Tror Nymans i Västerås kan tänkas ha LHD. Slå dem en signal. Supertrevlig personal.Hur ligger det till egentligen, kan man kliva in hos valfri AD och köpa en LHD över disk i dagsläget?
saker man funderar på mellan varven![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror Nymans i Västerås kan tänkas ha LHD. Slå dem en signal. Supertrevlig personal.Hur ligger det till egentligen, kan man kliva in hos valfri AD och köpa en LHD över disk i dagsläget?
Tror inte det…![]()
Vanlig finns online hos Krons. Har för mig att det fanns en LHD för ett par veckor sedan
![]()
Tudor Pelagos – Exklusiva dykklockor i robust titan med modern design - KRONS
Pelagos. 10 modeller frånkrons.se
Tack för svarTror Nymans i Västerås kan tänkas ha LHD. Slå dem en signal. Supertrevlig personal.
Ska ta mig en titt nere i byn!Hur ligger det till egentligen, kan man kliva in hos valfri AD och köpa en LHD över disk i dagsläget?
Ja en massa lys var det där.Lysmassa.
![]()
Ja en massa lys var det där.
Tyvärr är min missfärgad efter mindre än en vecka. Mest på baksidan, lite på framsidan och inte alls på boettsidorna. Tror att det är för att jag hade den på mig på löprundan och svetten har reagerat med silvret. Känns lite trist. Får putsa upp den och tänka mig för nästa gång jag ska träna.
Upp med ett par bilder.Tyvärr är min missfärgad efter mindre än en vecka. Mest på baksidan, lite på framsidan och inte alls på boettsidorna. Tror att det är för att jag hade den på mig på löprundan och svetten har reagerat med silvret. Känns lite trist. Får putsa upp den och tänka mig för nästa gång jag ska träna.
Tyvärr är min missfärgad efter mindre än en vecka. Mest på baksidan, lite på framsidan och inte alls på boettsidorna. Tror att det är för att jag hade den på mig på löprundan och svetten har reagerat med silvret. Känns lite trist. Får putsa upp den och tänka mig för nästa gång jag ska träna.
Instämmer, vore intressant. Gissar att @Hans B 1955 är bra nyfiken ocksåUpp med ett par bilder.
Snyggt! Får man fråga hur dessa 51 klockor lottades ut? Var det under 120 års eventet som de såldes?Klockan var så mycket bättre än jag trodde efter att bara sett bilder. Loggan var inte alls så framträdande som jag tänkte. Mycket nöjd
![]()
Vad jag förstått det så var det först de anställda som fick möjligheten att köpa. Efter det så var det "vänner"/"bra" kunder till Nymans som fick möjligheten. Man fick helt enkelt frågan om man var intresserad.Snyggt! Får man fråga hur dessa 51 klockor lottades ut? Var det under 120 års eventet som de såldes?
Ja precis så var det.Vad jag förstått det så var det först de anställda som fick möjligheten att köpa. Efter det så var det "vänner"/"bra" kunder till Nymans som fick möjligheten. Man fick helt enkelt frågan om man var intresserad.
Konstigt jag har både svettats badat i saltvatten, sötvatten och vanlig användning och det har ej blivit någon förändring.Tyvärr är min missfärgad efter mindre än en vecka. Mest på baksidan, lite på framsidan och inte alls på boettsidorna. Tror att det är för att jag hade den på mig på löprundan och svetten har reagerat med silvret. Känns lite trist. Får putsa upp den och tänka mig för nästa gång jag ska träna.
Vad jag förstått det så var det först de anställda som fick möjligheten att köpa. Efter det så var det "vänner"/"bra" kunder till Nymans som fick möjligheten. Man fick helt enkelt frågan om man var intresserad.
Intressant, tack för svar!Ja precis så var det.
Varför vill man äga en klocka brandad av nymans ur?Klockan var så mycket bättre än jag trodde efter att bara sett bilder. Loggan var inte alls så framträdande som jag tänkte. Mycket nöjd
![]()
Bara att köpaMed alla jubileums ’58or och annat börjar det ju väcka tankar omkring en blå inte bra….![]()
Javisst om det inte vore så att det är andra klockor som lockar och andra utgifter i livet utanför klockvärldenBara att köpa![]()
För egen del då blåa 58:an är en av mina favoritklockor och jag tycker den är lite roligare än vanliga.Varför vill man äga en klocka brandad av nymans ur?![]()
Tack! Ja den är riktigt bra!Du får en bild i alla fall på en blå dock ej 58:an @Deskdiversthlm , den blå är ju bra eller hur?![]()
Vet inte om jag är anal, men jämför tonen på rotorn och resten av baksidan. Silver är ju varmare i tonen, men jag märkte en väsentlig förändring efter en svettig löprunda.Upp med ett par bilder.
Trist att du fått känslan av detta redan nu. Men bortsett från silvret, att träna hårt och bli svettig med dyra läderband är ett mycket effektivt sätt att korta ned livslängden väsentligt, så det skulle jag rekommendera att undvika.Vet inte om jag är anal, men jämför tonen på rotorn och resten av baksidan. Silver är ju varmare i tonen, men jag märkte en väsentlig förändring efter en svettig löprunda.
Före rengöring
Under rengöring. Notera den svarta färgen på topsen.
Efter rengöring
Det är ju tyvärr inte dagsljus, men vill tro att skillnaden före/efter är större i ett kallare ljus. Oavsett så är det första och sista gången den följer med på löprunda.
Sen en bild för att illustrera varför jag köpte den överhuvudtaget- så jävla bra tavla/insett! Kolla hur det ljusgrå övergår till svart från vänster till höger i bild. En klocka med många ansikten!