• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ve inte vad du syftar på med andra sidan :)

Men nej. Länge varit lite sugen på en gammal Prince Date på någon rasslig jubilee, men vi får se
Menar den där konstiga effekten som händer med vissa klockor, man faller grymt och överallt man ser den blir den snyggare och bättre för var gång, och sedan när man lägger vantarna på en så får man ej samma känsla när den sitter på sin egen arm. Frustrerande!

Gissar på att detta redan behandlats… men vad tror vi sannolikheten är att BB58 (svart och blå) får uppdatering med display back och nya claspen som sitter på BB58 i ädelmetaller?

Kör lite massage och drömmer om nysläpptet i November
image.jpg

Gissar på att detta redan behandlats… men vad tror vi sannolikheten är att BB58 (svart och blå) får uppdatering med display back och nya claspen som sitter på BB58 i ädelmetaller?
Tror och hoppas att man behåller solid baksida på modellerna i stål för att behålla dessa lite mer tooliga, sen kan man ha ädelmetallmodellerna lite mer flashiga med display back. Nya claspen sitter vad jag vet bara på den nya boutique-unika brons-modellen, men hade varit fint om man implementerade denna som standard framöver. Dock tveksam till att de kommer göra detta på befintligt sortiment, utan tror att det i så fall görs stegvis när man introducerar nya modeller.

Håller ju ändå värdet hyffsat jämfört med många andra klockor. Vad går en svensksåld beggat för nu? Typ 31-33?
Prishöjning lär stå för dörren nu också tror jag. Att behålla runt 85-90% av nypriset är knappast dåligt.

Display back tror jag inte alls. Om claspen kommer lär de lugga oss på att köpa en ny bracelet är jag rädd. Men finns både halflink och en del project med nya clasp. En del är trots allt ute för försäljning redan.

Senast ändrad:
Håller ju ändå värdet hyffsat jämfört med många andra klockor. Vad går en svensksåld beggat för nu? Typ 31-33?
Prishöjning lär stå för dörren nu också tror jag. Att behålla runt 85-90% av nypriset är knappast dåligt.
Absolut, det är ju jättebra! Historiskt sätt har dock tudors modeller sjunkit i värde även över tid. Man kan ju få både en BB41 och en Pelagos ganska långt under nypriset. Där är det inga 10% tapp vi snackar om.

Första riktiga klockan, kanske betalade alldeles för mycket (20k) men ville VERKLIGEN VERKLIGEN ha en med fluted bezel typ nu :)

Tudor Prince Oysterdate, ref 90734 från 1981, service gjord förra året

1.jpg

0002.jpg
Grattis, grattis! Vill inte skrämma dig, någon mer vintagekunnig får gärna uttala sig. Men jag tycker skölden på låset ser skum ut?

Senast ändrad:

Bilagor

• 1.jpg
    1.jpg
    675.8 KB · Visningar: 8
  • 2.jpg
    2.jpg
    597 KB · Visningar: 6
  • 3.JPG
    3.JPG
    806.4 KB · Visningar: 7
  • 4.JPG
    4.JPG
    729.8 KB · Visningar: 9
  • 5.jpg
    5.jpg
    642 KB · Visningar: 9
  • 6.JPG
    6.JPG
    766.5 KB · Visningar: 7
  • 7.JPG
    7.JPG
    372.2 KB · Visningar: 9
  • 8.jpg
    8.jpg
    436.2 KB · Visningar: 5
Reagerade också på det, här kommer lite mer bilder (sista bilden är tagen med en annan mobil)
Jag tycker inte att det ser rätt ut. Skölden ser nästan ut att vara svetsad och inte stämplad. På bilderna ser den inte ut att vara centrerad? Även de övriga stämplingarna känns slarviga och inte som andra länkar jag sett. Just den här modellen av länk kanske ska vara så? Någon annan kanske vet mer.

Stämmer mycket bra.

Tillbaka
Topp