Kan ju komma med lite varmt att dricka åt dig om du köar åt mig ocksåTänkte sätta upp ett tält utanför Nymans på biblioteksgatan. Undrar om Prinsen levererar nu när donken runt om stängt![]()
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan ju komma med lite varmt att dricka åt dig om du köar åt mig ocksåTänkte sätta upp ett tält utanför Nymans på biblioteksgatan. Undrar om Prinsen levererar nu när donken runt om stängt![]()
Taget!Kan ju komma med lite varmt att dricka åt dig om du köar åt mig också![]()
Om det var MN han kommenterade så borde det ju vara något med det kan man tycka.Gissningsleken kan börja:
1. BB58: ny färgsättning
2. Pelagos: antingen MN-versionen eller annan uppdatering av något slag
3. Bergsäker på att det inte kommer någon GMT i BB58-format
BB58 i MN-version då kanske?Om det var MN han kommenterade så borde det ju vara något med det kan man tycka.
Köpte en i våras men den fick lämna till förmån för en Explorer.Hahaha! Skön igenkänning där, har funderat lite på en blå '36, men får nog avvakta till förmån för den nya S&S och at Krons ringer och säger att min Explorer kommit in.Fick ett starkt och osunt villhöver sug efter en North Flag igenKöpte en i våras men den fick lämna till förmån för en Explorer.
Men jag saknar den där fula ankungen.
En klassiker att sakna det man ej längre har kvar.
Chansen att kunna köpa en ny igen som jag fick göra på Nymans då lär väl vara minimal med tanke på att den gått ur produktion.
![]()
BB36 i blått kan aldrig gå fel, kör baraHahaha! Skön igenkänning där, har funderat lite på en blå '36, men får nog avvakta till förmån för den nya S&S och at Krons ringer och säger att min Explorer kommit in.
Edit: räknar knappast med ett Krons samtal förrän typ hösten 2026

För att göra det mer relevant så bjuder jag på en panda dial. Även om den är Daytona inspirerad så borde den ju matcha alla Chrono sugna.Beställde du den nya S&S Annual ?
Första gången jag såg specialitgåvan fick jag lite av en ”meh” reaktion. Men desto mer jag ser den desto mer gillar jag den. Speciellt att man kört på orginal logon och inte försökt smeta på den nuvarande.Lekfullt & lagom - på håll en vanlig BB58:a! Gillar det
![]()
Good points! Men vad får dig att tro att det inte blir någon 58-GMT?Gissningsleken kan börja:
1. BB58: ny färgsättning
2. Pelagos: antingen MN-versionen eller annan uppdatering av något slag
3. Bergsäker på att det inte kommer någon GMT i BB58-format
Gissningsvis för att 58:ans case är mindre och har ett inhouseverk framtaget för den boetten?! En gmt konplikation i samma case skulle väl behöva innebära ett helt nytt urverk?! Det känns nog tyvärr som en bit bort. Men skulle det dyka upp en gmt i ungefär samma tjocklek som 58:an och strax under 40mm skulle jag personligen göra mitt yttersta för att hugga enGood points! Men vad får dig att tro att det inte blir någon 58-GMT?
Good points! Men vad får dig att tro att det inte blir någon 58-GMT?
Håller med i första delen och iom det så gör de ingen GMT som är lite mindre men inte i BB58-caseGissningsvis för att 58:ans case är mindre och har ett inhouseverk framtaget för den boetten?! En gmt konplikation i samma case skulle väl behöva innebära ett helt nytt urverk?! Det känns nog tyvärr som en bit bort. Men skulle det dyka upp en gmt i ungefär samma tjocklek som 58:an och strax under 40mm skulle jag personligen göra mitt yttersta för att hugga en
Antagligen helt sant, jo jag är själv i tankarna på en Tudor GMT och drömmer mig bort till dagar med ett tunnare case men med kompilation. Men det är väl bara en utopi än så länge…Gissningsvis för att 58:ans case är mindre och har ett inhouseverk framtaget för den boetten?! En gmt konplikation i samma case skulle väl behöva innebära ett helt nytt urverk?! Det känns nog tyvärr som en bit bort. Men skulle det dyka upp en gmt i ungefär samma tjocklek som 58:an och strax under 40mm skulle jag personligen göra mitt yttersta för att hugga en
Håller med det sista. Tycker nuvarande GMT är fantastiskt snygg men storleken gör att det inte är aktuellt att skaffa en. Någon gång kanske det kommer en i vettig storlekGissningsvis för att 58:ans case är mindre och har ett inhouseverk framtaget för den boetten?! En gmt konplikation i samma case skulle väl behöva innebära ett helt nytt urverk?! Det känns nog tyvärr som en bit bort. Men skulle det dyka upp en gmt i ungefär samma tjocklek som 58:an och strax under 40mm skulle jag personligen göra mitt yttersta för att hugga en
GS SBGM221 ligger väl på 39,5mm (46mm lug to lug) och 13mm tjock? Så visst borde de kunna komma ner lite i stl iallafall.Antagligen helt sant, jo jag är själv i tankarna på en Tudor GMT och drömmer mig bort till dagar med ett tunnare case men med kompilation. Men det är väl bara en utopi än så länge…
Det har du så rätt i, kanske dags för Schweiz att ta lärdom av Japanerna!GS SBGM221 ligger väl på 39,5mm (46mm lug to lug) och 13mm tjock? Så visst borde de kunna komma ner lite i stl iallafall.
Ja den är riktigt läcker. Köade på en sån när de släpptes. Sen fick jag prova en. Då ändrade jag mig och köpte en 58:a istället. Också en helt otroligt fin klocka som skulle få stanna även om den fick en gmt-brorsaHåller med det sista. Tycker nuvarande GMT är fantastiskt snygg men storleken gör att det inte är aktuellt att skaffa en. Någon gång kanske det kommer en i vettig storlek![]()
Spännande detta, tänkte ställa frågan själv! Har hört att den blir gul ganska fort trots lovord om speciell blandning av silver och annat i materialet…Någon som har en BB58 925 och märkt av någon slags patina på caset?![]()
Hört samma!Spännande detta, tänkte ställa frågan själv! Har hört att den blir gul ganska fort trots lovord om speciell blandning av silver och annat i materialet…
Ja, men det konstiga är att jag inte lyckats hitta några bilder på detta? Känns ju ändå som att det borde blivit en grej om det stämmer? Eller har jag letat på fel ställen?Hört samma!
Lite sugen på att lägga till den i samlingen men inte sugen på den patinan du nämner och som jag hört om![]()
Hittade denna nu, helt klart intressant:Hört samma!
Lite sugen på att lägga till den i samlingen men inte sugen på den patinan du nämner och som jag hört om![]()