• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudortråden

Var ett tag sen denna var framme, men idag hände det:)

2A492465-8C5A-4FE5-96E1-9DE7CAA6E958.jpeg

Fick ett starkt och osunt villhöver sug efter en North Flag igen :banghead: Köpte en i våras men den fick lämna till förmån för en Explorer.
Men jag saknar den där fula ankungen.
En klassiker att sakna det man ej längre har kvar.

Chansen att kunna köpa en ny igen som jag fick göra på Nymans då lär väl vara minimal med tanke på att den gått ur produktion.
1634715402039.jpeg

Fick ett starkt och osunt villhöver sug efter en North Flag igen :banghead: Köpte en i våras men den fick lämna till förmån för en Explorer.
Men jag saknar den där fula ankungen.
En klassiker att sakna det man ej längre har kvar.

Chansen att kunna köpa en ny igen som jag fick göra på Nymans då lär väl vara minimal med tanke på att den gått ur produktion.
1634715402039.jpeg
Hahaha! Skön igenkänning där, har funderat lite på en blå '36, men får nog avvakta till förmån för den nya S&S och at Krons ringer och säger att min Explorer kommit in. ;)
Edit: räknar knappast med ett Krons samtal förrän typ hösten 2026

Senast ändrad:
Hahaha! Skön igenkänning där, har funderat lite på en blå '36, men får nog avvakta till förmån för den nya S&S och at Krons ringer och säger att min Explorer kommit in. ;)
Edit: räknar knappast med ett Krons samtal förrän typ hösten 2026
BB36 i blått kan aldrig gå fel, kör bara 😄
Beställde du den nya S&S Annual ?
Precis som du nämner så känns det där AD samtalet väldigt avlägset just nu :bag:

Good points! Men vad får dig att tro att det inte blir någon 58-GMT?
Gissningsvis för att 58:ans case är mindre och har ett inhouseverk framtaget för den boetten?! En gmt konplikation i samma case skulle väl behöva innebära ett helt nytt urverk?! Det känns nog tyvärr som en bit bort. Men skulle det dyka upp en gmt i ungefär samma tjocklek som 58:an och strax under 40mm skulle jag personligen göra mitt yttersta för att hugga en

Good points! Men vad får dig att tro att det inte blir någon 58-GMT?

Gissningsvis för att 58:ans case är mindre och har ett inhouseverk framtaget för den boetten?! En gmt konplikation i samma case skulle väl behöva innebära ett helt nytt urverk?! Det känns nog tyvärr som en bit bort. Men skulle det dyka upp en gmt i ungefär samma tjocklek som 58:an och strax under 40mm skulle jag personligen göra mitt yttersta för att hugga en
Håller med i första delen och iom det så gör de ingen GMT som är lite mindre men inte i BB58-case

Antagligen helt sant, jo jag är själv i tankarna på en Tudor GMT och drömmer mig bort till dagar med ett tunnare case men med kompilation. Men det är väl bara en utopi än så länge…

Håller med det sista. Tycker nuvarande GMT är fantastiskt snygg men storleken gör att det inte är aktuellt att skaffa en. Någon gång kanske det kommer en i vettig storlek 😁

Håller med det sista. Tycker nuvarande GMT är fantastiskt snygg men storleken gör att det inte är aktuellt att skaffa en. Någon gång kanske det kommer en i vettig storlek 😁
Ja den är riktigt läcker. Köade på en sån när de släpptes. Sen fick jag prova en. Då ändrade jag mig och köpte en 58:a istället. Också en helt otroligt fin klocka som skulle få stanna även om den fick en gmt-brorsa

Tillbaka
Topp