen ett unikat, men ett otroligt coolt sådant!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då kan man verkligen ställa sig frågan om det är en prototyp eller hemmabygge…- ”Finns inte på marknaden” står det i texten. Förmodligen ett unikat, men ett otroligt coolt sådant!
Har 19cm och tycker BB58 är perfekt, men gillar även större dykare typ Pelagos. Är mycket en vana/smaksak i mitt tycke.Ni som äger BB58, hur stora handleder har ni? Jag har ca 17.5 cm och tyckte att den kändes för liten men tror att det kan bero på att jag är mer van vid klockor på 41-42 mm. BB41 å andra sidan tycker jag är lite för stor för min smak.Skulle tro att man vänjer sig vid storleken på BB58. Klockan i sig är ju så fin.
![]()
- Borde väl vara ett hemmabygge, svårt att tro att Tudor skulle släppa ifrån sig en prototyp?Då kan man verkligen ställa sig frågan om det är en prototyp eller hemmabygge…
Jag har förvisso smala handleder men upplever att intrycket i början bygger mer på vad man är van vid. I min erfarenhet så tar det ett tag innan verkligen ”kännt in klockan”.Jag har ca 17.5 cm och tyckte att den kändes för liten men tror att det kan bero på att jag är mer van vid klockor på 41-42 mm.
Det kan ju vara ett ex. som är på ”villovägar” från Tudor eller något de släppt för att testa reaktionerna på.- Borde väl vara ett hemmabygge, svårt att tro att Tudor skulle släppa ifrån sig en prototyp?
Så fin!Har 19cm och tycker BB58 är perfekt, men gillar även större dykare typ Pelagos. Är mycket en vana/smaksak i mitt tycke.
![]()
- Alla gissningar är lika goda. Spännande i vilket fallJag har förvisso smala handleder men upplever att intrycket i början bygger mer på vad man är van vid. I min erfarenhet så tar det ett tag innan verkligen ”kännt in klockan”.
Det kan ju vara ett ex. som är på ”villovägar” från Tudor eller något de släppt för att testa reaktionerna på.
- Det här är ju bara en fråga om tycke, smak och trender. Jag som är lite äldre är van med att sportklockor var 38-40mm. Hade många vintage sportRolex och de var ju 39-40 mm, därför är jag väldigt förtjust i BB58Ni som äger BB58, hur stora handleder har ni? Jag har ca 17.5 cm och tyckte att den kändes för liten men tror att det kan bero på att jag är mer van vid klockor på 41-42 mm. BB41 å andra sidan tycker jag är lite för stor för min smak.Skulle tro att man vänjer sig vid storleken på BB58. Klockan i sig är ju så fin.
![]()
- Det här är ju bara en fråga om tycke, smak och trender. Jag som är lite äldre är van med att sportklockor var 38-40mm. Hade många vintage sportRolex och de var ju 39-40 mm, därför är jag väldigt förtjust i BB58.
Min handled är 20+ cm.![]()
![]()
Ja och den trenden är på väg tillbaka nu vilket är lite kul. Själv kan jag tycka att klockor i storleken 41-43 kan kännas som lite för otympliga efter en tids användning. Fina bilder!- Det här är ju bara en fråga om tycke, smak och trender. Jag som är lite äldre är van med att sportklockor var 38-40mm. Hade många vintage sportRolex och de var ju 39-40 mm, därför är jag väldigt förtjust i BB58.
Min handled är 20+ cm.![]()
![]()
Osäker men blir inte många kronor i tullavgift.![]()
Tack för svar!Tullen brukar vara försumbar några enstaka tior
Vad är osäkert? Det är en MN Pelagos. Vad är det för namn på kontot som säljer?Till salu trots att det är osäkert vad det faktiskt är…
![]()
Migghe_companyVad är osäkert? Det är en MN Pelagos. Vad är det för namn på kontot som säljer?
Hade hoppats på att kunna läs mer på hans site men den verkar ligga nereMigghe_company
Full set och skriver att den är äkta i kommentarsfältet. 38k följare och verkar vara en seriös handlare.
Vi kan nog anta att det är antingen en special för franska marinkåren, eller en prototyp för det som blir retail-versionen. Hemmasnickrande är det inte.
Yes samma härHade hoppats på att kunna läs mer på hans site men den verkar ligga nere![]()
Återkom gärna med vad han svararYes samma här
Har skrivit och frågat om pris och case size
Han har stängt av/begränsad vilka som får kommentera bilderna av klockan…Migghe_company
Full set och skriver att den är äkta i kommentarsfältet. 38k följare och verkar vara en seriös handlare.
Vi kan nog anta att det är antingen en special för franska marinkåren, eller en prototyp för det som blir retail-versionen. Hemmasnickrande är det inte.
Vad är det och vad ska man köpa om man ligger över detta?58:an är perfekt om man ligger på average wrist size eller under. Enda jag saknar är half links eller glide-lock men verkar som det kommer aftermarket.
Tänker främst på att ingen information överhuvudtaget har kommit från Tudor. Förutom ett samarbete med MN, men sen har det varit knäpptyst…Vad är osäkert? Det är en MN Pelagos. Vad är det för namn på kontot som säljer?
Du får komma upp till mig o visa den IRL snart! Sjukt snygg är den!Tar en kaffe med senaste inköpet![]()
![]()
En Cartier Tank small eller en Panerai Radiomir 10 47mm? Men absolut inte BB'58. Det är reserverat average size only.Vad är det och vad ska man köpa om man ligger över detta?
Absolut!Du får komma upp till mig o visa den IRL snart! Sjukt snygg är den!
- Undrar varförHan har stängt av/begränsad vilka som får kommentera bilderna av klockan…
Så jävla misslyckad modell.Fler bilder dyker upp, nu från annan IG källa… kanske får äta upp min skepticism.
![]()
![]()
![]()
Kan du länka eller kopiera in texten? Lite omständligt att läsa från telefonenJag sitter här och grubblar över ett antal olika Tudor och snubblade över det här intressanta inlägget.
![]()
Kan du länka eller kopiera in texten? Lite omständligt att läsa från telefonen![]()