• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Såg som hastigast en bild på en DD någonstans på forumet och blev lite förtjust. Några erfarenheter av dessa? Vilken ref gäller och hur ligger dom prismässigt mot en tex andrahandare Rolle DJ?

Råkar du sitta på en och har en bild att inspirera med så skadar det inte! :)
IMG_1716.jpg

Ref 56000, uttagen december 2013. 39mm. Köpte klockan beggad i Mars och har i princip varit OWG sen dess. Är oerhört nöjd med klockan och enligt mig är det ett perfekt dressur. Den är simpel men ändå väldigt elegant. Den grå/silver urtavlan skiftar färg skönt när den får solljus på sig. Mycket klocka för pengarna och är sjukt nöjd än så länge. Tycker att länken är väldigt skön och den känns rejäl trots att den är ganska liten och lätt. Skulle önska lite längre power reserve, tror den ligger på 38 timmar men så länge den sitter i winder är det ju lugnt :). Börjar dock bli lite tråkigt att bara ha denna klocka och ett komplement i en BB eller Pelagos tror jag skulle vara perfekt :) @tomva1

Bytt tillbaka till länk (ref 93150) för första gången sedan juni. Gillar länken men känner att lädernatot hjälper till med helg och semesterkänsla eftersom jag oftast har min Rolex GMT II med liknande länk på jobbet. Gäller att lura skallen och kroppen hela tiden...
Att GMT:n används på jobbet är pga av att jag är mer rädd om Snöflingan och skillnaderna i glasets reptålighet för de båda klockorna. Jag är stundtals grymt klantig och slår i dörrposten och skrivbord.
image.jpg

Får se hur länge länken är kvar.
Gillar Scaramangas nyförvärv från Bulang and Son. Mer bilder på nyförvärvet önskas.

Bytt tillbaka till länk (ref 93150) för första gången sedan juni. Gillar länken men känner att lädernatot hjälper till med helg och semesterkänsla eftersom jag oftast har min Rolex GMT II med liknande länk på jobbet. Gäller att lura skallen och kroppen hela tiden...
Att GMT:n används på jobbet är pga av att jag är mer rädd om Snöflingan och skillnaderna i glasets reptålighet för de båda klockorna. Jag är stundtals grymt klantig och slår i dörrposten och skrivbord.
image.jpg

Får se hur länge länken är kvar.
Gillar Scaramangas nyförvärv från Bulang and Son. Mer bilder på nyförvärvet önskas.

Snyggt! Länk är alltid bra tycker jag.

Bonusbild på Bulangskinnet;

image.jpg

Snyggt! Länk är alltid bra tycker jag.

Bonusbild på Bulangskinnet;

image.jpg
Väldigt snyggt, rejält! Din klocka utan datum är så j*vla grym. Lätt skönaste modellen (exkl. MN).
Har själv köpt från dem och gillar Bulang and Son men tyckte det var ansträngande att mycket var slutsålt och noll information om de skulle ta in grejjerna igen. Annars grymma klockor och övriga vintageprodukter där...

Hur tät kan man förvänta sig att sin Tudor 76100/79090 ska bli efter en service? Är mer än 100m orimligt? Kollat på Gripenbro och på alla deras gamla subbar står det i princip 100m.

Ping @yonsson Hur tät var din?

Hur tät kan man förvänta sig att sin Tudor 76100/79090 ska bli efter en service? Är mer än 100m orimligt? Kollat på Gripenbro och på alla deras gamla subbar står det i princip 100m.
Ping @yonsson Hur tät var din?
Den är tryckt till 100m men klarar den en tryckning på 100m så klarar den ju en tryckning på 200m. Är den tät så är den tät så att säga. Det som som krävs för att klockan ska klara 200m har ju med konstruktionen att göra (tjocklek på baklock mm). De flesta urmakare har bara apparater som kan trycka till 100m.

Med andra ord: Den kommer klara 200m efter en täthetsservice.

Den är tryckt till 100m men klarar den en tryckning på 100m så klarar den ju en tryckning på 200m. Är den tät så är den tät så att säga. Det som som krävs för att klockan ska klara 200m har ju med konstruktionen att göra (tjocklek på baklock mm). De flesta urmakare har bara apparater som kan trycka till 100m.

Med andra ord: Den kommer klara 200m efter en täthetsservice.

Tack för förtygligandet. Anledningen till att jag frågar är för att jag skulle hämta min sub från service och då stod det bara 5 ATM på kvittot. Började fråga personalen varför och då testade den att provtrycka den och då gick 10 ATM utmärkt.

Tack för förtygligandet. Anledningen till att jag frågar är för att jag skulle hämta min sub från service och då stod det bara 5 ATM på kvittot. Började fråga personalen varför och då testade den att provtrycka den och då gick 10 ATM utmärkt.
De hade väl fel inställning på apparaten när de tryckte helt enkelt. De flesta maskiner trycker bara 5ATM eller 10ATM.
Klarar den 10, så klarar den som sagt 20.

Tillbaka
Topp