• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Föredrar ni vit eller svart?

2021_0623_21564900-01.jpeg
Den svarta faktiskt. Men ändå osäker på vilken jag skulle köpa om jag nu skulle göra det!? Föredrar som sagt den svarta, men då jag i dagsläget endast har klockor med svart/mörk urtavla skulle den vita bryta av mest. Och omväxling är ju kul ibland… Bästa vore ju såklart en av varje så man slapp fundera

Hur kommer det sig att bb58an sjunkit så pass i pris? Jag har en egen (svart) som jag funderar på att sälja. Bara för ett år sedan låg beggade priset på lika mycket som en ny. Vad har hänt med marknaden för bb58? Är pga att det kommit ut så många olika modeller av den? Som jag förstår det är det fortfarande lång väntetid på en ny, iaf den svarta 🤷‍♂️
Det är en Tudor…

be careful with what you wish for :cigar:
1635358392519.png
BRAAAAA! För liten för mig. Då sparade jag lite pengar

Föredrar ni vit eller svart?

2021_0623_21564900-01.jpeg
På foto: vit.
Alla jag pratat med som sett den IRL säger svart eftersom vit känns som att den har för mycket tomrum.

be careful with what you wish for :cigar:
1635358392519.png
Du lurade mig din rackare. 😂
Jag läste för slarvigt. Jag tror den är minst 40mm, troligtvis precis 40mm.
40mm och över kan jag leva med.

Senast ändrad:
Den är grym. Men jag tröttnade ovanligt snabbt (även för att vara mig) på både svart och blå.
Kan förstå, har tidigare ägt en blå och två svarta. Sålde min första svarta till förmån för den blå. Sålde sedan den blå till förmån för den svarta (#2).

Har nu haft andra svarta sedan juni och den kommer att stanna.
Imo en grym daily beater som är vattentät, kan ta lite stryk och som kommer bli snyggare över tid.
Funderar nu på en blå igen men som komplement för att kunna alternera. Även den kommer få lite stryk….. men likt @Cosmo inväntar jag November släppet först 😬

”dra ner på klockandet”? :oops:
Betyder vi ingenting för dig längre? Herregud! :bored:
…..skämt åsido hoppas det går bra. Vilken klocka blir du OWG med?
Haha!
Inte så att jag lämnar KS, har bara blivit less på att samla på klockor. ;)
Har inte bestämt mig! Det får ta den tid det tar. Jag säljer samlingen, sen letar jag helt enkelt. När jag hittar något jag verkligen gillar köper jag helt enkelt.
Vi får se vad det blir! Spännande :)
Har du några tips?

Sen säljer jag inte allt. Några klockor "kan" och vill jag inte sälja. Arvegods, lumpenklockan osv, men resten åker iväg.

Haha!
Inte så att jag lämnar KS, har bara blivit less på att samla på klockor. ;)
Har inte bestämt mig! Det får ta den tid det tar. Jag säljer samlingen, sen letar jag helt enkelt. När jag hittar något jag verkligen gillar köper jag helt enkelt.
Vi får se vad det blir! Spännande :)
Har du några tips?

Sen säljer jag inte allt. Några klockor "kan" och vill jag inte sälja. Arvegods, lumpenklockan osv, men resten åker iväg.
Utöver t ex Expy eller en schysst DJ så skulle jag kunna tänka mig en TT Santos. Den klarar ju 100m fungerar bra till det mesta. Enda nackdeln är väl att den repas lätt (vilket imo kan vara rätt snyggt på den). Ser f ö även bra ut med läderband om man vill variera.

Utöver t ex Expy eller en schysst DJ så skulle jag kunna tänka mig en TT Santos. Den klarar ju 100m fungerar bra till det mesta. Enda nackdeln är väl att den repas lätt (vilket imo kan vara rätt snyggt på den). Ser f ö även bra ut med läderband om man vill variera.
Santos är fet. Men inget jag skulle vilja daily drive:a. Kanske Expy!
Eller något helt annat. Svårt val :)

Vad var det som du tröttnade på med dina BB58or ?
Jag hade den svarta en kort stund men har varit sugen på en blå under en tid.
Lär nog vänta på Tudor släppet här i november innan jag provar en blå dock.
Kan förstå, har tidigare ägt en blå och två svarta. Sålde min första svarta till förmån för den blå. Sålde sedan den blå till förmån för den svarta (#2).

Har nu haft andra svarta sedan juni och den kommer att stanna.
Imo en grym daily beater som är vattentät, kan ta lite stryk och som kommer bli snyggare över tid.
Funderar nu på en blå igen men som komplement för att kunna alternera. Även den kommer få lite stryk….. men likt @Cosmo inväntar jag November släppet först 😬
Bra fråga...Den har egentligen alla attribut jag vill ha. Men gilt-tavlan i den svarta funkar inte riktigt för mig ock den blå blev lite för matt och trist.

Skulle iofs kunna tänka mig att ge den svarta en chans igen..

Ve inte vad du syftar på med andra sidan :)

Men nej. Länge varit lite sugen på en gammal Prince Date på någon rasslig jubilee, men vi får se
Den är riktigt fin även Jumbon. Förstår vad du menar med den blå. Stundtals kan den kännas lite intetsägande. Det var delvis pga det röda inslaget på den svarta som gjorde att den lockade igen. Plus att den svarta är så sjukt snygg på sommaren.

Tillbaka
Topp